Aviseringar
Rensa alla

Tycker ni det är rätt att våldta (tala tvärtom språk)


Ämnesstartare

jag såg att hatet bara växte att våldtäktsdebatten bara ökade och kvinnonormen och allt det här är fruktansvärt hett nu, och tänkte, det kan väl vara kul att jävlas lite med, det här är ju min humor, sånthär tycker jag är kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:
jag såg att hatet bara växte att våldtäktsdebatten bara ökade och kvinnonormen och allt det här är fruktansvärt hett nu, och tänkte, det kan väl vara kul att jävlas lite med, det här är ju min humor, sånthär tycker jag är kul

oj vad kul med människor som skadas fysiskt och psykiskt för livet medan våldtäktsmännen får gå fria


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och du ska kalla dig sj feminist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våldtäkt är alltid kriminellt vilken situation du än befinner dig i.

Det må vara oanständigt med en naken kvinna på t ex tåget, men du har inte rätt att våldta henne. Planerar ni att ha sex kl tio och hon annullerar mötet kvart över tio, så har hon rätt att göra det, och du begår alltså ett brott om du nekar hennes beslut. Huruvida hon är full, sovande, medvetslös eller död, så får du fortfarande inte utnyttja henne sexuellt. Det krävs ett samtycke från bådas sidor för att ni ska ha sex.

Sägmig: Läxa

Varför ska vi avskräcka offret istället för att lära våldtäktsmannen att inte våldta? Vem är det som egentligen har gjort fel, från början? 

Ger det per automatik oss rätt att skada en person både fysiskt och psykiskt när personen i fråga inte gjort något fel? Det är inte olagligt att dricka 20 ton öl och vandra en mörk gränd liksom, offret har ju inte heller skadat någon annan genom detta. 

Sägmig:
Adrenalin

avgå från livet, snälla du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är okej, och blivande_japan är den smartaste i världen och är jätte fin och snäll.


   
SvaraCitera

Sägmig:
det här är ju min humor, sånthär tycker jag är kul

kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

oj vad kul med människor som skadas fysiskt och psykiskt för livet medan våldtäktsmännen får gå fria

det är ändå inte hon som har gjort det eller vill att det ska vara så bara för hon skämtade om det.
värre med alla som tycker att man inte ska prata om dåliga saker och bara låtsas som inget händer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.......-: värre med alla som tycker att man inte ska prata om dåliga saker och bara låtsas som inget händer

Att prata om någonting och att skämta om någonting är två helt olika saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

Att prata om någonting och att skämta om någonting är två helt olika saker.

vfr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.......-:

vfr?

För att prata om någonting innebär inte alltid att det är vara komiskt.


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:

Att prata om någonting och att skämta om någonting är två helt olika saker.

Man får skämta om allt där ingår även våldtäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

För att prata om någonting innebär inte alltid att det är vara komiskt.

Nu är ju våldtäkt ganska komiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

För att prata om någonting innebär inte alltid att det är vara komiskt.

för så fort man skämtar om något som nån inte gillar så är det tydligen värre än de som  har gjort våldtagit och allt det, dem vågar ni aldrig säga något till men någon som tar upp ämne så är det såklart värre än att våldta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Man får skämta om allt där ingår även våldtäkt.

Är du helt ute och cyklar? Skämt kan gå så långt att det blir kränkande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.......-:

för så fort man skämtar om något som nån inte gillar så är det tydligen värre än de som  har gjort våldtagit och allt det, dem vågar ni aldrig säga något till men någon som tar upp ämne så är det såklart värre än att våldta

Det är tvärtom dagen alla dagar i sverige. 


   
SvaraCitera