Aviseringar
Rensa alla

Tycker ni det är rätt att våldta (tala tvärtom språk)


Ämnesstartare

mynona:Är du ateist eller inte? 

det finns bara marsvins guden


   
SvaraCitera
mynona

FNÖ:

det finns bara marsvins guden

föredrar avgjort det Heliga Marsvinet framför alla andra gudar. Marsvinsguden tillåter oss alla att supa oss fulla ensamma i en lägenhet med Vän af Motsatt Kön. Snart väntar jag mig att du säger något i stilen: "Det finns ingen annan gud än marsvinsguden och Fnö är dess profet"! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

föredrar avgjort det Heliga Marsvinet framför alla andra gudar. Marsvinsguden tillåter oss alla att supa oss fulla ensamma i en lägenhet med Vän af Motsatt Kön. Snart väntar jag mig att du säger något i stilen: "Det finns ingen annan gud än marsvinsguden och Fnö är dess profet"! Blink

Det finns ingen annan gud än marsvinsguden och Fnö är dess profet"!Blink


   
SvaraCitera
mynona

FNÖ:

Det finns ingen annan gud än marsvinsguden och Fnö är dess profet"!Blink

Mycket gladGlatt skålandeParty


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

 Ska vi även här i västvärlden ge kvinnor rådet att ha slöja på sig och inte vara i enrum med män de inte är släkt med? Skulle tex jag inte få gå till en väns lägenhet och umgås med den vännen och ta ett glas med hn om vännen var av motsatt kön? 

A fast jag tycker du är lite orättvis nu, skärp dig, det ända landet som är så strikt är väl typ bara saudiarabien och visserligen iran vilket jag sagt tidigare bara är cirkus 2 % av islam,
Om man tar tex Turkiet, dom har mycket striktare lagar mot slöja än i Sverige, i Turkiet får man inte ha slöja om man jobbar statligt, polis etc, Sverige har inga sådana regler, 

mynona:

Förut sade du att du var ateist, är du Ateist?

Har jag? isåfall ber ja om ursäkt, det är jag absolut inte, jag tror du misstolkar ordet Ateist lite, Patrick är en Ateist, Ateist = Aktivt avståndstagande på någon gud, gudar och högre makter., hade ja vart ateist hade du märkt det, 

Jag är apatist eller agnostiker, delad, jag tycker frågan är ointressan ibland, och ibland vet ja inte om det finns nån gud eller inte, det låter lite osannolikt att hålet som skapade big bang bara mystiskt fanns där, att googleplex år innan detta var det ingenting, alltså det kan ju inte bli nåt av ingenting, saker kan ju inte hokus pokus bara finnas där och skapa en explosion, njaa , då gör hela gud grejen mer logik,  0 + 0 kan aldrig bli 1 

mynona:

men du använder ett utryck som endast troende muslimer använder då de talar om profeten Muhammed. 

Jag gör så för att jag är aktiv och vill sprida koranens och islams budskap även fast jag inte tror på gud, då Muhammed (PBUH) och Jesus (PBUH) var dom bästa människorna som har gått på denna jord,  
Men är det nån muslim som blir kränkt eller förnärmad för att jag säger detta kan ju säga det så slutar jag med det absolut,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag vet inte om du är ett troll, om du är fundamentalistisk muslim eller kanske sd:are som försöker svärta islam, men oavsett vilket tycker jag det är obehagligt att höra någon tala för en kvinnosyn som kan ta alla glädje och frihet från hälften av världens människor. 

Jag tycker dina "argument" är långa och meningslösa, jag tycker personligen att du inte har så mycket att komma med när det gäller islam, men jag skulle aldrig säga det, det skulle bara bli paj kastning utav hela det här, gör det inte personligt,  jag försöker ända argumentera in lite vett i dig med "argument" som du lägger upp, men som sagt jag vill inte göra dethär till paj kastning, jag vill inte sjunka ner på din nivå och kalla dig kvinno-hatare som vill svärta feminism eller  extrem feminist, det kommer jag aldrig nånsin att göra, det kommer bara bli pajkastning av det hela, om jag säger som jag påriktigt tycker om dig,  men återigen det kommer inte jag att göra, tex så kommer du inte med några källor WHATSOEVER

mynona: jämfört med problemen kvinnor har i den muslimska världen.

problemen i den muslimska världen, hmm vad kan du mena med det är? Muslimska världen, då antar jag att du menar Kina som har över 100 miljoner muslimer, eller Indien som har cirkus en halv miljard muslimer, det måste vara så du menar, 

mynona: mellanöstern

Du är medveten om att det bara är en liten del av islam som bor i mellanöstern, majoriteten av islam bor inte i mellanöstern, flest muslimer har indien, 2-4 miljoner i Sverige, islam är endel av västvärlden, västvärlden och "muslimska världen" är farligt att jämföra( eller det beror på hur man jämnför, tillräckligt mycket väst kommer man till mellanöstern) men iallafall,  den "muslimska världen" är västvärlden, det finns ingen "värld" för muslimer, tror man på att det bara finns en gud och Muhammed är hans sändebud/profet eller hur den går och säger det framför två vittnen så är man muslim, islam är ingen etnicitet, islam är en tro som vem som helst kan tro på

mynona:  jämfört med problemen kvinnor har i den muslimska världen
mellanöstern

Felet med dig är att du inte kan komma med några källor, ber man dig om källor/bevis, säger man emot, ger dig kritik, så är man  "ett troll" "fundamentalistisk muslim" och "sd:are som försöker svärta islam" men men, skulle vara kul att se dig som domare

mynona- du döms till livstid

advokat- harru inge bevis för att kunna bevisa det här?

mynona- äh, det behövs inte, vi vet att hen har gjort det här?

advokaten- men det står ju i lagboken att man måste kunna bevisa det här?

mynona- jag bryr mig inte om teorin jag bryr mig bara om praktiken 

Disclaimer: jag säger inte att det inte ser ut såhär i mellanöstern, jag bara tycker det är konstigt att komma med saker utan att ha några som helst källor eller bevis, 

mynona: Män behöver inte ha slöjor, trots att de också är sexobjekt för både heterosexuella kvinnor och homosexuella män, eller hur? Trots att heterokvinnor och gaymän ser män som sexobjekt så behöver de ändå inte ha slöjor, eller hur? Och kvinnor är också sexobjekt för gaykvinnor, men de behöver ändå inte ha slöja inför dem. Och kvinnor är inte sexobjekt för gaymän, men de måste ändå ha slöja inför dem. 

homosexualitet är förbjudet enligt islam, det är vidrigt, saudiarabien, iran och mer islamistiska länder (islamism = politisk islam) problem solved

mynona:

Och jag kan säga en till sak: västvärldens kvinnor kanske riskerar våldtäkt lättare därför att de har mer frihet, men det är bättre att riskera att våldtas av en främling som man sedan aldrig behöver möta igen, och samtidigt ha rätten att ligga med vem man vill när man vill; än att leva "bskyddad" och övervakad i sitt hem och inte få ligga med någon utom förrän man är gift, och då bli våldtagen av inte av en främling utan med den man blir bortgift med och tvingas ligga med resten av sitt liv. Friheten är värd risker, och kvinnor ska ha samma rättigheter som män och få leva på samma sätt. Kvinnor ska kunna gå utomhus utan att behöva ta på sig en slöja för att de är rädda för att bli objektifierade.  kvinnor ska ha samma rättigheter som män och få leva på samma sätt

Keynan skrev någon väldigt intressant han skrev såhär jag citerar: 

"islam är perfect, men det är inte folk som kallar sig muslimer idag vilket har förvärat saken. jag tycker inte att man ska koncentrera sig så mycket på när det gäller olika straffar inom islam, som kan självklart vara grymma, vilket är tanken. västerlänningar söker alltid efter något negativt som  de kan haka sig på. Men jag uppmannar er att söka info om det riktiga islam."

den riktiga islam, koranen-islam, motsätter sig allt våld mot sin kvinna, den riktiga islam befaller att leva med sin hustru i samförstånd och rättvisa, det du beskriver är iprincip bara saudiararabien och iran som fungerar så, islam tar starkt avstånd från icke jämnställdhet och våld mot sin hustru, enligt min erfarenhet och vad jag upplever, så upplever jag att tex Turkiet har bättre kvinnosyn än Kina, Nordkorea med mer icke-muslimska länder 

mynona:

man blir bortgift med och tvingas ligga med resten av sitt liv. Kvinnor ska kunna gå utomhus utan att behöva ta på sig en slöja för att de är rädda för att bli objektifierade, kvinnor ska kunna gå ut i jeans och vanlig tröja och visa sitt hår för alla och gå klädd likadant som en man, hon ska inte behöva tänka på att dölja sitt hår hela tiden. Hon ska kunna hälsa på en manlig vän, dricka med honom, umgås

Islam säger väldigt högt emot att bortgifta sina döttrar och söner mot deras vilja, om vi tar tex Turkiet, dom har mer lagar mot slöja än vad vi har, tex så får man inte jobba statligt med slöja i Turkiet, slöja tas på självmant och är väldigt icke-muslimskt att tvinga på nån slöja förutom i en moske eller i mecka, 3 miljoner muslimer i frankrike, 300 av dom har slöja, att säga att majoriteten av islam bär slöja etc 

38419.jpg

Är lite som att säga att varenda kristna kvinna går runt i sånna hära, 

38402_0.jpg

Så liten del av islam är det som faktiskt går runt i slöja

mynona:

och om man någonsin skulle tvingas ha slöja på sig här så skulle jag begå självmord. Slöjan är ett stort nederlag för jämlikhet och frihet, 

BARA Saudiarabien har tvång till slöja, Turkiet har mer restriktioner mot slöja än här i Sverige. Så att tvinga av och säga vad kvinnor få ha på sig och inte ha på sig är frihet och jämlikt, bra där mynona 

Slöja bärs frivilligt och tas av under all sorts säkerhetskontroller,  

mynona:

Och förresten: du sade i början att kvinnor var förtryckta i mellanöstern men det betydde ändå inte att kvinnor är fötryckta i islam därför att allt dåligt som görs i islams namn är inte islam: nu säger du att kvinnor inte alls förtryckts i mellanöstern. Har mellanöstern plötsligt blivit muslimskt? 

Grogrunden för islamism i muslimska länder har framförallt varit stater med djuplodande strukturkriser, länder som under lång tid har lidit av ekonomiska problem, med djupa klyftor mellan olika samhällslager och avsaknad av socialt skyddsnät som följd. Därtill har ofta kommit utbredd korruption och avsaknad av rättsskydd. Många gånger har islamismen också vuxit fram som en reaktion mot västerländsk kolonialism eller imperialism. Framförallt efter invasionerna i Afghanistan 2001 och Irak 2003 har också den internationella islamismen (islamismen = politiska muslimer) vuxit sig starkare 

Och islam som religion bör inte beskyllas, då religionen tar starkt avstånd från tex hedersmord etc, men kulturen/landet har levt lång tid med ekonomiska problem, djupa klyftor mellan olika samhällslager som växt med islamismen, 

Jag tror ju inte som du att om man tar bort islam från tex saudiarabien etc så hokus pokus filiokus så är saudiarabien som Sverige, nej många år avsaknad socialt skyddsnät och etc som ja beskrev där uppe, det hade sett ut som det gör nu i vilket fall, 

mynona:

Förresten: vad tycker du att vi ska göra för att få ett slut på problemen med den sexuella objektifieringen? Ska vi även här i västvärlden ge kvinnor rådet att ha slöja på sig och inte vara i enrum med män de inte är släkt med? Skulle tex jag inte få gå till en väns lägenhet och umgås med den vännen och ta ett glas med hn om vännen var av motsatt kön? 

Som sagt, det är bara saudiarabien som har tvång på slöja, väldigt liten del av islam bär slöja

mynona: Disclaimer: nej, jag tillhör inte dem som tror att alla muslimer tillämpar tvångsgifte, slöjor och hedersvåld. 

Det gör ju inte NiklasW heller?


   
SvaraCitera
mynona

Sägmig: Muslimska världen, då antar jag att du menar Kina som har över 100 miljoner muslimer, eller Indien som har cirkus en halv miljard muslimer, det måste vara så du menar,

Öh nej: med "muslimska världen" menar jag länder som faktiskt har en muslimsk styrelse Sover 

Du vill ha källor och bevis på att kvinnor förtrycks i mellanöstern...? På fullt allvar? Vill du har bevis och källor på Hitlers judeförtryck också? 

Sägmig: Jag tycker dina "argument" är långa och meningslösa,

Mina argument är långa därför att de är bra, och att du tycker de är meningslösa avslöjar en hel del om din kvinnosyn. De är nämligen inte det minsta meningslösa, det är bara om du anser att kvinnors frihet och jämställdhet är meningslös som du kan tycka det. Du kan tydligen inte bemöta dem. 

Sägmig: den riktiga islam, koranen-islam, motsätter sig allt våld mot sin kvinna, den riktiga islam befaller att leva med sin hustru i samförstånd och rättvisa, det du beskriver är iprincip bara saudiararabien och iran som fungerar så

Nej, flera har redan citerar koranen för dig. Det spelar ingen roll hur islam är på papperet utan hur det är i praktiken. Och islam är inte ens på papperet jämställt eftersom det ger könen olika villkor. Först säger du att mellanöstern har kvinnoförtryck men inte är muslimskt, därför räknas det inte som islamskt kvinnofötryck: sedan säger du att mellanöstern inte har kvinnoförtryck: hur ska du ha det? Förstår du vad du säger, eller har du inte språkkunskaper nog? 

Och nej, hur tror du att det fungerar i Oman, Yemen och Jordanien? Formell lag och socialt tvång utifrån förtryckande strukturer är två olika saker. 

Sägmig: Islam säger väldigt högt emot att bortgifta sina döttrar och söner mot deras vilja, om vi tar tex Turkiet

Tex Turkiet? Turkiet är det enda exempel du har så fort du ska ge ett exempel på ett muslimskt land där man inte förtrycker kvinnor. Turkiet är den muslimska världens mest moderna och sekulariserade land, och det är det därför att Kemal motarbetade religionens inflytande på samhället under 1920-talet. Att hela tiden ta upp Turkiet som exmpel på hur hela den muslimska världen är visar att du är okunnig. 

Sägmig: BARA Saudiarabien har tvång till slöja, Turkiet har mer restriktioner mot slöja än här i Sverige. Så att tvinga av och säga vad kvinnor få ha på sig och inte ha på sig är frihet och jämlikt, bra där mynona

Bra där själv Sägmig: jag vet att bara Saudiarabien OCH IRAN har lagligt slöjtvång, men det är mycket värre när en kvinna tvingas ha slöja på sig av inte lagen, utan av sociala strukturer som gör att hon annars sexobjektifieras. 

Vet du vad "jämlikhet" betyder? Hur många gånger jag än har förklarat har du tydligen inte förstått. Är det för att du inte är språkkunnig nog? Kan du inte läsa vad jag skriver? Vi försöker igen: "Jämlikhet betyder att män och kvinnor ska ha SAMMA rättigheter. Om kvinnor och inte män har slöja, så har könen inte samma rättigheter." Förstår du? Eller räcker språket inte till för att förstå det? Jag tycker inte att man ska förbjuda kvinnor att bära slöja. Man kan säga vad man tycker att kvinnor ska ha på sig och inte utan att vara mindre jämställd: jämställdhet och valfrihet är inte samma sak. 

Sägmig: Jag tror ju inte som du att om man tar bort islam från tex saudiarabien etc så hokus pokus filiokus så är saudiarabien som Sverige, nej många år avsaknad socialt skyddsnät och etc som ja beskrev där uppe, det hade sett ut som det gör nu i vilket fall,

Öh nej, jag har aldrig sagt att alla problem eller könsförtryck i Saudi beror på islam Saudi har för övrigt bättre socialt skyddsnät än de flesta andra länder i mellanöstern. 

Sägmig: Som sagt, det är bara saudiarabien som har tvång på slöja, väldigt liten del av islam bär slöja

Som sagt, det är mycket värre att sociala strukturer tvingar kvinnor att bära slöja därför att hon blir sextrakasserad ananrs, än att lagen gör det. 

Sägmig: Det gör ju inte NiklasW heller?

Jaha, så du menar att: "Alla som kritiserar islam och nämner ett enda ord om hedersvåld är rasistiska islamofober" Orsaken för att jag skrev det där var just för på grund av sådana människor. Och det är just sådana åsikters fel att vi nu tvingas stå ut med sd. Det är människor som säger att vi är rasister så fort vi kritiserar något som har med islam att göra som okunniga och frustrerade människor röstar på sådana partier som sd, hoppas ni är stlta över det, för det är sådana som du som är Sd:s bästa vänner. 


   
SvaraCitera
mynona

Sägmig: Jag tror ju inte som du att om man tar bort islam från tex saudiarabien etc så hokus pokus filiokus så är saudiarabien som Sverige

Och när har jag sagt att jag tror det? [img src=" " alt="Sover" class="smiley">

Nu erkänner du plötsligt att hedersvåld finns. Var finns det? I mellanöstern, där du säger att man måste bevisa att kvinor är förtryckta? [img src=" " alt="Sover" class="smiley">Hedersvåld utövas av muslimer i islams namn. Därmed tillhör de den islam som praktiskt utövas. Om vi säger att kristendomen inte kan beskyllas för vad som utövats i dess namn, så har Europa aldrig varit kristet och bär inte ansvar för häxprocesser eller annat förtryck. 

Sägmig: Så liten del av islam är det som faktiskt går runt i slöja

har du besökt Yemen och Oman? Det spelar ingen roll var flest muslimer i världen bor: vad som spelar roll är om de utgör en majoritet i ett land. Det bor få människor i Oman, men muslimer är i absolut majoritet. Det bor många muslimer i Kina, men de är inte i majoritet. 

Sägmig: mynona- du döms till livstid

advokat- harru inge bevis för att kunna bevisa det här?

mynona- äh, det behövs inte, vi vet att hen har gjort det här?

advokaten- men det står ju i lagboken att man måste kunna bevisa det här?

mynona- jag bryr mig inte om teorin jag bryr mig bara om praktiken

[img src=" " alt="Sover" class="smiley"> Sägmig: Islam har inget kvinnoförtryck. 

Meningsmotståndare: Mellanöstern är muslimskt och mellanöstern har kvinnoförtryck.

Sägmig: Mellanöstern är inte islam.

Meningsmotståndare: Mellanöstern utövar kvinnoförtryck i islams namn och uppfattar det som islam. Det spelar ingen roll hur en ideologi är på ett papper, vad som spelar roll är hur den är i praktiken. Sägmig: Mellanöstern har inte kvinnoförtryck. Meningsmotståndare: Sa du inte nyss att mellanöstern hade kvinnoförtryck men inte är islam? Sägmig: Jämlikhet är samma sak som att könen har olika roller men lika bra roller. 

Meningsmotståndare: Hedersvåld utövas i islams namn och anses tillhöra islam av de som kallar sig muslimer. 

Sägmig:  Bevisa att hedersvåld existerar. Hedersvåld är inte islam. 

Meningsmotståndare: Jag skulle vilja kritisera något som har med islam att göra, som utförs i islams namn, som uppfattas som islam av många muslimer. 

Sägmig: Alla som kritiserar något som har med islam att göra är rasister. Själv är jag ateist och inte religiös. Det finns ingen Gud utom Gud och Muhammed (gud vare med honom) är hans profet.

mynona: islam är ingen etnicitet, islam är en tro som vem som helst kan tro på

När har jag sagt att islam är en etnicitet? [img src=" " alt="Sover" class="smiley"> Det är du som hela tiden försöker få det att verka som att jag är rasist så snart jag kritiserar något som har med islam att göra. 

Öh nej, det beskriver i princip alla muslimska länder i mellanöstern, med vissa gradskillnader beroende på samhällsklass, region, bildning osv. Det enda exempel du tar upp är Turkiet. Kanske för att du härstammar därifrån och har kommit in i en fas där du vill försvara islam. 

Återigen: vet du vad jämställdhet betyder? Du har aldrig förstått det ur många gånger jag än har förklarat det hitills, så jag prövar med att skriva det i versaler, så kanske du kan läsa orden bättre: DET BETYDER ATT KÖNEN SKA HA SAMMA RÄTTIGHETER. INTE BRA RÄTTIGHETER UTAN SAMMA RÄTTIGHETER. Hjälpte de stora bokstäverna dig att förstå bättre? Islam talar inte för samma rättigheter ens i sin teoretiska form. Du kan uppleva precis vad du vill, men det enda muslimska land du verkar ha erfarenhet av är de västliga delarna av Turkiet, inte av något muslimskt land i mellanöstern. Har du någonsin varit i Yemen? Det finns ingen lag som säger att man måste ha slöja där, men alla kvinnor har det eftersom de annars utsätts för våld av män. I Kina har kvinnor inte det bra men mycket bättre än i mellanöstern eftersom de där är jämställda män. I Nordkorea har båda könen det helvetiskt, men kvinnor har det inte så mycket värre än män: förtrycket där är mot båda könen. Det finns ingen region och inget land i världen där kvinnor är mindre jämställda än i mellanöstern. 

Jag avskyr både sd och islamism, men tydligen anser du att alla som kritiserar islam är rasister och sd:are. Det är sådant som får okunniga människor att rösta på sd. Du kunde anställas av sd som röstvärvare. 

Jag får inget annat intryck än att du är en fanatisk rabiat fundamentalist som säger att alla som kritiserar något som har med islam att göra är rasister. 


   
SvaraCitera
mynona

Sägmig: Jag tror ju inte som du att om man tar bort islam från tex saudiarabien etc så hokus pokus filiokus så är saudiarabien som Sverige

Och när har jag sagt att jag tror det?

Sägmig: Och islam som religion bör inte beskyllas, då religionen tar starkt avstånd från tex hedersmord etc

Nu erkänner du plötsligt
att hedersvåld finns. Var finns det? I mellanöstern, där du säger att man måste
bevisa att kvinnor är förtryckta? Hedersvåld utövas av muslimer i islams
namn. Därmed tillhör de den islam som praktiskt utövas. Om vi säger att kristendomen
inte kan beskyllas för vad som utövats i dess namn, så har Europa aldrig varit
kristet och bär inte ansvar för häxprocesser eller annat förtryck. 

Sägmig: Så liten del av islam är det som faktiskt går runt i slöja

har du besökt Yemen och
Oman? Det spelar ingen roll var flest muslimer i världen bor: vad som spelar
roll är om de utgör en majoritet i ett land. Det bor få människor i Oman, men
muslimer är i absolut majoritet. Det bor många muslimer i Kina, men de är inte
i majoritet. 

Sägmig: mynona- du döms till livstid

advokat- harru inge bevis för att kunna bevisa det här?

mynona- äh, det behövs inte, vi vet att hen har gjort det här?

advokaten- men det står ju i lagboken att man måste kunna bevisa det här?

mynona- jag bryr mig inte om teorin jag bryr mig bara om praktiken

Sägmig: Islam har
inget kvinnoförtryck. 

Meningsmotståndare: Mellanöstern är muslimskt och
mellanöstern har kvinnoförtryck.

Sägmig: Mellanöstern är inte islam.

Meningsmotståndare:
Mellanöstern utövar kvinnoförtryck i islams namn och uppfattar det som islam.
Det spelar ingen roll hur en ideologi är på ett papper, vad som spelar roll är
hur den är i praktiken. Sägmig: Mellanöstern har inte
kvinnoförtryck. Meningsmotståndare: Sa du inte nyss att mellanöstern hade
kvinnoförtryck men inte är islam? Sägmig: Jämlikhet är samma sak som att
könen har olika roller men lika bra roller. 

Meningsmotståndare: Hedersvåld utövas i islams namn och
anses tillhöra islam av de som kallar sig muslimer. 

Sägmig:  Bevisa att hedersvåld existerar. Hedersvåld
är inte islam. 

Meningsmotståndare: Jag skulle vilja kritisera något som har med
islam att göra, som utförs i islams namn, som uppfattas som islam av många
muslimer. 

Sägmig: Alla som kritiserar något som har med islam att göra är
rasister. Själv är jag ateist och inte religiös. Det finns ingen Gud utom Gud
och Muhammed (gud vare med honom) är hans profet.

mynona: Disclaimer: nej, jag tillhör inte dem som tror att alla muslimer tillämpar tvångsgifte, slöjor och hedersvåld.

Sägmig: Vem som än kritiserar någonting som har någonting med islam att göra så är det en rasist och allt dåligt som händer i muslimska länder och i islams namn beror på något annat än islam. 

Sägmig: islam är ingen etnicitet, islam är en tro som vem som helst kan tro på

När har jag sagt att
islam är en etnicitet? Det är du som talar om etnicitet och försöker få det att verka som att
jag är rasist så snart jag kritiserar något som har med islam att göra.  

Sägmig: den riktiga islam, koranen-islam, motsätter sig allt våld mot sin kvinna, den riktiga islam befaller att leva med sin hustru i samförstånd och rättvisa, det du beskriver är iprincip bara saudiararabien och iran som fungerar så, islam tar starkt avstånd från icke jämnställdhet och våld mot sin hustru, enligt min erfarenhet och vad jag upplever, så upplever jag att tex Turkiet har bättre kvinnosyn än Kina, Nordkorea med mer icke-muslimska länder

Öh nej, det beskriver i princip alla muslimska länder i
mellanöstern, med vissa gradskillnader beroende på samhällsklass, region,
bildning osv. Det enda exempel du tar upp är Turkiet. Kanske för att du
härstammar därifrån och har kommit in i en fas där du vill försvara islam. 

Återigen: vet du vad jämställdhet betyder? Du har aldrig
förstått det ur många gånger jag än har förklarat det hitills, så jag prövar
med att skriva det i versaler, så kanske du kan läsa orden bättre: DET BETYDER
ATT KÖNEN SKA HA SAMMA RÄTTIGHETER.
INTE BRA RÄTTIGHETER UTAN SAMMA RÄTTIGHETER.
Hjälpte de stora bokstäverna dig att förstå bättre? Islam talar inte för samma
rättigheter ens i sin teoretiska form. Du kan uppleva precis vad du vill, men
det enda muslimska land du verkar ha erfarenhet av är de västliga delarna av Turkiet,
inte av något muslimskt land i mellanöstern. Har du någonsin varit i Yemen? Det
finns ingen lag som säger att man måste ha slöja där, men alla kvinnor har det
eftersom de annars utsätts för våld av män. I Kina har kvinnor inte det bra men
mycket bättre än i mellanöstern eftersom de där är jämställda män. I Nordkorea
har båda könen det helvetiskt, men kvinnor har det inte så mycket värre än män:
förtrycket där är mot båda könen. Det finns ingen region och inget land i
världen där kvinnor är mindre jämställda än i mellanöstern. 

Jag avskyr både sd och islamism, men tydligen anser du att alla
som kritiserar islam är rasister och sd:are. Det är sådant som får okunniga
människor att rösta på sd. Du kunde anställas av sd som röstvärvare. 

Jag får inget annat intryck än att du är en fanatisk rabiat
fundamentalist som säger att alla som kritiserar något som har med islam att
göra är rasister. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:  Jag skulle vilja kritisera något som har med islam att göra, som utförs i islams namn

mynona: Det spelar ingen roll hur islam är på papperet utan hur det är i praktiken.

Jag förstår helt ärligt inte vad du menar, i islams namn, vad säger islam, men vad islam säger spelar ju ingenroll säger du? För det är praktiken som gäller och vad hör det då med islam att göra? Asså islam är ju en tro, och en tro är ju teoretisk, det är ju vad man tror på,  annars tror man ju inte på det?  vad menar du ens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du förtjänar stryk. 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:
Du förtjänar stryk.  

absolut, bara att du drar iväg ett pm till mig så ger jag dig min adress och nummer, det är bara att du kommer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

absolut, bara att du drar iväg ett pm till mig så ger jag dig min adress och nummer, det är bara att du kommer

Skriv ditt riktiga namn och adress här istället, så dina sjuka åsikter får ett ansikte. Eller är du en feg liten fjant som bara vågar yttra dem anonymt utan konsekvenser?


   
SvaraCitera
reben

jepp 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Skriv ditt riktiga namn och adress här istället, så dina sjuka åsikter får ett ansikte. Eller är du en feg liten fjant som bara vågar yttra dem anonymt utan konsekvenser?

Åsikter, du verkar inte läst vad jag tidigare har skrivit, läs det, jag har sagt till dig, jag kan ge dig min adress, men vill inte gå ut med adress offenligt av helt andra anledningar,

Det är bara du som är butthurt


   
SvaraCitera