Aviseringar
Rensa alla

Tycker du det är meningen att man ska behålla barnet...


Ämnesstartare

om man äter t.ex. piller eller tar ngt annat preventivmedel och blir gravid änd??


   
Citera

ja dom som käkar piller gör väll det för att dom inte vill ha någon unge .. eller[confused]


   
SvaraCitera

Otur i så fall. Men vill man inte ha barnet ska man ju självklart ta bort det.


   
SvaraCitera

Majoriteten brukar väl p-piller för att inte bli gravida, och logiken säger väl då att man väl antagligen inte skulle vilja behålla barnet om man nu skulle råka bli gravid ändå? Å andra sidan är det väl inte så konstigt om man väljer att föda barnet i alla fall, när man väl blivit gravid så kanske man ser på det hela på ett annat sätt. Jag tycker inte att någonting är "meningen", det är väl upp till var och en att avgöra.


   
SvaraCitera

mjölk:

Otur i så fall. Men vill man inte ha barnet ska man ju självklart ta bort det.

det låter inte ens som om du pratar om ett riktigt barn nu

I övrigt håller jag med Cereal Killer till hundra procent.


   
SvaraCitera

Palett:

det låter inte ens som om du pratar om ett riktigt barn nu

Det är ju inte ett riktigt barn den första tiden ens, bara ett embryon.


   
SvaraCitera

Nej, det gör jag inte.


   
SvaraCitera

mjölk:

bara ett embryon.

jag tycker inte det är mindre värt för det. som om det betyder mer när det heter barn..


   
SvaraCitera

Palett:

jag tycker inte det är mindre värt för det. som om det betyder mer när det heter barn..

Betyder och betyder. Jag är för att mamman ska ha ett eget val och att det ska vara odramatiskt att göra abort.


   
SvaraCitera

mjölk:

Betyder och betyder. Jag är för att mamman ska ha ett eget val och att det ska vara odramatiskt att göra abort.

Ok, då har vi olika åsikter


   
SvaraCitera

Mening och mening, det finns ingen mening.
Gör det du tycker känns rätt.


   
SvaraCitera

Palett:

det låter inte ens som om du pratar om ett riktigt barn nu

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Lantto:

om man äter t.ex. piller eller tar ngt annat preventivmedel och blir gravid änd??

NEJ. Inga oönskade barn!


   
SvaraCitera

Om graviditet är resultatet av en tequilaflaska, hotelrum och en sprucken kondom så betyder det inte att du föder jesus. [tard]


   
SvaraCitera

Hell_man:

NEJ. Inga oönskade barn!

Ett barn är alltid önskat av nån, även om det inte är av mamman.


   
SvaraCitera