Aviseringar
Rensa alla

tycker ärligt talat att SPORE är väldigt tråkigt och överhypat.[n]


Ämnesstartare

känns lite som en fruktansvärt dålig kopia på typ civilization[zzz], eller i af stam och civilisationsfasen, bara det att man har hoppat över alla tidsperioder mellan bo-i-hydda-och-slåss-med-pinnar-åldern och bygga-svävande-pansarvagnar-med-laserkanoner-åldern, och ersatt allt däremellan med en ca 30 sekunder lång filmsekvens. och att det finns en djurfas innan, som går ut på att man ska springa runt med ett djur och och antingen äta upp eller dansa framför andra djur -typ 100 gånger i rad, varav ungefär 3 av de gångerna var någotsånär underhållande. Och en "rymdfas" som jag inte riktigt förstår vad den går ut på mer än att man kan klicka på olika planeter i ett solsystem för att kolonisera dem[zzz] och sen att hur man spelat i de tidigare faserna i stort sett inte påverkar nästa fas över huvud taget, förutom hur ens gubbe ser ut och att man kan välja om man ska vara "religiös" eller "militärisk" i civilisationsfasen(vilket är exakt samma sak bara det att det står "erövra" resp. "konvertera" när man ska ta över en stad),gör ju inte direkt saken jättemycket bättre[tired][sad][sad][sad]

det enda som är roligt egentligen är typ att sitta och göra skojiga djur som ser ut som snoppar typ[zzz] men det är roligt i typ 20 minuter.[zzz]

inte ens värt att ladda ner enligt min mening[no-no]
Dold text: puss[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

inte ens värt att ladda ner enligt min mening[no-no]

Jodå, värt att ladda ned är det allt. Värt att köpa tycker jag däremot inte att det är.

Jag har nu spelat totalt två "omgångar" eller vad man ska säga. En gång som aggressiv och militaristisk och en gång som social och religiös. Det var aningen enklare att spela som snäll religiös, men i övrigt fanns inga större skillnader. Jag är mycket besviken på att ens beteende i tidigare stadier knappt påverkar de senare stadierna. Jag ville att man skulle kunna påverka hur planeten förändrades, genom hur man agerade på ett tidigt plan.

Alltså, det var väl inte någon som inte förutsåg att Spore inte skulle leva upp till hypen, men det här var faktiskt värre än jag trodde. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jodå, värt att ladda ned är det allt. Värt att köpa tycker jag däremot inte att det är.

gugge_heter_jag:

men det är roligt i typ 40 minuter.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nepp, har nästan "klarat" rymdfasen... riktigt drygt och det ända man gör är att sälja kryddor? den riktigt udnerhållande fasen var när man var en organism 😀

Men som sagt, det var värre än vad jag hade trott.


   
SvaraCitera

Jag har missat hypen, tog en gratis skiva när jag var i nån affär och såg reklam på tv, sen såg jag massa djur på youtube för nån vecka sen. Ända sedan jag först såg det har jag trott att det var nå skräp bara, har det seriöst vart en hype efter detta spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

hej snygging [blush]


   
SvaraCitera

Jag tycker spore var tråkigt men dock inte över hajpat eftersom spelet är jävligt bra och förtjänar dem betygen de fått. Dock var det inget för mej [smile] oturligt nog fastnade dom 3 jag sitter o lanar med för det igår och har lirat det ca 12h nu.... GREAT...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

hej snygging [blush]

[mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

bara det att man har hoppat över alla tidsperioder mellan bo-i-hydda-och-slåss-med-pinnar-åldern och bygga-svävande-pansarvagnar-med-laserkanoner-åldern, och ersatt allt däremellan med en ca 30 sekunder lång filmsekvens

Helt rätt, Tycker spelet är en bra tanke men det går för fort.

Det bör förbättrat det betydligt mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

oturligt nog fastnade dom 3 jag sitter o lanar med för det igår och har lirat det ca 12h nu.... GREAT...

HAHAH, härligt! [bigcheers]
Hatar när man måste tjata på LAN-kompisarna att komma in i spelet som man planerat att lira,
istället för att dryga sig med andra skitspel. [zzz]

ankzor:

den riktigt udnerhållande fasen var när man var en organism 😀

Så sant, så sant.
Så fort jag var klar med "fisk-delen" så blev det så tråkigt att jag började om som fisk igen, wohoo!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ilikepieee:

fisk igen, wohoo!

Dock var rymdfasen tråkigast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med TS, orkade inte läsa allt han skrev men början var väl bra. 😉

ankzor:

Dock var rymdfasen tråkigast.

Mm. Slutade när jag kom dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var roligt i tre dagar ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det var roligt i tre dagar ungefär.

En dag för mig. Om jag minns rätt satt jag hela dagen. Ingen minnesvärddag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera