Aviseringar
Rensa alla

Tvingas testa mig för diverse könssjukdomar.


Ämnesstartare

Tja.

Nu är det så att jag har det på G men en tjej från mina gamla hemtrakter. Vi har pratat mycket över msn och så under lång tid och det har blivit mer romantiskt laddat. Grejen är nu då att hon kräver att jag testar mig för i princip alla könssjukdomar, vilket jag då tycker är lite att ta i.

Jag har haft sex med två tjejer vilka jag haft längre förhållande med.
(Första i 4 år, det andra i 2.) De senaste tog slut nyligen men det var runt 1,5 månad sen jag hade sex sist och kommer inte träffa tjejen jag är på G med på 3-4 månader.

Enligt mig och var jag läst på om diverse könssjukdomar så borde sympton kommit fram efter så lång tid. Och jag har inga symptom.
Allt funkar som det ska när det ska.

Jag vill helst undvika smärtsamma och förnedrande tester när jag anser mig frisk.

Vad tycker ni?

Ska jag bita ihop och göra testen eller stå på mig?


   
Citera

FreeWay89:

bita ihop och göra testen


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ska jag bita ihop och göra testen

sjukt barnsligt annars


   
SvaraCitera

låt aldrig en kvinna säga åt dej vad du skall göra, är du en man eller en mus?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

sjukt barnsligt annars

Tycker jag inte.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tycker jag inte.

Jo, faktiskt.
Respektera att hon inte vill smittas av diverse sjukdomar som varken du eller hon vet om du har eller ej, då alla könssjukdomar inte ger tydliga symptom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Respektera att hon inte vill smittas av diverse sjukdomar som varken du eller hon vet om du har eller ej, då alla könssjukdomar inte ger tydliga symptom.

Jag gör det. Därför jag ens funderar på det ditt tard.

Så här skriver en snubbe på flashback:

''Jag kontaktade vårdcentralen och sa att jag ville testa mig för könssjukdomar "bara för att vara på den säkra sidan". Hade inga symptom, och ingen annan orsak att misstänka att jag var smittad (förutom att jag haft oskyddat sex). Det blev iaf test för klamydia, de testar inte för annat om man inte har symptom eller annan anledning att misstänka nåt.''

Det låter ju enligt mig som att de inte ens anser det värt att slösa pengar på tester om man förmodligen som mig, inte haft sex på länge eller haft sex med samma person under en längre period.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

inte haft sex på länge eller haft sex med samma person under en längre period.

Det är pga detta uttalande som du borde testa dig.
Det spelar ingen roll om det så var 10 år sedan som du senast hade sex då

isola:

alla könssjukdomar inte ger tydliga symptom.

Det går jättebra att få en könssjukdom ifrån en partner, som antingen hade det innan, eller var med någon annan under förhållandets gång.
Och då sjukdomar smittar genom oralsex också så är oskulder inga garanterat sjukdomsfria personer.

Samt att de testar för alla sjukdomar om man ber om det.

Ps. FB är ingen pålitlig källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är pga detta uttalande som du borde testa dig.
Det spelar ingen roll om det så var 10 år sedan som du senast hade sex då

Om vårdcentralen anser att det inte är någon idé att göra tester för alla sjukdomar när tid eller andra omständigheter säger så, så tror jag inte att min risk är särskilt stor.

isola:

Det går jättebra att få en könssjukdom ifrån en partner, som antingen hade det innan, eller var med någon annan under förhållandets gång.

Nej vilket jag med största sannorlikhet är säker på att hon varken hade innan eller under vårt förhållande.

isola:

Och då sjukdomar smittar genom oralsex också så är oskulder inga garanterat sjukdomsfria personer.

Inte haft oralsex.

isola:

Samt att de testar för alla sjukdomar om man ber om det.

Men jag vill inte be om det. Just det som är grejen.

isola:

Ps. FB är ingen pålitlig källa.

Inte du heller


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Om vårdcentralen anser att det inte är någon idé att göra tester för alla sjukdomar när tid eller andra omständigheter säger så

Fast de säger inte så.
De vägrar aldrig folk att testa sig.

FreeWay89:

Men jag vill inte be om det. Just det som är grejen.

Men då skiter du i denna tjej och hittar ngn som inte bryr sig om sjukdomar ist.

FreeWay89:

Nej vilket jag med största sannorlikhet är säker på att hon varken hade innan eller under vårt förhållande.

Det kan du inte veta[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast de säger inte så.
De vägrar aldrig folk att testa sig.

Nej men det är ju också logiskt att de inte vill göra en massa onödiga tester om de inte anser att det behövs.

Jag menar de gör ju inte graviditetstest till en tjej som aldrig haft sex om det inte finns starka skäl att misstänka detta.
Annars borde det ju vara så att alla som testar sig för en könssjukdom måste testa sig för 50 andra också, bara för att vara säker.

isola:

Men då skiter du i denna tjej och hittar ngn som inte bryr sig om sjukdomar ist.

Nej.
Jag överväger ju mitt beslut, just därför jag gjorde denna tråden.

isola:

Det kan du inte veta

Sant. Men det är mycket jag inte KAN veta. Hon kan vara från en annan planet, eller vara 280 år gammal hur ska jag veta lixom?

Sannorlikeheten är inte stor. Dessutom har vi nästan alltid använt kondom då hon inte tålde p-piller eller nått sånt.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Nej.
Jag överväger ju mitt beslut, just därför jag gjorde denna tråden.

Men om du gillar henne så testa dig bara, du har inte sålt din själ till satan för det.

FreeWay89:

har vi nästan alltid använt kondom

Krävs bara en gång för att bli smittad.

FreeWay89:

Jag menar de gör ju inte graviditetstest till en tjej som aldrig haft sex om det inte finns starka skäl att misstänka detta.

Det är inte samma sak.
Men visst, får någon oskuld för sig att testa sig för att hon är rädd att vara gravid så testar de henne för att lugna henne.

FreeWay89:

Annars borde det ju vara så att alla som testar sig för en könssjukdom måste testa sig för 50 andra också, bara för att vara säker.

Oftast gör man så när man testar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men om du gillar henne så testa dig bara, du har inte sålt din själ till satan för det.

Men det är som jag säger.
Jag kommer förmodligen att göra det. Och det är nästan så att jag vill ha en sjukdom bara för att all skiten med undersökning och prover ska vara värt det. Annars är risken att jag blir sur för att jag tvingades att gå igenom det och riktar ilskan mot henne.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Annars är risken att jag blir sur för att jag tvingades att gå igenom det och riktar ilskan mot henne.

Det är inget att "gå igenom", så pass gammal som du är så borde urin och blodprov vara någonting som du gjort förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är inget att "gå igenom", så pass gammal som du är så borde urin och blodprov vara någonting som du gjort förut.

Så enkelt är det inte. Vissa sjukdomar testas genom skrapning på insidan av urinröret bland annat.


   
SvaraCitera