Aviseringar
Rensa alla

Tycker jag är jätteful!


Ämnesstartare

Hej! jag är 14 år och är jätte ful! Mina föräldrar säger att jag är jättefin, men när jag ser mig själv i spegeln varje dag ser jag en gris. Har jätte små ögon, stor näsa, ojämn mun och liten haka. Jag stör mig jättemkt på mitt utseende och vill inte gå ut! Har jätte dåligt självförtroende oxå. Snälla vad ska jag göra!??


   
Citera

jag känner likadant inför mig själv men har börjat acceptera att alla har inte samma smak så det finns folk som inte håller med och det är en liten tröst

annars brukar väl folk tipsa om att jobba på självförtroendet och sånt men det verkar jobbigare


   
SvaraCitera

sen är ju utseendet inte allt trots mediehets osv


   
SvaraCitera

Grisar är fina, så vad säger du? 


   
SvaraCitera

Det finns folk som knullar getter så......


   
SvaraCitera

va gör ni


   
SvaraCitera

Tror de flesta bara ser felen på sig själv och inte det som är bra!


   
SvaraCitera

adaq:
Tror de flesta bara ser felen på sig själv och inte det som är bra!

Håller med dig


   
SvaraCitera

Har du några talanger? Eller är du väldigt bra på något? Då kan man ju fokusera på det istället. Mitt problem var att hitta det fina på mig och vad jag är bra på. har kommit fram till att mina tänder blir väldigt lätt väldigt vita så aaa 🙂


   
SvaraCitera

Jobba på din självkänsla


   
SvaraCitera

Alexandra111:
Hej! jag är 14 år och är jätte ful! Mina föräldrar säger att jag är jättefin, men när jag ser mig själv i spegeln varje dag ser jag en gris. Har jätte små ögon, stor näsa, ojämn mun och liten haka. Jag stör mig jättemkt på mitt utseende och vill inte gå ut! Har jätte dåligt självförtroende oxå. Snälla vad ska jag göra!??

Har du pratat med en psykolog om detta eller skolkuratorn? Jag är i stort sett säker på att du skulle rekommenderas att gå KBT(kognitiv beteendeterapi). Googla t ex "utseendefixering KBT". Nuförtiden har det även börjats med behandlingar via internet! Det kan nog vara värt ett försök åtminstone!


   
SvaraCitera

Jag kände också sådär när jag var i din ålder, det är så mycket som händer i kroppen och då känner man sig ofta osäker. Det bästa du kan göra är nog att jobba på ditt självförtroende, antingen själv eller med hjälp av någon du står nära eller en kurator/liknande. Hjärta


   
SvaraCitera

Sluta titta dig själv i spegelnBlink
Själv tycker jag inte om mitt ansikte heller, tycker mer om min kroppSkeptisk


   
SvaraCitera

strawbeerry:
Jag kände också sådär när jag var i din ålder, det är så mycket som händer i kroppen och då känner man sig ofta osäker. Det bästa du kan göra är nog att jobba på ditt självförtroende, antingen själv eller med hjälp av någon du står nära eller en kurator/liknande. Hjärta

Om det är du på bilden så är det jättekonstigt att du har tyckt att du är ful, du är jättesnygg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strawbeerry:
Jag kände också sådär när jag var i din ålder, det är så mycket som händer i kroppen och då känner man sig ofta osäker. Det bästa du kan göra är nog att jobba på ditt självförtroende, antingen själv eller med hjälp av någon du står nära eller en kurator/liknande. Hjärta

Ja du är ju jättesnygg!!❤️ Tack för råden❤️


   
SvaraCitera