Aviseringar
Rensa alla

Tycker ni det är rätt att våldta (tala tvärtom språk)


sudd
 sudd

mynona: Och jag kan säga en till sak: västvärldens kvinnor kanske riskerar våldtäkt lättare därför att de har mer frihet, men det är bättre att riskera att våldtas av en främling som man sedan aldrig behöver möta igen, och samtidigt ha rätten att ligga med vem man vill när man vill; än att leva "bskyddad" och övervakad i sitt hem och inte få ligga med någon utom förrän man är gift, och då bli våldtagen av inte av en främling utan med den man blir bortgift med och tvingas ligga med resten av sitt liv.

Seriöst, har du ens haft din fot i mellanöstern? Det är som satt beskriva alla amerikaner som överviktiga och dumma. Det förtryck som du tror dig veta i mellanöstern existerar inte. Sedan är inte mellanösterns kvinnor ens intresserade av ligga runt som europiskor, faktiskt ser de ner på er som håller på sådär!
Det är med att bli bortgift i mellanöstern händer inte, kvinnan får välja sin framtida make och ifall denne har ett bra rykte och försörjning gifter då de sig.

mynona: Det finns ingen lag som säger att man måste ha slöja där, men alla kvinnor har det eftersom de annars utsätts för våld av män.

Hur kan du veta att de "utsätts för våld av män"? Har du nämligen varit där eller hittar du på?

mynona: fanatisk rabiat fundamentalist

Otroligt att han kan fotfarande hålla god ton.


   
SvaraCitera

sudd:

För i saudiarabien pågår inget förtryck? 
tänker alla arabiska kvinnor likadant?

sudd:
Hur kan du veta att de "utsätts för våld av män"? Har du nämligen varit där eller hittar du på?

Hur kan du veta att Napoleon existera när du inte var där hur kan du veta att regimen i Nordkorea förtrycker sitt folk när du inte varit där?
Samma argumentation.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

presidente: För i saudiarabien pågår inget förtryck?

Inte förtryck orsakat av islam men av kulturen.

presidente: tänker alla arabiska kvinnor likadant?

Har jag påstått det eller?

presidente: Hur kan du veta att Napoleon existera när du inte var där hur kan du veta att regimen i Nordkorea förtrycker sitt folk när du inte varit där?
Samma argumentation.

För det är dokumenterat. Det är inte däremot "våldet" som arabiska kvinnorna utsätts för.


   
SvaraCitera

sudd:
Har jag påstått det eller?

sudd:

Sedan är inte mellanösterns kvinnor ens intresserade av ligga runt som europiskor, faktiskt ser de ner på er som håller på sådär!

sudd:

Inte förtryck orsakat av islam men av kulturen.

Islam är en del av kulturen.

sudd:
För det är dokumenterat. Det är inte däremot "våldet" som arabiska kvinnorna utsätts för.

Fast det är ju också dokumenterat. 


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

presidente: sudd:
Sedan är inte mellanösterns kvinnor ens intresserade av ligga runt som europiskor, faktiskt ser de ner på er som håller på sådär!

Det är min generella erfarenhet av dessa kvinnor i mellanöstern. Har du något som säger att majoriteteten vill ligga runt som europiskor? 

presidente: Islam är en del av kulturen.

Nej. Profeten gjorde att många muslimer gav upp sin kultur/stamkultur just för att det gick emot Islam. Islam är fri från kulturella influenser och är inte en del av någon kultur.

presidente: Fast det är ju också dokumenterat.

Jaså? Säger du det för att du till skillnad från mig inte har varit i mellanöstern? 


   
SvaraCitera

sudd: Det är min generella erfarenhet av dessa kvinnor i mellanöstern. Har du något som säger att majoriteteten vill ligga runt som europiskor?

Men dom som vill ligga omkring ska inte behöva behandlas som skit för det.

sudd: Nej. Profeten gjorde att många muslimer gav upp sin kultur/stamkultur just för att det gick emot Islam. Islam är fri från kulturella influenser och är inte en del av någon kultur.

All religion är en del av kultur.
Islam är en product av mellanösterns kulturer och är idag en del av arabisk indonesisk och persisk kultur. Fast om man tror på islam så är arabisk kultur snarare en product av islam.
I vilket fall som helst så är det en del av kulturen.
Den har påverkat era traditioner och ert synsätt.

sudd: Jaså? Säger du det för att du till skillnad från mig inte har varit i mellanöstern?

Nu använder du samma argument igen.
Bara för att du varit i mellanöstern betyder det inte att du har rätt.
Det är väl dokumenterat att förtryck pågår där.
Både Saudiarabien och Iran är bland dom värsta länderna när det kommer till kvinnors rättigheter. 


   
SvaraCitera

alltså den här jävla tråden
ska den inte bara självdö snart


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

presidente: Men dom som vill ligga omkring ska inte behöva behandlas som skit för det.

Har jag sagt det eller? Sa bara den generella åsikten bland dessa kvinnor. Om europiskor behandlas "som skit" bland sina egna berör det inte mellanöstern.

presidente: All religion är en del av kultur.

Vad försöker du säga? En religion som inte har influenser från någon kultur är inte en del av en kultur. Är kristendomen en del av asatrons kultur?

presidente: Islam är en product av mellanösterns kulturer och är idag en del av arabisk indonesisk och persisk kultur. Fast om man tror på islam så är arabisk kultur snarare en product av islam.
I vilket fall som helst så är det en del av kulturen.

Nu är du riktigt ignorant och skriver det du tror, inte vad som är faktiskt. Islam tog ett stort avstånd från all kultur påverkan och likställde forna traditioner med shirk. Araber är uppdelade i oehört många stammar med egna traditioner och dialekt. Kortsagt, Islam är inte en del av någon kultur.

presidente: Nu använder du samma argument igen

Nej. Att efterfråga efter källa och jämföra efter erfarenhet är två olika argument. Sluta spela smart när det är tydligt att du inte kan något om Islam och arabisk kultur.

presidente: Det är väl dokumenterat att förtryck pågår där.
Både Saudiarabien och Iran är bland dom värsta länderna när det kommer till kvinnors rättigheter.

Inte det "förtrycket" som mynona beskrev. Att gå i skola, gifta sig och arbeta som lärare (som många kvinnor där gör) är inte förtryck. Sedan är saudiarabien och iran inte ens i närhet av islamstater där us har stor inblandning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente: All religion är en del av kultur.

Mer vikt måste läggas på koranen, boken som Islam tror skickades ner av Gud, vad den säger om detta, kan du läsa bland annat här ,  här och här
ojustia basic  psykologi

presidente: Både Saudiarabien och Iran är bland dom värsta länderna när det kommer till kvinnors rättigheter.

Riktigt så går det väl inte riktigt till? 

Sharia är en idé om en gudomlig lag baserat på koranen och hadith, (väldigt omuslimskt de där med hadith, men det är en annan debatt)

Då  frågar ja dig, vart då nånstans förespråkar koranen kvinnoförtryck?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
våldtäkt är bara ett ord

ja!!! vad tycker du om trälbinda? utmärgla? nattmangling?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturligtvis är det rätt att våldta. Det finns inget trevligare än våldtäktsmän som springer runt och våldtar oskyldiga människor. Sådana människor bör inte hängas utan adlas. 


   
SvaraCitera

sudd: Araber är uppdelade i oehört många stammar med egna traditioner och dialekt. Kortsagt, Islam är inte en del av någon kultur.

Samma i västvärlden( inte med stammar just men fortfarande uppdelad) men kristendom är fortfarande en del av våran kultur.

sudd: Nej. Att efterfråga efter källa och jämföra efter erfarenhet är två olika argument. Sluta spela smart när det är tydligt att du inte kan något om Islam och arabisk kultur.

Sluta låtsas att du vet vad kultur är för något.

sudd: Sedan är saudiarabien och iran inte ens i närhet av islamstater där us har stor inblandning.

Det har dom inte i Iran.


   
SvaraCitera

sudd:
Vad försöker du säga? En religion som inte har influenser från någon kultur är inte en del av en kultur. Är kristendomen en del av asatrons kultur?

Jo när kulturen har influenser ifrån religionen.
Nej kristendom har inget att göra med fornnordisk kultur men den är en del av modern nordisk kultur.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

presidente: Samma i västvärlden( inte med stammar just men fortfarande uppdelad) men kristendom är fortfarande en del av våran kultur.

För att kristendomen genomgick reformationer. Det gjorde aldrig islam eftersom islam är identitetens bas för araber. 

presidente: Sluta låtsas att du vet vad kultur är för något.

Jaha, nu blir jag uppläxad av någon som inte ens har stampat sin fot där jag varit.

presidente: Det har dom inte i Iran.

Sluta läs massmedia. us har haft och har stor inblandning i iransk politik sedan irak-iranska kriget i 80 talet.

presidente: Jo när kulturen har influenser ifrån religionen.

Kan du vara trevlig och beskriva exakt vilka kulturella influenser (arabiska) har i Islam?


   
SvaraCitera

sudd:

Jaha, nu blir jag uppläxad av någon som inte ens har stampat sin fot där jag varit.

Jag menar att du inte värkar veta definitionen av kultur inte arabisk kultur. Så just det har inget med mellanöstern att göra.

sudd:
Kan du vara trevlig och beskriva exakt vilka kulturella influenser (arabiska) har i Islam?

Jag skrev att arabisk kultur har influenser ifrån islam.
Kristendom är en del av svensk kultur det betyder inte att svensk kultur är en del av kristendom. 


   
SvaraCitera