Aviseringar
Rensa alla

Tycker ni om Saw och Hostel?


Smilen
Ämnesstartare

Som jag skriver i rubriken.
Tycker ni att Saw och Hostel är några bra filmer eller bådar dom dåligt kanske och man drar sig ur filmen då man tycker samtidigt att filmerna är sinnessjuka.?

Skulle du kunna visa Saw eller Hostel de första filmerna för en gymnasieklass om du var lärare? Hade det varit okej att se en sådan film tycker du?


   
Citera
YungG

Har inte sett Hostel ännu men jag kan inte påstå att Saw-rullarna är så mycket att hänga i granen. De första 2 var helt ok men personligen har jag lite svårt att sätta mig in i storyn då allt är så fruktansvärt absurt, finner det inte verklighetstroget helt enkelt. Och då försvinner lite av hela thriller grejen för mig. Resterande av filmerna blev ju bara gradvis sämre och sämre, det blev lite same old same old.

Dålig idé att visa upp för någon sorts klass. Man vet aldrig vad personerna i klassen har genomgått innan och känns som en dum risk att ta ifall någon skulle må psykiskt dåligt av det. Bättre att rekommendera klassen att kolla filmen på sin fritid om man verkligen vill att de ska kolla på den av någon anledning.


   
SvaraCitera
L Y S

Nej.


   
SvaraCitera

Saw är riktigt bra, hostel känns lite mer B, däremot hostel 3 är väl lite bättre tycker jag


   
SvaraCitera

Jag tycker att båda filmer är väldigt bra! Mycket bättre än ryktet de fått över åren.


   
SvaraCitera

Jag tycker riktigt mycket om Hostel. 2:an och 3:an är meh. Saw är mer underhållande än vad de är läskiga. Minns inte vilken det är men jag minns att jag verkligen tyckte att en av Saw filmerna var extremt tråkiga. 


   
SvaraCitera

Hostel - Tortyrporr. Första var okej, sedan gick det utför. Inte membar filmserie. Meh. 

Saw - Första var bra, riktigt bra. Efter tvåan blev det meme. (Storyn efter fyran är sjukt meme material). Hög nivå på komedin. Sevärd (för the memes). 


   
SvaraCitera
Haien

Saw 1 var bra men obehaglig, inte sett hostel och har inte tänkt göra heller


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jag tror att visa filmerna för en 18+ klass är ändå fel då filmerna innehåller många råa scener och förnedrande scener också. 


   
SvaraCitera