Aviseringar
Rensa alla

Tyckte du att det var lätt eller svårt att bli en del av UM:s gemenskap?


Ämnesstartare

Ja, vad tycker ni, medlemmar? 
Under ganska lång tid har jag noterat att nya medlemmar säger till oss på administrationen att det är svårt att bli en del av UM och bli accepterad som en "riktig" UM:are, med den respekt som det ofta innebär. Ni etablerade medlemmar, håller ni med? Vad har ni för tankar kring nya medlemmar och deras deltagande i forumet? Vad hade ni velat se förbättrades i det avseendet? 


   
Citera
Ämnesstartare

Vad menas med "UM:s gemenskap"? Vad menas med "riktig UM:are"? Hur ser den respekten ut som du menar kommer med detta?

Har sett att det snackats om det men aldrig riktigt fattat vad det handlar om..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Vad menas med "UM:s gemenskap"? Vad menas med "riktig UM:are"? Hur ser den respekten ut som du menar kommer med detta?

Har sett att det snackats om det men aldrig riktigt fattat vad det handlar om..

Att man känner att man är en del av bekantskapskretsen på UM. Forumet har länge haft en tradition att de som blivit medlemmar här har kunnat komma på vänskaplig fot med varandra och även bli kompisar utan för forumet. I allmänt att bli likvärdigt behandlad och sedd som en i gänget. Det finns en tendens på UM att halvt som halvt utesluta nyare medlemmar och betrakta dessa som "randoms". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Att man känner att man är en del av bekantskapskretsen på UM. Forumet har länge haft en tradition att de som blivit medlemmar här har kunnat komma på vänskaplig fot med varandra och även bli kompisar utan för forumet. I allmänt att bli likvärdigt behandlad och sedd som en i gänget. Det finns en tendens på UM att halvt som halvt utesluta nyare medlemmar och betrakta dessa som "randoms". 

Jaha okej. I den bemärkelsen är jag inte "riktig UM:aren" då.. Glad Men hela grejen är ganska intressant..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Jaha okej. I den bemärkelsen är jag inte "riktig UM:aren" då.. Glad Men hela grejen är ganska intressant..

Tumme ned Det är såklart inte bra att du känner så. Vi försöker jobba på att fler ska känna sig välkomna in i skaran - mycket ligger i attityden hos användarna, vilket är svårare att komma åt. Men, som sagt: vi jobbar på saken. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Tumme ned Det är såklart inte bra att du känner så. Vi försöker jobba på att fler ska känna sig välkomna in i skaran - mycket ligger i attityden hos användarna, vilket är svårare att komma åt. Men, som sagt: vi jobbar på saken. 

Det var inget jag sa utifrån att jag sökte efter bekräftelse eller att jag kände mig som ett offer, utan bara ett konstaterande. Folk får tycka som de vill. Glad


   
SvaraCitera

Jag bryr mig inte om folk inte "tar in mig" i deras grupp , detta är ett forum och förblir ett forum för mig. Inget mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyckte det var oerhört svårt. Men jag var väl ganska jävlig och sådär dock, tog ut min ilska på medlemmar med att jag skulle döda dem o sånt. Såg er alla som objekt. Ser fortfarande internet som en smått laglös värld tror jag.  

Mitt beslut att stanna låg mer i att göra forumet så surt som möjligt för andra, bråka massa o sånt. m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag minns det inte som så svårt.
men jag var också väldigt aktiv när jag väl bestämde mig för att börja hänga här "på riktigt".
jag syntes på bild, i chatt, lärde känna enstaka personer nära via pm, gick på träffar och skrev mycket med många olika användare här på forumet.
syns en och hörs en och lyssnar en på andra ibland så kommer en snart in i gemenskapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemsk människa var jag 

lovar e typ mkt snällare nu 

fast har alltid varit snäll egentligen men aaaaa 


   
SvaraCitera
mynona

Abstrakt fråga för mig.
Jag blev inte medveten om detta förrän jag såg en annan tråd om det här en dag där folk klagade på att det var svårt att komma in i gemenskapen och att nykomlingar blev förlöjligade och avfärdade.
Jag var aldrig medveten om att jag behandlades på något särskilt sätt som nykomling.
Antingen blev jag faktiskt inte det eller så lade jag inte märke till det pga min vanliga distans till världen. 
Folk blir väl förmodligen accepterade när de har varit aktiva såpass länge att andra känner igen deras personlighet och beteende och vant sig vid dem.
Vet inte när det skedde för mig, och om någon känner till att jag gick igenom någon sådan period och när jag passerade gränsen för acceptans är jag nyfiken att få veta den


   
SvaraCitera

tyckte själv inte det var svårt, men jag var jävligt aktiv (särskilt i chatten som fanns då) och åkte på min första träff efter typ 4 månaders medlemskap så tror det underlättade lite Rodnar

svårare nu dock när man varit inaktiv ett tag Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen: svårare nu dock när man varit inaktiv ett tag Rodnar

du e me ändå hörru


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det stämmer.

Inte för att jag någonsin har kommit in i gemenskapen, men om jag ska vara ärlig har jag ibland även medvetet motarbetat det av olika anledningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni moderatorer skulle kunna mer aktivt jobba för att nya medlemmar ska känna sig välkomna. 

Vi andra har egentligen inget sådant ansvar, vill man vara extra vänlig kan man vara det men vill man vara som man är i övrigt...fine.


   
SvaraCitera