Aviseringar
Rensa alla

Tycker ni att UM har för omodernt användargränssnitt, design o.s.v.?


Exner

Guardian:

Knapparna är rätt statiska, inget flashigt där. Övergången mellan olika delar av sajten är ordinärt, inga speciellt moderna övergångar, det är hackigt. Skulle t ex Iphone ha ett sådant här gränssnitt skulle folk välja en annan telefon.

Gentlernen:

iApprove


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt få ungdomssjälar på detta ungdomsforum.[shake] Ställde jag frågan på fel sätt?


   
SvaraCitera
Sonya

Guardian:

Ja, den är lite för retro (Du röstade på detta alternativ)

ja lite tråkig är den allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guardian:

Nej, jag är konservativ (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guardian:

Vad tycker ni, är det dags för lite modernare UM-sajt?

Om jag ska vara ärlig så anser jag att du tycker är "modernt" är helt djävla efterblivet och borde inte ens vara tillåtet på internet. För övrigt gick flash-hemsidor ur mode ungefär samtidigt som man slutade med häst och vagn just för att det är efterblivet.

UM kan förbättras, men förbättra då åt rätt håll för fan.


   
SvaraCitera
Åtta

Guardian:

Ja, den är lite för retro (Du röstade på detta alternativ)

De exemplen du gav var bland det mest vedervärdiga jag någonsin sett, men rent principiellt håller jag med dig. UM (speciellt forumdelen) skulle behöva skrivas om så att man har möjlighet att föra in sidan i tvåtusentalet. Sådant som att uppdatera notifikationerna i realtid, genomföra postande utan att ladda om sidan, bättre textredigeringsmöjligheter, ett gränssnitt som anpassar sig efter vyportens storlek, o.s.v. är alla saker som skulle kunna lyfta användarupplevelsen. Jag har dock mycket svårt att se att detta skulle ske inom en förutsebar framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om jag ska vara ärlig så anser jag att du tycker är "modernt" är helt djävla efterblivet och borde inte ens vara tillåtet på internet. För övrigt gick flash-hemsidor ur mode ungefär samtidigt som man slutade med häst och vagn just för att det är efterblivet.UM kan förbättras, men förbättra då åt rätt håll för fan.

This.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

De exemplen du gav var bland det mest vedervärdiga jag någonsin sett,

De var inte menade att ses som helhet. Jag påpekade bara vilka delar jag tyckte kunde tas därifrån som inspiration.

Åtta:

Jag har dock mycket svårt att se att detta skulle ske inom en förutsebar framtid.

[sad]


   
SvaraCitera

Guardian:

Ja, den är lite för retro (Du röstade på detta alternativ)

Är inte emot förändring, men om UM plötsligt skulle se ut som något av exemplen vill jag inte vara med längre [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om jag ska vara ärlig så anser jag att du tycker är "modernt" är helt djävla efterblivet och borde inte ens vara tillåtet på internet.

Läs vad jag skrev istället. Jag skrev att det fanns delar därifrån man kunde hämta som en inspiration. Jag menade inte att sidorna som helhet var bra.

aristoteles:

flash-hemsidor

Jag syftade inte på hela flashsidor, utan att vissa delar kunde vara mer rörliga och steglösa. Skulle du även kalla användargränssnittet i Iphone för "omodernt". I så fall är du lite ur fas med nuet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisamiranda:

Är inte emot förändring, men om UM plötsligt skulle se ut som något av exemplen vill jag inte vara med längre

Jag menade bara att det fanns specifika delar man kunde plocka från de olika hemsidorna. Det verkar inte ha varit någon som förstod det. [sad]


   
SvaraCitera

Guardian:

Jag menade bara att det fanns specifika delar man kunde plocka från de olika hemsidorna. Det verkar inte ha varit någon som förstod det.

Nä, det var inte så tydligt. Eller så är alla korkade. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guardian:

Läs vad jag skrev istället. Jag skrev att det fanns delar därifrån man kunde hämta som en inspiration. Jag menade inte att sidorna som helhet var bra.

Om du vill rädda vårt sjunkande skepp, fine. Men ge oss för fan inte toapapper att laga det med.

Att ta inspiration från totala misslyckanden är en typiskt dålig idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisamiranda:

Nä, det var inte så tydligt.

Guardian:

Hemsidorna i länkarna nedan har alla bra och dåliga delar, varav de bra skulle kunna överföras till UM. Nr 1) har bra översikt och stilren design. Nr 2) har en rätt häftig navigatorfunktion som kan inspirera till förbättring av UM's tråkiga motsvarighet. Nr 3) har bra upplägg och snygga steglösa övergångar när text laddas upp.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

aristoteles:

Att ta inspiration från totala misslyckanden är en typiskt dålig idé.

man kan gå ut i skogen och av naturen få inspiration till design...betyder det att man inte får göra det bara för att naturen inte är en webbsajt? Man kan få inspiration till musikskapande genom att läsa böcker, betyder det att det inte fungerar eftersom böcker inte är musik? Din logik är lite konstig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla du länkade till var ju total katastrof [mad]

Um borde se ut som det gjorde för 10 år sedan [no-no]


   
SvaraCitera