Aviseringar
Rensa alla

Tycker synd om icke-kristna


gud verkar ball
jag är trygg med honom iaf


   
SvaraCitera

New York City:

ångra

New York City:

å

New York City:

å

New York City:

å

New York City:

å

New York City:

å

Fail.


   
SvaraCitera

ångrar att jag skapades


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Men det har du eller?

Förhoppningsvis


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Förhoppningsvis

Hoppas jag verkligen för du har ju ingen annan att förlita dig på verkligen inte Gud dåda [wink]


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Hoppas jag verkligen för du har ju ingen annan att förlita dig på verkligen inte Gud dåda [wink]

Varför skulle jag behöva någon annan? Och en eventuell gud behöver inte fördöma mig för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

Fortsatt neka Gud nu, sen ser ni vad som hander med er efter detta kort liv, och ni kommer ångra.

No more commets needed. [cool]


   
SvaraCitera
Emmy95

En sak jag aldrig fattat är att ni som är så säkra på att ni kommer till något underbart när ni dör varför tar ni inte bara livet av er isåfall?


   
SvaraCitera

Jag ska bli ett träd.


   
SvaraCitera

New York City:

Tycker verkligen synd om alla icke-kristna.
Ni kommer aldrig ga upp till paradiset hos Gud [love]

Fortsatt neka Gud nu, sen ser ni vad som hander med er efter detta kort liv, och ni kommer ångra.

Haha skön stil. Jag är väl halvkristen eller nått, är inte övertygad om att gud finns. Men jag är döpt och konfirmerad.

Jag tror du är seriös med det du skriver och jag orkar egentligen inte bry mig, anledningen till att jag skriver är för att du skall få lite perspektiv.

Jag är övertygad om att det finns ett gäng människor som tror att du inte kommer komma till något paradis. Bland dessa är vissa även kristna. Extremortodoxa rörelser som bara tror att ett hundratal människor på jorden kommer till himlen.

För mig är du en sådan extremist. Jag tror att om jag lever gott, gör lite vad jag kan och inte är alltför ond, kommer jag komma till himlen, om det nu finns någon himmel.

Du är lycklig med din tro och jag med min, men det finns ingen anledning att hysa agg.


   
SvaraCitera

jag är gud:

Jag tror du är seriös med det du skriver

Learn to detect a troll.


   
SvaraCitera

Famine:

Learn to detect a troll.

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

Tycker verkligen synd om alla icke-kristna.
Ni kommer aldrig ga upp till paradiset hos Gud

Fortsatt neka Gud nu, sen ser ni vad som hander med er efter detta kort liv, och ni kommer ångra.

Så du tror på en gud som bestraffar med evig tortyr för att man inte tror på honom. Jag skulle nätt och jämt kunna bestraffa Hitler med något sådant. Och du tror på en gud som bestraffar tankar med evig tortyr?

I för sig bara antydde du detta men det är lite samma sak med evig belöningen himmelen. Det känns lite konstigt att en gud sätter upp ett system (jorden) där människor föds och dör. Utan några egentliga bevis ska nu dessa människor tro på gud för att efter döden bli belönade. Helt absurt. Varför skulle någon gud vilja sätta upp ett sådant system?

Kristendomen är egentligen något som människor konstruerat för att locka anhängare. Evigt liv eller evig tortyr. Morot och piska.

Det är därför jag är lika säker att kristendomen är falsk som att jorden är (ungefär) sfärisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

Fortsatt neka Gud nu, sen ser ni vad som hander med er efter detta kort liv, och ni kommer ångra.

Vad händer efter detta korta liv då om man inte är kristen?


   
SvaraCitera

Emmy95:

En sak jag aldrig fattat är att ni som är så säkra på att ni kommer till något underbart när ni dör varför tar ni inte bara livet av er isåfall?

[bigsmile]


   
SvaraCitera