Aviseringar
Rensa alla

Tydligen är jag "Bortskämd"


Ämnesstartare

Ända sen jag började gymnasiet har det nästan alltid funnits en dag i schemat där man börjar senare än vanligt, nu så börjar jag exempelvis 11.50 på måndagar vilket är jävligt gött.

Min farsa har alltid ställt upp med att köra mig i ur och skur så jag ska slippa köra moppe i 3 mil om det nu regnar eller är kallt ute osv. Han har alltid erbjudit sig själv och jag har aldrig rent ut frågat honom och aldrig krävt att han ska köra mig till skolan heller.

Han frågade när jag börjar imorgon, jag visste inte så jag kollade upp det medans han var iväg på ett kort ärende. När han kom tillbaka så hade jag också kollat upp eventuella bussar som går så att han inte skulle behöva köra mig.

Jag säger att jag börjar 11.50 och att den ena bussen gör så att jag kommer till skolan 10.44 och den andra 11.44, ingen av de är optimala så han sa att han kör mig, inga problem, han verkade lugn och nöjd.

Helt plötsligt när vi kollade på film så börjar han snacka om hur långt det är för honom att köra och att det kostar skitmycket och då sa jag att han inte borde erbjuda sig om det är så jobbigt, med en lugn ton. Han exploderar och säger att jag är en bortskämd unge som tvingar honom till att köra mig till skolan men jag kan ju lika väl köra själv då sa jag till honom. Men nä då, "jag kör dig!" med en jävla ton men jag vill inte bli körd av en idiot som bara antar saker om mig och som söker konflikt.

Om han nu tycker att jag är så jävla bortskämd så borde han ju för fan sluta skämma bort mig.

Hur hade ni gjort? Tycker ni att jag är bortskämd?


   
Citera
Haien

Lite kanske, men om det är han som erbjuder sig så ska han ju inte klaga. I framtiden så kanske du helt enkelt kan tacka nej och nämna det han sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Lite kanske, men om det är han som erbjuder sig så ska han ju inte klaga. I framtiden så kanske du helt enkelt kan tacka nej och nämna det han sagt.

Precis. Tänker ta mig till skolan helt själv i framtiden så kan han inte klaga och så slipper jag det aset.


   
SvaraCitera

Asså det är ju väldigt lyllo, men han kan ju inte klaga på att du är bortskämd om det är han som erbjudit sig? Om ämnet kommer upp igen kan du ju föreslå att du åker själv. (:


   
SvaraCitera

Tre mil till skolan är ju rätt långt, men borde inte vara några problem för dig att ta moppen heller oavsett om det regnar eller inte. När jag gick på gymnasiet var det många som var där långt innan lektionen skulle börja, just för att de var tvungna att ta en tidig buss för att inte komma försent. Lite bortskämd är du kanske, men om han erbjuder sig är det i så fall hans fel för att han skämmer bort dig. 


   
SvaraCitera

Började 8 varje dag, hela gymn. Vilken lyx ändå, när man arbetar så börjar man kl 6.


   
SvaraCitera
Haien

Tickstart:
Började 8 varje dag, hela gymn. Vilken lyx ändå, när man arbetar så börjar man kl 6.

När slutade du då? Annars är att gå upp tidigt inte så farligt så länge man inte måste vara uppe länge


   
SvaraCitera

Haien:

När slutade du då? Annars är att gå upp tidigt inte så farligt så länge man inte måste vara uppe länge

Tja, när slutar skolan, minns knappt.. 15-16?


   
SvaraCitera
Haien

Tickstart:

Tja, när slutar skolan, minns knappt.. 15-16?

Låter troligt, verkar som att allt vfrån 13:30 till 17 är vanligt


   
SvaraCitera