Aviseringar
Rensa alla

tycker tjejer och killar om varandras utseendes motsatser?


Ämnesstartare

Pappbox:

I sånna fall borde alla snygga tjejer älska mig, så är verkligen inte fallet
din teori failar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

nej? det första man ser är utsidan, man dras till utsidan. lol.

jag gör inte det.


   
SvaraCitera

burialground:

dehär är en tråd för dem som bara tänker på utsidan
och inte alls på insidan.

Newsflash: man måste inte välja mellan utsida och insida 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaja håll er till topic 😀
desutom struntar jag fullständigt i vad ni gillar om ni inte skriver lite om er själva :p


   
SvaraCitera
smisk

burialground:

jag gör inte det.

du är ju helt otrolig om du kan se en person utan att märka utsidan först. verkligen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

burialground:

jag gör inte det.

hahahahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan tillägga att jag finner likheter till förhållandet till man och kvinna i allmänhet. den mest manliga personen (vi kan kalla honom adam) och den mest kvinnliga (vi kan kalla henne eva) känns ju som att de passar "ganska" bra ihop.. kan även relatera till jing och jang hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

du är ju helt otrolig om du kan se en person utan att märka utsidan först. verkligen.

ja de är lätt för mig eftersom jag bara är ute efter att bli
kompis med andra inte att skaffa kille.


   
SvaraCitera
smisk

burialground:

ja de är lätt för mig eftersom jag bara är ute efter att bli
kompis med andra inte att skaffa kille.

Harpyja:

hahahahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså det måste väll finnas nån tråd om insidan eller utsidan dit ni kan förflytta er?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde väl ligga något i det ja, eftersom om man letar partner och själv har en alldeles för uppåtpekande näsa, så torde en partner med mer nedåtpekande näsa resultera i ett ev. barn med "fin" näsa, alltså man neutralliserar liksom.
Men om man är snygg, så vill man ju inte ha en ful partner, så man vill "markera" vissa drag, förtydliga, ex kindben, fin käklinje, ögonbryn etc.

Jag har mörkt hår, spelar ingen större roll vad min partners hårfärg är.


   
SvaraCitera

Wow, du har som många andra (framförallt den kända darwin) upptäckt Darwins teori (och den är alltså egentligen redan upptäckt. Darwin ansåg att man attraherades av varandras motsatser så att utseendedragen skulle jämna ut sig hos avkomman, dvs om en man med stor haka skaffar barn med en kvinna med liten haka så får barnet en mellanhaka. Riktigt så enkelt är det dock inte, det kan vem som hellst som läst lite om dna och gener bekräfta. Eller vem som hellst som tänker efter lite :P.

Jag: Kort och smal
Vill ha: ej alltför lång kille som är bredaxlad (min personliga tro är att man attraheras av folk som liknar tidiga förebilder av motsatta könet, dvs min farsa).

Och sedan vilken typ av kille jag har attraherats av har växlat väldigt mycket under åren: asiater, sydeuropeér, afrikaner, öststatare, brunhåriga, brunögda osv osv.


   
SvaraCitera

JKNUG:

ev. barn med "fin" näsa, alltså man neutralliserar liks

Gener funkar inte så att kroppen blandar dom och gör ett mellanting. det finns gener för alla egenskaper på en människokropp. Ett specefikt drag styrs bara av en gen, inte av en blandning av två


   
SvaraCitera

burialground:

dehär är en tråd för dem som bara tänker på utsidan
och inte alls på insidan.

Image

Läs rubriken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är halvsvensk med svart kort svart hår och fall, gillar svenska tjejer med svart/blont, de kan gärna se rätt motsatta mot mig, men jag tror fortfarande vissa drag jag har finns hos dem med.

Har länge trott att man attraherades till motsatser, men det är nog inte riktigt sant.


   
SvaraCitera