Aviseringar
Rensa alla

Twitch?


Ämnesstartare

LimeTheFox:

Raderade mitt "Gamestype" konto med 3 följare 2 år sen och startade nytt som nu har 133 följare.

Lol, jag fick över 50 följare på en dag bara genom att använda twitter, har inte streamat nåt på länge så mina följare har sjunkit från 69 till 67


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte riktigt förstått grejen med Twitch. Vad är det till för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Som streamer får man inte säga ord som "retard" och "faggot" så nej tack. De har också gjort massa dumt skit för inte så länge sedan. Youtube Live eller vad det nu heter är nästan lika dåligt.

Varför känner du att du behöver använda dessa ord ens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:
Har inte riktigt förstått grejen med Twitch. Vad är det till för?

Man streamar när man lirar spel (främst).
Folk kan sedan välja att följa en så man har koll på när den streamern går live igen.
När man blivit tillräckligt stor kan man bli partner med Twitch och få en slant för att man streamar så folk som subscribear gör det mot en slant/mån och en del av pengarna går till streamern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Twitch är bra grejer 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara roligt att streama om man gör det för att det är kul istället för att försöka bli känd. Ser alldeles för många unga som skaffar sig galet dyra saker för att kunna streama och så händer det inte så mycket för dom.

Så jag tycker om det om man är avslappnad och inte ser det som sitt nästa jobb (även om jag såklart inte har något speciellt emot folk som gör det, tycker bara att man ska börja på ett lugnare sätt istället för att gå "all in").

Streama för att man har tid över och vill träffa nytt folk medan man spelar ett singleplayer-spel t.ex är najs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Varför känner du att du behöver använda dessa ord ens?

För att det är roligt och jag använder dom som en förolämpning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

För att det är roligt och jag använder dom som en förolämpning.

Att ens känna ett behov att förolämpa någon låter väldigt tråkigt imo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:
Har inte riktigt förstått grejen med Twitch. Vad är det till för?

Att livestreama spel eller annat för att folk ska kunna se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomatmacka:
Kan vara roligt att streama om man gör det för att det är kul istället för att försöka bli känd. Ser alldeles för många unga som skaffar sig galet dyra saker för att kunna streama och så händer det inte så mycket för dom.

Så jag tycker om det om man är avslappnad och inte ser det som sitt nästa jobb (även om jag såklart inte har något speciellt emot folk som gör det, tycker bara att man ska börja på ett lugnare sätt istället för att gå "all in").

Streama för att man har tid över och vill träffa nytt folk medan man spelar ett singleplayer-spel t.ex är najsJa,

Fast roligare är det ju med multiplayer spel så du kan spela med dem som ser din stream!


   
SvaraCitera
Zsasz

Jag gillar den stort, har träffat många fina människor därgenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Att ens känna ett behov att förolämpa någon låter väldigt tråkigt imo.

Jag och mina vänner tycker det är jätte roligt att förolämpa varandra.


   
SvaraCitera

Tittade mycket förr, hade ett par favoriter som jag idag inte minns. Det var underhållande iaf.


   
SvaraCitera

Har aldrig streamat. Kollade på Castro förut men tycker inte det är lika roligt längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalixtus02:

Ja, det är sant. Kan vara ännu roligare!


   
SvaraCitera