Aviseringar
Rensa alla

Tycker ni att jag fattar rätt beslut?


Ämnesstartare

Har en mus som jag för några veckor sedan hittade en knöl på, då fanns det ett pyttelitet sår på knölen (mer ett skrapsår) och därför behandlade jag med baytril.

NU är knölen säkert 6 gånger så stor och den sitter på ett ställe som jag tror inte är så bra, precis vid anus så själva hålet har hamnat snett och jag vet inte om hon kan bajsa som hon ska.

Hon håller vikten, äter med god aptit och är lika social och trevlig som alltid men jag känner ändå att avlivning är det bästa alternativet nu, innan det blir jobbigt för henne.

Vad tror ni? Behöver massa stöd, det är ju min älskade Saffran. [sad][love]

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
zIGGE

Tror inte någon har mer kunskap om hur man skulle behandlat situationen för att kunna säga Nej så Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bör tilläggas att hon är ganska gammal och även om hon var frisk så skulle hon inte ha länge kvar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade marsvin som fick liknande knölar. Jättemånga. Jättefort. Då avlivade vi henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad] Dum fråga, men har du pratat med veterinär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vad tror ni?

vi har haft ett marsvin med liknande. Veterinären visste ej vad det var och hon blev frisk av sig själv. Dock var hon "medelålders" då. Tror att du känner dina djur bäst och känner när det är dags. [sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Dum fråga, men har du pratat med veterinär?

De ger bara baytril (som jag har hemma redan och har behandlat med) eller föreslår operation, men det känns faktiskt inte helt värt med en operation på en mus som är ett år gammal och har MAX 6 månader kvar hur som helst. Chansen att hon ens skulle klara narkosen under en operation är försvinnande liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

vi har haft ett marsvin med liknande. Veterinären visste ej vad det var och hon blev frisk av sig själv. Dock var hon "medelålders" då. Tror att du känner dina djur bäst och känner när det är dags.

Ja, kanske det. [sad] Känns jobbigt ändå.


   
SvaraCitera

Om hon är för gammal för operation och medicin inte får ner knölen tycker jag att du ska avliva henne. Så slipper hon lida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Om hon är för gammal för operation och medicin inte får ner knölen tycker jag att du ska avliva henne. Så slipper hon lida.

Det är precis så jag tänker. Hon verkar ju inte lida nu och jag vill inte att hon ska behöva lida sin sista tid i livet, så det känns som att det är dags för henne nu. Även om det är mycket jobbigt för mig att släppa taget, men man kan ju inte vara så självisk som djurägare att man låter djuret lida för sin egen skull. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

🙁 Tråkigt detta med musen. Kommer ihåg hur det var med min kanin, den fick ett väldigt otrevligt slut [sad] hoppas det inte blir så för er...


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

s som att det är dags för henne nu. Även om det är mycket jobbigt för mig att släppa taget, men man kan ju inte vara så självisk som djurägare att man låter djuret lida för sin egen skull. [sad]

Jamen precis. Djur ska ju inte behöva lida för att vi människor har svårt att släppa taget.
Jag förstår att det känns jobbigt men jag tycker absolut att du fattar rätt beslut.
Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det såg inte så jävla mysigt ut. vänta en dag eller två och se vad som händer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, jobbigt med sånt[sad]. Man måste tänka att det är för djurets bästa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det såg inte så jävla mysigt ut. vänta en dag eller två och se vad som händer?

Har väntat nog länge och den slutar inte att växa.

m3lis:

Usch, jobbigt med sånt. Man måste tänka att det är för djurets bästa!

Ja. [sad]


   
SvaraCitera