Aviseringar
Rensa alla

Tycker du att invandrare har en skyldighet att anpassa sig till svensk kultur och vanor?


Ämnesstartare

Bööööörg: Känns som de flesta svennar inte ens vet var sydamerika ligger lol... de gillar bara medelhavet, thailand och USA?

De flesta åker på charter och då är till exempel Thailand bättre. Sydamerika har som du antagligen vet problem med våld i många länder. Thailand är även billigare.

Jag är inte alls sugen på Honduras, Mexiko, Venezuela, Colombia (Ja, en del centralamerikanska länder) ... Utan tänkte mer Argentina, kanske Chile. Peru och Uruguay perhaps också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Colombias våldsamma rykte är överdrivet. Fina stränder och brudarna där..
lawd jesus Söt

costa rica verkar rätt nice också, men rätt dyrt från vad jag har hört. 

uruguay och argentina är säkert nice men lol chile? 

Greken:

De flesta åker på charter och då är till exempel Thailand bättre. Sydamerika har som du antagligen vet problem med våld i många länder. Thailand är även billigare.

Jag är inte alls sugen på Honduras, Mexiko, Venezuela, Colombia (Ja, en del centralamerikanska länder) ... Utan tänkte mer Argentina, kanske Chile. Peru och Uruguay perhaps också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: costa rica verkar rätt nice också, men rätt dyrt från vad jag har hört.

Har iaf många olika djurarter av vad jag har hört 🙂 Ett land om man gillar natur.

Peru känns som ett måste med till exempel Macchu Picchu. Ok Chile lockar kanske inte jättemycket... :- p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Har iaf många olika djurarter av vad jag har hört 🙂 Ett land om man gillar natur.

Peru känns som ett måste med till exempel Macchu Picchu. Ok Chile lockar kanske inte jättemycket... :- p

Vill typ backpacka  genom hela sydamerika nån gång, iaf igenom argentina, paraguay, brazil bolivia peru colombia panama och sen typ inget mer. Är i thailand nu och gillar  sydamerika mer lol (bott där halva mitt liv), fast thailand är mer turistvänligt typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Vill typ backpacka  genom hela sydamerika nån gång, iaf igenom argentina, paraguay, brazil bolivia peru colombia panama och sen typ inget mer. Är i thailand nu och gillar  sydamerika mer lol (bott där halva mitt liv), fast thailand är mer turistvänligt typ.

+ thaibruttorna ä så fula jämfört med hottie latinas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: jag har rest tillräckligt mycket för att få ett globalt perspektiv där jag kan jämföra hur saker och ting är i andra kulturer mot hur det är i Sverige.

Detsamma.

Greken: men du klarar aldrig av att inse att det finns kulturkrockar

Fel. Försök igen.

Greken: Där jag bor så är det invandrare som står för nedskräpningen, det är inget mer med det.

Ibland ser man det man vill se. Du vill uppenbarligen se att invandrare står för nedskräpningen, därför är det precis vad du ser.

Greken: Jag bor precis vid en badplats där det är många invandrargäng som hänger på sommaren. Kulturkrocken här blir tydlig eftersom invandrarna här inte är uppvuxna med att det är fel att lämna skräp och sopor efter sig.

.

Hjärta


   
SvaraCitera
TexN
 TexN

Om jag åker till ett annat land, så respekterar jag deras kultur. Jag försöker inte ändra något. Så borde det vara samma för dessa invandrare som get 0 respekt åt detta land, värderinga osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TexN:
Om jag åker till ett annat land, så respekterar jag deras kultur. Jag försöker inte ändra något. Så borde det vara samma för dessa invandrare som get 0 respekt åt detta land, värderinga osv. 

Charming_facepalm.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Ibland ser man det man vill se. Du vill uppenbarligen se att invandrare står för nedskräpningen, därför är det precis vad du ser.

Blir så jävla trött på dig. Lyssna här nu, du bor inte här, jag bor här.

Varenda människa nedanför våran lägenhet på stranden är invandrare. Det finns inga svenskar här, de hänger en bit bort. 

De kissar på gatan/mot husen/på bilarna. De kör streetrace på nätterna med bilar. De säljer/brukas droger. De spelar hög musik ifrån stranden som får porslinet att hoppa i våra lägenhet varje kväll, varje dag, varje timme. De skräpar ned så mycket att man tror man är i Indien eller i Uppsala efter Valborg. De felparkerar överallt så att boende inte kan parkera sina bilar. De bråkar. De kör vattenskotrar i fan hundra blås precis vid strandkanten så att gamla kärringar, barn och annat nästan blir överkörda i vattnet.

Ja, det är bara invandrare som är problemet här. Sedan får du fan säga vad du vill om det. De kommer ifrån förorterna och de kan inte uppföra sig som civiliserade människor. Folket i området är sinnessjukt trötta på det och jag vet inte hur många arga samtal grannarna ringt till polisen/lokaltidningen/stadsdelsnämnden.

http://www.direktpress.se/vartkungsholmen/Nyheter1/Det-ar-riktigt-stokig-pa-Hornsbergs-strand/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: De spelar hög musik ifrån stranden som får porslinet att hoppa i våra lägenhet varje kväll, varje dag, varje timme.

Lol sen när blev du en grinig bitter gammal gubbe som måste överdriva allt tillräckligt mycket för att det ska vara värt att klaga på?

Greken: Sedan får du fan säga vad du vill om det.

Jag vet att jag får säga vad jag vill om det, och om vad som helst egentligen. Jag står fast vid att du har fel. Speciellt nu när... ja, läs ovan bara.

"Oh no, det är färgade på vårat ställe/nära oss och färgade är främlingar och främlingar är farliga. Bäst att blåsa allt dom gör (extremt mycket) ur proportion och hoppas att något görs åt dom farliga färgade främlingarna!!!! mvh vita kränkta personer"

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs artikeln din jävla bergsget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallå jag avanpassade mig utvisa mig nu ??


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nae


   
SvaraCitera