Aviseringar
Rensa alla

Tyd min dröm någon.


Ämnesstartare

Jag är i psykisk obalans just nu. Av massa privata anledningar, tycker ändå att jag borde slippa en dröm som denna:

Inatt torterades jag. Blev jagad barfota genom träsk, brändes av eld och "kyla". Jag rent ut sagt mördades flera gånger om inatt.

Varför? :S läskigt som fan var det.


   
Citera

du har fått aids[crazy]


   
SvaraCitera

Du mår dåligt helt enkelt, det behöver inte tydas mer än så - det finns inga dolda budskap eller något, prio är ju bara att få ordning på saker igen. Drick en kopp te!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Du mår dåligt helt enkelt, det behöver inte tydas mer än så - det finns inga dolda budskap eller något, prio är ju bara att få ordning på saker igen. Drick en kopp te!

Det tror jag har läst mig själv till också och är ganska säker på detta också. Men döden borde ändå betyda något "mer".


   
SvaraCitera
Åtta

Jag drömde igår att jag grillade en dinosaurie tillsammans med Capture.

Drömmar är bara ditt undermedvetna som chillar lite. Det finns ingen djupare underliggande mening med dem. De enda som påstår det är antingen retarder eller tanter som försöker sälja hippiekrafs till dig.


   
SvaraCitera

Du är homosexuell [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirradknug:

Inatt torterades jag. Blev jagad barfota genom träsk, brändes av eld och "kyla". Jag rent ut sagt mördades flera gånger om inatt.

dog du i drömmen ? [censur]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Drömmar är bara ditt undermedvetna som chillar lite. Det finns ingen djupare underliggande mening med dem. De enda som påstår det är antingen retarder eller tanter som försöker sälja hippiekrafs till dig.

klart drömmar kan säga något.


   
SvaraCitera
Åtta

dinga:

klart drömmar kan säga något.

Även papegojor kan tala. Det betyder inte att orden innehar någon typ av visdom.


   
SvaraCitera

(PUNISHMENT/TORTURE) (Tony Crisp)
Depicts the internal pain, or fear of retribution, that occurs inside us due to conflict between our social training and internal drives. The more rigidly moral we are, the more Hell and punishment we dream about; a means of allaying guilt out of childhood feelings of responsibility for such things as being unloved by parent (we must have done something awful or be awful), death of parent, abused by adult.

(MARSH/SWAMP) (Tony Crisp)
Symbolises any feelings that tend to bog you down, hold you back, or retard you. Or you may be stuck in material emotional values that are not helping your progress. Sometimes the swamp is used to represent the relationship existing between mother and child, or sometimes, though not so often, between father and child. The marsh here represents the difficulty felt in breaking away from parental control, the emotional hold over you, and the ties of security and protection. Or the difficulties faced in becoming real individuals. The swamp may show feelings of despair of great uncertainty in a relationship.

(FIRE) (Tony Crisp)
More than anything else fire represents the process of life. Just as with all living things, fire needs to be fed to remain alive. So a fire burning low could show your life process at a low ebb. Fire can also can depict your burning love, fiery passion, emotional fever, pain or purification. Fire is a tremendous energy that we learn to use even when quite young. So it can refer to how you use powerful emotional energies that can support or destroy. Fire can show an emergency, or a sudden and difficult change. Like energy in general, fire can warm, produce power, purify, bring about chemical change; or it can consume, destroy, injure, run amuck. It is therefore often used as a symbol for your relationship with your own powerful energies - sex, anger, ambition, fear. Also fire can stand for suffering of a mental or even physical nature. Or it can depict the destruction some of your feelings, passions or anger can do.Standing in, or being in flames, can therefore suggest either purification, the burning out of old attitudes or experiences, or deep personal suffering. To use fire for selfish ends, in mythology, has often produced terrible guilt or reactions. Probably because it shows a selfish expression of the life-giving energy. Sometimes fire can also be warning of illness.

(COLD/COLDNESS) (Tony Crisp)
Repressed or withheld emotions, desires, and probably your sexuality. Sometimes it means you are feeling neglected or "left out in the cold". It is occasionally connected with feelings about death.

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

.

Torty/bestraffning : Uttrycker den inre smärtan, eller rädslan för vedergällning, som uppkommer inom oss av konflikten mellan den sociala träningen och inre drifter. Ju rigidare moral vi har desto mer drömmer vi om helvete och bestraffning.

Träsk : Känslor som kan undergräva självförtroende och tillsfredsställelse; kan uttrycka känslor inför en relation, kanske med modern.

Kyla : Tillbakahållna känslor, framför allt rädsla; att känna sig nonchalerad eller lämnad "ute i kylan"; ibland kopplat till känslor inför döden. IDIOM: kylförvar; kalla fötter; kallsinnig; hålla huvudet kallt.

[y]


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Jag är i psykisk obalans just nu.

Om du har problem med mardrömmar kan du alltid försöka lära dig att bli lucid och kontrollera dem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming
http://en.wikibooks.org/wiki/Lucid_Dreaming


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

Om du har problem med mardrömmar kan du alltid försöka lära dig att bli lucid och kontrollera dem.

åh. det vill jag kunna!
ska fan testa med knepen någon natt.


   
SvaraCitera

Åtta:

Drömmar är bara ditt undermedvetna som chillar lite. Det finns ingen djupare underliggande mening med dem. De enda som påstår det är antingen retarder eller tanter som försöker sälja hippiekrafs till dig.

De kan ju betyda någonting, bara inte på det sätt som olika kvacksalvare försöker få det till. Det är ju trots allt, på ett ungefär, summan av tankar och händelser under dagen. Även om de buntas ihop i en osalig röra.


   
SvaraCitera

mittrödahårspänne:

åh. det vill jag kunna!

Det är väldigt coolt! Praktiskt taget virtual reality utan gränser när man behärskar det. Fast det kräver enormt mycket tålamod och engagemang om man vill få det regelbundet och lyckas stanna kvar länge i drömmen. Jag försökte en hel sommar och lyckades aldrig "få in det". Jag fick kanske ett tiotal lucida drömmar. Men de jag hade var fantastiska.

För att det ska fungera måste man träna upp sitt "drömminne" och komma ihåg sina vanliga drömmar (upp till 4-5 per natt) vilket också är kul.


   
SvaraCitera
Hando

Jag drömde att jag nästan slog ihjäl en jobbig 94:a, förhoppningsvis en sanndröm [blush]


   
SvaraCitera