Aviseringar
Rensa alla

Twilight - samlingstråd


Ämnesstartare

Trimstrams:

True, true.
Dessutom är den för hypad. Jag gillar den. Men jag läste den å andra sidan utan att folk hyllat den till skyarna innan. Nu är det ju bara irriterande.

Det är en bra bok, men inte ett av världens underverk, jag förstår verkligen inte att den blivit så hypad [shake]
Jag började också läsa innan serien blev så hypad, och blir mer och mer irriterad på all överdriven fanatism [sad]


   
SvaraCitera

Idiotiskt att klistra en tråd om Twilight i litteraturforumet.


   
SvaraCitera

Nintendo:

blir mer och mer irriterad på all överdriven fanatism [sad]

Ja, nu med filmen blir det ju typ.. actionfigurer i form av Edward, liksom.
Jag var på premiären av filmen i Stockholm. Skulle verkligen inte gått. Det var så SJUKT IRRITERANDE. Fjortonåringar som satt och skrek. Twiliiiiiight, twiliiiiight".. och "iiiiiiiiiiiiiiih", när Rob kom in första gången. Jag höll på att flippa helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XTYLE:

Idiotiskt att klistra en tråd om Twilight i litteraturforumet.

Varför? Det är ju en bok [party]

Trimstrams:

kulle verkligen inte gått. Det var så SJUKT IRRITERANDE. Fjortonåringar som satt och skrek. Twiliiiiiight, twiliiiiight".. och "iiiiiiiiiiiiiiih", när Rob kom in första gången. Jag höll på att flippa helt.

Gah, var på förhandspremiär i Göteborg, höll på att avlida. Alla satt och hyperventilerade och grät och skrek och sen skrek de lite till.
+ att alla applåderade hela tiden xD

Tacka vet jag när böckerna var okända, och man kunde säga twilight utan att folk började skrika [sad]


   
SvaraCitera
B3ll4

Dem som säger att det inte är något speciellt med böckerna och att dem är dåliga, det är såna som tvunget alltid måste gå emot allt. typ när darin var med i idol, då gillade många tjejer han, men då var andra tvugna att göra darin till en tönt som man inte borde gilla. darin och twilight kanske inte är samma sak riktigt, men det är ju så typiskt, det är okej att gilla ngt som många andra gör, man behöver inte alltid vara den som går emot strömmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Dem som säger att det inte är något speciellt med böckerna och att dem är dåliga, det är såna som tvunget alltid måste gå emot allt.

Man kan väl säga samma sak om de som gillar Twilight, att de bara gillar den för att alla andra gör det.


   
SvaraCitera
B3ll4

Roll on:

Man kan väl säga samma sak om de som gillar Twilight, att de bara gillar den för att alla andra gör det.

Nej, det tror jag inte faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Nej, det tror jag inte faktiskt.

Hycklare.


   
SvaraCitera

B3ll4:

Nej, det tror jag inte faktiskt.

Många, säkert.

B3ll4:

typ när darin var med i idol

Men Darin var en tönt. [tard]


   
SvaraCitera
B3ll4

Trimstrams:

Många, säkert

Men twilight är sjukt bra, jag förstår inte hur folk kan säga att böckerna eller filmen är dålig.. så jag tror nog att alla som säger att dem gillar de är dem som verkligen förstått hur bra böckerna är skrivna, det finns inte många författare som skriver så bra som stephenie.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Men twilight är sjukt bra, jag förstår inte hur folk kan säga att böckerna eller filmen är dålig..

För att folk inte har samma smak och tycke, för helvete.
Tycker du om World of Warcraft? Inte? Varför? 11 miljoner människor gör ju det.
Do you catch my drift?

-.-


   
SvaraCitera

B3ll4:

jag förstår inte hur folk kan säga att böckerna eller filmen är dålig..

Alla har faktiskt rätt till sin egen åsikt.
Jag personligen tycker om Twilight böckerna, men de är inte särskilt bra skrivna, kan dock ha med den svenska översättningen att göra. Men de är ganska söta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gargamelott:

Är det någon som skulle vilja skriva en kort sammanfattning av vad som händer fram tills sida 200 i första boken??

på sida 200 är det edward som börjar fråga bella frågor.[y]

gorgonzola:

twilight är troligen en av dom sämsta filmer jag sett. satt och skrattade på de ställen man hälst skulle gråta eller känna sig stämningsfull. pat

för att det är böckerna folk är hysteriska om och inte filmen...

B3ll4:

Blev lite ledsen när den tog slut

hur arg tror du inte jag blev när jacob kysste bella då? man vill slå till honom det lilla jävla monstret:/ fast samtidigit är han ganska facinerande. men jag stör mig ändå.

XTYLE:

Idiotiskt att klistra en tråd om Twilight i litteraturforumet.

varfför. läst dom ens?

B3ll4:

man vill bara läsa den igen.

gå in på stephenie's hemsida, hon råder att man ska läsa den 2 ggr för man speed read fram till att edward dyker upp annars och då missar man hela relationen med jacob nästan. hände mig. men sen började jag på trean direkt efter och nu blir d bara fel att gå tillbaka och läsa den igen + att jag bara har den på svenska och den suger. visst, ettan har jag läst på både svenska och engelska och där kan jag säg att den svneska versionen var bra översatt. men tvåan nääääj

B3ll4:

hoppas de andra böckerna är lika bra

trean är hittilss bäst, fick ryckningar


   
SvaraCitera

Roll on:

Hycklare.

Nä, det skulle jag inte kalla det. Det är lättare att inte tycka om något bara för att alla andra inte gör det, men svårare att säga att man gillar något, eftersom att man då hänger ut sig själv (ngn som fattar?)

Ilikepieee:

För att folk inte har samma smak och tycke, för helvete.

precis, och det är bra. och det är bra att ifrågasätta andras åsikter också, men det är inte kul när folk börjar hacka på ens åsikter[sad]


   
SvaraCitera

Böckerna är skitbra, filmen är dålig.
Läste man böckerna före så förstår man vad jag menar.
De borde inte filmatiserat den, den är för bra för det.


   
SvaraCitera