Aviseringar
Rensa alla

Tyd min dröm någon.


Stinky_alex:

Jag fick kanske ett tiotal lucida drömmar. Men de jag hade var fantastiska.

åh. grymt! en riktig dreamrider
vill du berätta vad du gjorde? hehe

Stinky_alex:

För att det ska fungera måste man träna upp sitt "drömminne" och komma ihåg sina vanliga drömmar (upp till 4-5 per natt) vilket också är kul.

oj. jag som har så kasst drömminne..
inte ofta jag minns. hur ska det gå då;s


   
SvaraCitera
Åtta

Nachac:

De kan ju betyda någonting, bara inte på det sätt som olika kvacksalvare försöker få det till.

Agreed. Men att försöka "tyda" dem är ingenting annat än slöseri med tid, då man omöjligt kan avgöra vad som är trams och vad som faktiskt har någon koppling till verkligheten. Så fort man börjar välja ut vad som är relevant och inte så har man själv bestämt vad man vill att drömmen ska "betyda".


   
SvaraCitera

Åtta:

Så fort man börjar välja ut vad som är relevant och inte så har man själv bestämt vad man vill att drömmen ska "betyda".

Jo, sant. Det kan ju ha en viss mening det också, precis som när en kvinna frågar en man om råd för att få höra sin egen åsikt i en mörkare röst (litet skämt, alla som skulle kunna ta illa upp.)


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Inatt torterades jag. Blev jagad barfota genom träsk, brändes av eld och "kyla". Jag rent ut sagt mördades flera gånger om inatt.

Kan det vara så att du har somnat med en fot på spisen och en i frysen samtidigt som din eller en grannes katt använt din pung som klösbräda? Det skulle iallafall få mig att sova dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Även papegojor kan tala. Det betyder inte att orden innehar någon typ av visdom.

Men även papegojor kan få fram meddelanden, alltså behöver man inte se det som inget alls.


   
SvaraCitera

mittrödahårspänne:

åh. grymt! en riktig dreamrider
vill du berätta vad du gjorde? hehe

Det lite tråkiga är att man har rätt kass fantasi medans man drömmer, i alla fall jag. Det är ju troligt att den kreativa delen av hjärnan är upptagen när man drömmer. Därför bör man komma på saker i förväg innan man går och lägger sig som man sedan kan komma ihåg när man blir lucid.

Men bland annat har jag flugit på olika vis, allt från att levitera till att liksom simma genom luften. Vissa saker är svårare än andra och kräver mer träning/självförtroende. Jag har också skjutit eld från mina händer, frammanat objekt, manipulerat min omgivning och sett en väldigt söt tjej. Tyvärr så är det väldigt lätt att vakna om man blir lite för upphetsad så att säga[blush]. Det är också lätt att vakna om man blundar någon längre stund eller håller på med enformiga saker. Man håller sig kvar drömmen genom att ta in så mycket intryck som möjligt annars riskerar den att falna. Men det går såklart att träna upp och det finns olika sätt att ”stabilisera drömmen”.

En sak jag vill göra är att gå genom en spegel. Man kan gå igenom dem eftersom hjärnan vanligtvis inte skapar någon vägg mellan de två utrymmen man ser. Men när man går närmare ser man ju inte längre utrymmet men det finns fortfarande inget som hindrar en från att gå igenom. Jag har fått det berättat för mig att hjärnan då måste skapa en helt ny omgivning som kan vara precis vad som helst. Det finns t.ex. de som bara hamnar i en svart rymd och de finns de som hamnat i en Silent Hill-värld med zombies. En gång hittade jag en spegel och var nära på att gå igenom. Men så blev jag otroligt rädd precis innan så jag väntade lite. När jag väl försökte gå igenom så hade jag (antar jag) gett min hjärna tid att fundera kring vad en spegel var i verkligheten och så jag slog bara huvudet.

mittrödahårspänne:

oj. jag som har så kasst drömminne..
inte ofta jag minns. hur ska det gå då;s

Du får skriva ner det lilla du minns av drömmarna och intala dig när du går och lägger dig att du ska minnas dem när du vaknar upp. Det undermedvetna går väldigt lätt att påverka.


   
SvaraCitera

Det låter som du oroar dig för at bli våldtagen.


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

lucid.

det låter riktigt coolt. blir verkligen sugen. hehe.
åh, drömmar är så intressant ämne.

Stinky_alex:

Du får skriva ner det lilla du minns av drömmarna och intala dig när du går och lägger dig att du ska minnas dem när du vaknar upp. Det undermedvetna går väldigt lätt att påverka.

okej, jag får testa med det!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera