Aviseringar
Rensa alla

Twilight boken


Ämnesstartare

Min kusse på 11 år har sett filmen & blev typ ett fangirl... nu vill hon ha boken i present men jag undrar villken åldergrupp boken är lämplig till egentligen???? för i filmen fanns det en lite våldsam scen & jag vill inte dra hem en bok till henne som är ... olämplig.
Är det ok att köpa boken till lilltjejen? eller ska hon få vänta några år på att få läsa den

ÄNDRAT 2009-02-20 23:47
jag har läst igenom boken och den var romantisk & ok.

Jag köpte en vettig bok till henne istället som heter "Djurkykogården".

Djurböcker är mycket bättre än nått tjafs om undertryckta känslor å instinker.

Djur är fluffiga och söta.


   
Citera

Men snälla, det är en jävla bok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men så värst "läskig" är den ju inte precis[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är den svår att läsa? har den massa obegripliga svåra ord i den eller är den relativt lättläst? det finns väll inget sex i boken? är den spännande(det får den gärna vara så att ´hon orkar läsa)


   
SvaraCitera

Hon är 11 år. Hon vet att sex existerar. Och jag har svårt att tro att det beskrivs särskilt detaljerat.

Men om du oroar dig kan du säkert lika gärna ge henne massa bilder på grabben som är huvudperson. Det finns starka själ att tro att det är hans deltagande som gör att hon gillar filmen.

Over and out.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thisshitisBANANAS:

men så värst "läskig" är den ju inte precis[tired]

hur vet du det? har du läst den?

Hur läskig(ajabaja) var den på en skala 1 - 10?
Hur spännande var den på en skala 1 - 10?
Hur romantisk var den på en skala 1 - 10?
Hur sexuell(ajabaja) var den på en skala 1 - 10?


   
SvaraCitera

det var ett jävla tjat om twilight


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Hon är 11 år. Hon vet att sex existerar. Och jag har svårt att tro att det beskrivs särskilt detaljerat.

Knothole:

Men om du oroar dig kan du säkert lika gärna ge henne massa bilder på grabben som är huvudperson. Det finns starka själ att tro att det är hans deltagande som gör att hon gillar filmen.

Har redan fixat bilder på den där edward & några på bella [smile] Kanske skriva ut bilderna på hårt papper så att det blir som kort vettefan [chocked] jag vill bara att hon ska vara lycklig [cry]

[sad] ja... hon har fått tyvärr erfara sexuella scener i filmer & hemskheter i the simpsons


   
SvaraCitera

DE HAR INTE SEX! Gud, om man har sett filmen vet man att de inte kan ha sex, retards.
Boken kan ju för fan vem som helst läsa, den är inte olämplig för någon.


   
SvaraCitera

Jag förstår verkligen inte sådant här. DET ÄR EN BOK. Det värsta som händer är väl att hon läser lite snuskigheter (vampyrböcker/filmer brukar vara ganska erotiska, på ett extremt töntigt sätt) och sitter och fnissar för sig själv.

paras:

har den massa obegripliga svåra ord i den eller är den relativt lättläst?

Jag tror inte att det är ett särskilt avancerat språkbruk i den, då hade den knappast blivit en sådan hit. [smile]

Jag har dock inte läst boken själv, och råder dig inte att köpa den till henne utan att hellre köpa en vettigare bok. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag har dock inte läst boken själv, och råder dig inte att köpa den till henne utan att hellre köpa en vettigare bok. [smile]

som tex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HurricaneBernt:

DE HAR INTE SEX! Gud, om man har sett filmen vet man att de inte kan ha sex, retards.
Boken kan ju för fan vem som helst läsa, den är inte olämplig för någon.

ok bra då vet jag.... men jag måste fråga så att jag inte råkar köpa en x-rated bok till ungen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det var ett jävla tjat om twilight

för ett tag sen var dett harry potter som gällde osv? [crazy]


   
SvaraCitera

Köp henne boken, den innehåller knappast något som lär vara skadligt för henne.


   
SvaraCitera

paras:

ok bra då vet jag.... men jag måste fråga så att jag inte råkar köpa en x-rated bok till ungen

Ok. fast jag hade ändå köpt en annan bok. Det är ju mer en ungdomsbok ändå liksom.


   
SvaraCitera