Aviseringar
Rensa alla

tycker du på riktigt att brudklänningar är snygga?


Ämnesstartare

asså, har tänkt på att alltid när någon gift sig eller we eller någon har en brudklänning på sig så håller alla(särskillt tjejer och tanter) på och ba "ååååh gud så vacker" osv osv, men jag tycker alltid att de oftast bara är ganska fula TBH[n]

tycker ni på riktigt att det är estetiskt snyggt att ha på sig en massa jättemycket vitt tyg-grejs? eller är det mer någon kulturell grej att man blivit uppfostrad till att tycka att det är det som är "vackert"? kan faktiskt inte förstå alls vad som skulle vara så snyggt med det[n]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Den typiska brudklänningen är inget jag tycker är direkt snygg, sedan finns det ju alltid undantag.


   
SvaraCitera
mynona

Nintendos BFF:

eller är det mer någon kulturell grej att man blivit uppfostrad till att tycka att det är det som är "vackert"?

Ingetdera. Man säger så här:

Nintendos BFF:

"ååååh gud så vacker" osv osv, men jag tycker alltid att de oftast bara är ganska fula TBH

... av artighet och hänsyn och för att vara snäll och artig och trevlig och inte förstöra den stora dagen etc osv, vad man faktiskt tycker i verkligheten har ingen betydelse för vad man bör säga

Kan inte svara på trådämnet för övrigt då brudklänningar kan se olika ut förutom att de ska vara långa och vita och ha slöja.

Men det är iosfg ingen trevlig symbolik att brudens färg ska symbolisera att hon är oskuld medan mannen som kontrast ska vara klädd i svart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Jag ska lätt ha min farmors brudklänning när jag gifter mig. Den är inte stor och fluffig, den är typ knälång och i spets med trekvartsärmar.


   
SvaraCitera
Lounge

Nintendos BFF:

ja (Du röstade på detta alternativ)

är ju som vilket klädesplagg som helst eg, kan vara fult eller fint. beror på hur den är designad, helt enkelt. inte så att det är femtio kg toalettpapper man har virrat kring sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

vet inte (Du röstade på detta alternativ)

Ibland, ibland inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissa är fina, andra inte

men tror mycket har att göra vad man förknippar det med.
man tänker glädje, kärlek osv. blir fint då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Tror jag. Ja. Om de inte är fluffiga i ärmarna eller ser ut som om de hämtats ur en tidskapsel från typ fyrtiotalet. Det jag inte gillar är att de ska vara vita fortfarande. Och männen bära svart. Så jävla patriarkaliskt. Som om männen är beresta och "nedsmuntsade" och den "rena" oskuldsfulla kvinnan som under alla år hållit händerna på täcket (både sina och andras) nu överlämnad av papi skall ges till den syndige draken. Fast överlämnade kör vi ju vanligen inte med här i Sverige iof. Och alla fäder gråter för nu ska hans little girl ges till en annan man. Så sjukt.

Image

Dessa är fina.

Image

Och denna är sexig men ändå ful i fluffet, men det är bra symbolik där. Att man gifter sig med allt sig bagage.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Inte om den inte är av den mer stilrena sorten som t.ex Victorias, som jag ändå tycker är för mycket. Själva idén med plagget är en storhet och stora romantiska virvlar vilket ser klumpigt ut om man inte är smal som en catwalkmodell.

Image​​​​​​​

Eller har bifogad bilds perfekta timglasfigur.

Se sedan hur den mörka modellen får ett perfekt exempel på en trashy för-mycket klänning att se snygg ut.

couture-wedding-dresses.jpg

Fall-2011-Wedding-Dresses-Platinum-Hot-Off-the-Catwalks-5.jpg


   
SvaraCitera
sincan

Skulle nog inte vilja kategorisera alla brudklänningar till ett svar.[tard]


   
SvaraCitera
Paseo

fina.
funderar på vad jag ska ha.
ska gifta mig om sisådär 1-2 år hehehehehehehehehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast skulle nog inte vilja gifta mig i någon av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag gifta mig så ska det bli i all enkelhet med några fina vittnen och en enkel men ändå jättefin klänning. I ickevitt. Och en jättefin man också, såklart. Han kan få ha på sig något fint också.
Fast egentligen är ju nudistbröllop det bästa. Helt naket och ärligt ba här är jag nu får du ta mig som jag är med mitt inre och yttre.


   
SvaraCitera

varför i helvette ligger det här i homo och bi?!?!?!?!


   
SvaraCitera