Aviseringar
Rensa alla

Tycker ni synd om djuren?


Pennyroyal:

Stå på dig och vägra förtära animalisk föda ba! :)) 

försöker det. försöker säga att jag ska göra middag och göra veganskt så jag får mer vegansk mat 


   
SvaraCitera

Loppan_Malin:

försöker det. försöker säga att jag ska göra middag och göra veganskt så jag får mer vegansk mat 

Låter fint det, överraska deras smaklökar så kanske de kan tänka sig att gå över till full vegansk kost också! :))


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Låter fint det, överraska deras smaklökar så kanske de kan tänka sig att gå över till full vegansk kost också! :))

ja!! det jag tänkte oxå! 🙂


   
SvaraCitera

Smilen:

ett djur känner inte empati.

Men vah? 


   
SvaraCitera

Ja och nej. Är vegeterian men är egentligen mer emot odlingen av djur snarare än att döda själva djuret. Men blir ändå lite ledsen när jag ser en söt ko med ledsna ögon i huvudet varje gång jag äter kött.


   
SvaraCitera

episode: Är vegeterian

episode: varje gång jag äter kött

Skeptisk


   
SvaraCitera
Draug

Nej vi är rovdjur och behöver föda för att överleva. Att andra kan tycka synd om djuren vi människor äter kan jag förstå, men jag har inte dåligt samvete för att jag själv äter andra djur det är naturligt.


   
SvaraCitera
Yaren

Pennyroyal:
Avskyr nör folk citerar sen raderar/får inläggen raderade 🙁

Samma här 🙁 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Skeptisk

åt* syftade på innan jag blev vegeterian.


   
SvaraCitera

Draug:
Nej vi är rovdjur och behöver föda för att överleva. Att andra kan tycka synd om djuren vi människor äter kan jag förstå, men jag har inte dåligt samvete för att jag själv äter andra djur det är naturligt.

Man kan dock överleva precis lika bra på en vegetarisk kost. Det bar väldigt länge sen man tvungen att äta kött. 


   
SvaraCitera

Frågan man kan ställa sig är om DJUREN skulle tycka SYND om MIG om jag skulle vara TVUNGEN att gå HUNGRIG? 


   
SvaraCitera
Draug

Ruttenfisk: Man kan dock överleva precis lika bra på en vegetarisk kost. Det bar väldigt länge sen man tvungen att äta kött.

Det är stor skillnad på att leva och "överleva". Det är inte så hemskt länge sedan som kött var ett nödvändigt måste.


   
SvaraCitera

stoner:
Frågan man kan ställa sig är om DJUREN skulle tycka SYND om MIG om jag skulle vara TVUNGEN att gå HUNGRIG? 

Du kan mätta dig på andra livsmedel än kött. 


   
SvaraCitera

Draug:

Det är stor skillnad på att leva och "överleva". Det är inte så hemskt länge sedan som kött var ett nödvändigt måste.

Nu var det ju du som skrev just "överleva", men man kan "leva" rätt på bra på en vegetarisk kost också. Det är inte så hemskt länge sedan kött var något som enbart var tillgängligt för de rika.


   
SvaraCitera
Draug

Ruttenfisk: Nu var det ju du som skrev just "överleva", men man kan "leva" rätt på bra på en vegetarisk kost också. Det är inte så hemskt länge sedan kött var något som enbart var tillgängligt för de rika.

Ja att vi behöver föda för att överleva. Och människoföda är i min värld en varierad kost bestående av både kött och grönt. Inte enbart det ena eller det andra. Kött har har aldrig helt och hållet endast varit förunnat för de rika, Jägarnas familjer fick också kött på bordet men då oftast de sämre delarna, det finare köttet såldes till rikemansfolket för extra inkomstkälla.


   
SvaraCitera