Aviseringar
Rensa alla

tycker ni dålig om mig för min relgon


Ämnesstartare

tycker ni dålig om mig för min relgon jag är innte relgoniskt mycket bara lite för jag vill passa i sverge


   
Citera
Ämnesstartare

vilken religion tillhör du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

islam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 100% säker på att du skulle passa in bättre i Sverige och accepteras bättre av svenskarna om du avsade dig din islamistiska tro. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Jag är 100% säker på att du skulle passa in bättre i Sverige och accepteras bättre av svenskarna om du avsade dig din islamistiska tro. 

Kompis jag vill men inte min föräldrar de säger jag inte få och de slå mig när jag frågade föra gånge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Jag är 100% säker på att du skulle passa in bättre i Sverige och accepteras bättre av svenskarna om du avsade dig din islamistiska tro. 

bara för att man vill bo i sverige så behöver man inte avsäga sig från islam? dafuq xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nima Haddad:

Kompis jag vill men inte min föräldrar de säger jag inte få och de slå mig när jag frågade föra gånge

Slå tillbaka 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:

Slå tillbaka 

de föräldra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nima Haddad: Kompis jag vill men inte min föräldrar de säger jag inte få och de slå mig när jag frågade föra gånge

I Sverige är det inte dina föräldrar som bestämmer över ditt liv och vad du får göra och inte får göra. Utan i Sverige är det helt och hållet du själv som bestämmer över om du vill avsäga dig islam som religion.
Skulle dina föräldrar "slå dig" för att du vill lämna islam så är det bara att polisanmäla dom för misshandel och förhoppningsvis hamnar de i fängelse.

Nima Haddad: bara för att man vill bo i sverige så behöver man inte avsäga sig från islam?

Nej, man måste inte och man behöver heller inte men det UNDERLÄTTAR INTEGRATIONEN. Jag svarade på på hur TS på bästa möjliga sätt skulle accepteras i Sverige som inflyttad från ett muslimskt land. Och detta är min och säkerligen 20% av sveriges befolknings åsikt som röstar på (sd).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner: I Sverige är det inte dina föräldrar som bestämmer över ditt liv och vad du får göra och inte får göra. Utan i Sverige är det helt och hållet du själv som bestämmer över om du vill avsäga dig islam som religion.

Detta är väl inte helt sant om man inte fyllt 18 eller?

stoner: Skulle dina föräldrar "slå dig" för att du vill lämna islam så är det bara att polisanmäla dom för misshandel och förhoppningsvis hamnar de i fängelse.

Detta stämmer dock. Barnaga har väl varit förbjudit sen... Är de 60- eller 70-talet? Det som kan vara ett problem dock om man anmäler är ifall en utredning resulterar i placering i fosterhem och det kanske dom flesta barn och ungdomar inte vill hur illa (nästan) det än är hemma.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Detta är väl inte helt sant om man inte fyllt 18 eller?

Så länge han följer Sveriges Rikes Lag och inte gör någon olaglig handling så får han/hon göra vad han/hon vill. Att gå ur islam och bli ateist eller kristen får vem som helst göra i Sverige oavsett ålder då utträdet inte är en brottslig handling enl lagboken.

Storchen84: Det som kan vara ett problem dock om man anmäler är ifall en utredning resulterar i placering i fosterhem och det kanske dom flesta barn och ungdomar inte vill hur illa (nästan) det än är hemma.

Självfallet. Men å andra sidan... hellre ett kärleksfullt fosterhem än föräldrar man blir misshandlad av.

De som klagar på fosterhem tror åtminstone jag är narkotikamissbrukande ungdomar som helt plötsligt upptäcker att de inte får fortsätta missbruka i sitt nya fosterhem eller vara ute till klockan fyra på natten när de bara är 14 år gamla.


   
SvaraCitera
major

Ditt trollande är rätt dåligt.


   
SvaraCitera

jag bryr mig inte om din religion så länge du inte försöker våldta icke-troende begår terrorbrott försöker få in mig i Islam eller liknande bryr jag mig faktiskt inte om din religion


   
SvaraCitera

stoner:
Jag är 100% säker på att du skulle passa in bättre i Sverige och accepteras bättre av svenskarna om du avsade dig din islamistiska tro. 

Tumme upp Eller bli i princip oreligiös.


   
SvaraCitera

Alltså riktigt religiösa personer i allmänhet brukar ju iaf i äldre tider vara blinda för fakta och det är ju inte bra. Sen finns det ju t.ex. kulturer som destruktiva osv så det beror väl på. Nu senast var det några indonesiska muslimer som utfört självmorddåd mot polis och civilbefolkningen där, religion men även ideologi kan göra att människor tror stenhårt på i värsta fall dem sämsta grejerna, i bästa fall på något gott.


   
SvaraCitera