Aviseringar
Rensa alla

Tycker du att det är varmt i Sverige just nu? Kolla in hur det är i Kanada!


Ämnesstartare

Tycker du att vi haft värmebölja i Sydsverige senaste veckan? Då är det inget mot vad det just nu är i Kanada med temperaturer i skuggan uppåt 50 grader Celsius. Mycket glad

MSN Nyheter: 46-gradig rekordvärme i Kanada: ”Som en tryckkokare”


   
Citera
L Y S

Jag tänker inte sluta gnälla över värmeböljan här. Icke! Men, med det sagt, det är bra att veta att det kunde ha varit värre.


   
SvaraCitera

Det är bara gott med värme, ligger ännu med 3 tjocka täcken på nätterna.
Är det sommar så är det.
Nej men absolut, måste vara jobbigt och vissa har ju avlidit pga värmen, så det är klart att så pass hög värme inte är bra där det vanligtvis inte alls har såna höga temperaturer.
Men annars tycker jag personligen att det är skönt med värme, får gärna bli varmare i Sverige, kanske inte 54 grader, men uppåt lite över 40  iallafall vore skönt. Kan man ligga i vattnet hela dagarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värmeböljan här tog väl slut för typ två veckor sen eller nåt? Är väl relativt normala sommartemperaturer i sverige just nu eller?

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:
Värmeböljan här tog väl slut för typ två veckor sen eller nåt? Är väl relativt normala sommartemperaturer i sverige just nu eller?

Hjärta

Blev väl aldrig någon värmebölja av det sen? Temperaturen nådda väl knappt 32 grader?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis: Blev väl aldrig någon värmebölja av det sen? Temperaturen nådda väl knappt 32 grader?

Precis det jag menar. Värmeböljan var väl när de var runt 30 grader sen har det väl inte varit mer.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Precis det jag menar. Värmeböljan var väl när de var runt 30 grader sen har det väl inte varit mer.

Hjärta

Jo ja, men menade att 30 grader knappast är någon vidare värmebölja i mina ögon ^^
Okej om det är uppåt 40 grader, då börjar det bli lite ljummet Rullar ögonen


   
SvaraCitera
L Y S

Crysilis: Jo ja, men menade att 30 grader knappast är någon vidare värmebölja i mina ögon ^^
Okej om det är uppåt 40 grader, då börjar det bli lite ljummet

Jag gissar att du har det tufft under vintrarna om 30 C inte är varmt för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis: Jo ja, men menade att 30 grader knappast är någon vidare värmebölja i mina ögon ^^
Okej om det är uppåt 40 grader, då börjar det bli lite ljummet Rullar ögonen

Är väl relativt, inte till dig eller mig då alltså, utan relativt till vad en mer normal temperatur brukar vara. I Sverige brukar de väl vara 20-25, så för oss blir 30 värmebölja. Medans I länder där 30-35 är standard så är väl 40 värmebölja. Sen har jag för mig att de beror lite på också hur länge de varar men ja.

L Y S: Jag gissar att du har det tufft under vintrarna om 30 C inte är varmt för dig?

Jag personligen längtar till nordliga vintrar hur sval sommaren än är. Och sedan den vidriga sommaren 2018 njuter jag av att höra eller se regn oavsett årstid, men särskilt på vår o sommar Hjärta

Hjärta


   
SvaraCitera
L Y S

Storchen84: Jag personligen längtar till nordliga vintrar hur sval sommaren än är. Och sedan den vidriga sommaren 2018 njuter jag av att höra eller se regn oavsett årstid, men särskilt på vår o sommar Hjärta

Vi är rätt lika där. Jag har aldrig riktigt varit en sommarmänniska, och speciellt inte om det är en sommar som är het, molnfri och vindstilla. Det sägs att man för en bra sömn ska ha det mörkt, svalt och tyst i sovrummet...inte fan har man något av det under sommaren.


   
SvaraCitera

L Y S:

Jag gissar att du har det tufft under vintrarna om 30 C inte är varmt för dig?

Nja, grejen är ju den att när det väl är sommar då ska det vara varmt helt enkelt, och likadant när det är vinter, då är jag med på att det är menat att vara kallt ute, bara slänga på sig lite extra kläder så är det ändå helt okej, fast inte om det är kallt inomhus såklart ^^
Inomhus ska det vara runt 27-30 grader förutom på natten, då kan det vara lite svalare.

Men nu när det väl är sommar då ska det vara varmt och skönt, så 25+ iallafall annars blir jag besviken Rullar ögonen och helst runt 30-35 men när det börjar närma sig 40 så blir det ju lite för varmt, iallafall i Sverige med sån fuktig luft som vi har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Vi är rätt lika där. Jag har aldrig riktigt varit en sommarmänniska, och speciellt inte om det är en sommar som är het, molnfri och vindstilla. Det sägs att man för en bra sömn ska ha det mörkt, svalt och tyst i sovrummet...inte fan har man något av det under sommaren.

Inget slår vindstilla, sol, o -30 i min värld. Helst en djävla massa snö också Tumme upp

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

befinner mig ej i Sverige just nu så tyvärr kan jag inte påverka. Oskyldig


   
SvaraCitera