Aviseringar
Rensa alla

Tycker mina "kompisar" är jobbiga m.m


Ämnesstartare

Blir fan tokig... Är det jag som gör satt det blir så eller är det dom?

E.x: Jag gillar inte iphone. Säger det när någon frågar. 10min senare går hela skolan runt och klagar över att jag inte tycker om iphone... Vissa gör det fortfarande. Säkert klassiskt högstadie men fan va störd jag blir på dom -.-
Samma sak gäller om jag nu tycker allt på friluftsdagen är tråkigt och väljer promenad. Sånt djävla tjat om det...

En annan sak är detta jävla tjat om att "Det har jag inte sagt" (Exempelvis: Någon säger något ironiskt och man svarar på det som om det var den men sedan säger dom "Det har jag inte sagt" när jag uppfattar dom som ironisk och då ska dom tydligen inte vara det eller liknande.

Ännu en till sak är att jag är djävligt seriös på facebook och sådant. Tycker att om man skämtar så ska man framföra det på något sätt och inte bara skriva det som "du är ful" när man skojar liksom. Hur fan ska man veta om dom skojar eller inte? Hur sjukt det en skulle kunna vara skulle dom kunna vara helt seriös men dom är inte det.

Sedan är det vissa personer som klagar på att jag är tyst,sur etc... Pratar inte med dom när dom inte ens försöker starta en konversation med mig eller liknande. Har försökt starta en konversation med dessa personer ibland men då svarar dom inte ens... Sur är jag inte. Seriös däremot.

Bara lite saker jag går runt och tänker på... Nån som håller med mig eller nåt sådant?

Har jag rätt med att det bara är att dom är ung och så? För jag lyckas oftast komma bättre överens med äldre personer, irl och online.


   
Citera
Ämnesstartare

du är väll äldre i sinnet än i åldern helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo. Måste nog vara så + att jag är väldigt annorlunda jämfört med dom.

Dom säger iphone, jag säger Nokia eller släng-slit.
Dom säger ben-jerrys, jag säger italiensk glass.
Dom säger cola/fanta etc, jag säger Ramlösa,21.
Dom säger Hockey och Innebandy, jag säger Badminton,Pingis.
Dom säger NHL och FIFA, jag säger Minecraft och Super Mario.
Dom säger Humör och Burton, jag säger billigt alt stiligt.
Dom säger Mcdonalds, jag säger Sibylla,Max el sallad...

Kan hålla på hela dan och det där med kläderna är ju bara saker jag skulle vilja ha (om jag fick välja skulle jag gärna gå runt i skjorta,kavaj/blazer etc varenda dag men det har jag inte råd med)

Rätt kul att bara skriva allt det där och verkligen inse hur hemskt mainstream dom är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

hemskt mainstream dom är...

mainstream är verkligen hemskt ja, så gå din egen väg skit i vad dom tycker. Dom kommer ångra sig senare i livet för att dom var så trångsynta.


   
SvaraCitera

fan hatar alla iphones o android mobiler

Äh fan kassa människor du hänger med! Verkar jobbiga som ska tjafsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta umgås med puckon då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni låter jobbiga allihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

.

[bigsmile]

OF 5:

sluta umgås med puckon då

Lite svårt kanske om halva klassen består av sådana? [crazy] Men ignorera dom kan man ju...


   
SvaraCitera