Aviseringar
Rensa alla

typ ångest infö nian


Ämnesstartare

Jag börjar 9.an på torsdag. Har typ lite panik för jag måste ta skolan seriöst i år, dvs kan inte lalla mer.
De senaste 4 veckorna har jag typ gått in i någon sorts dvala. Sur, arg för minsta lilla, fräser när folk försöker prata med mig, sätter på mig hörlurar för att slippa prata med folk, äter på mitt rum för att få va ensam,  gråter, sover onormalt mycket, endast för att jag är så ledsen över att börja skolan?Är det normalt att gräva ner sig såhär mycket pågrund av att skolan börjar?Kan tillägga att jag är orolig för att jag inte ska få några vänner, pga var ganska ensam förra året. Kan det vara en bidragande faktor?Help 


   
Citera

VArför är alla så himla på, på att ta skolan seriöst hela tiden? Ok om du har 300 p naturligen men varför inte bara ta villket gymnasium som hälst med en linje du kan tänka dig gå. Sure om enda gymnasiumet med den linjen har minst 280p, plugga men annars är de fett ovärt att gå sam på typ viktorrydberg för minst typ 300 p. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
VArför är alla så himla på, på att ta skolan seriöst hela tiden? Ok om du har 300 p naturligen men varför inte bara ta villket gymnasium som hälst med en linje du kan tänka dig gå. Sure om enda gymnasiumet med den linjen har minst 280p, plugga men annars är de fett ovärt att gå sam på typ viktorrydberg för minst typ 300 p. 

Delvis sant. Dock vill jag ha valmöjligheter. Vill ha möjlighet att komma bort från skitmänniskorna i min skola.


   
SvaraCitera

episode:

Delvis sant. Dock vill jag ha valmöjligheter. Vill ha möjlighet att komma bort från skitmänniskorna i min skola.

det gör du ändå om 4 år, ovärt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

det gör du ändå om 4 år, ovärt

4 år är ganska mycket


   
SvaraCitera

episode:

4 år är ganska mycket

nä d e chill, man kan isolera sig


   
SvaraCitera

Well, det går att satsa nu men lite sent om du satsar på toppbetyg. Men du kan nog höja dig ett snäpp i de flesta ämnena för det gör man nästan naturligt i nian. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Well, det går att satsa nu men lite sent om du satsar på toppbetyg. Men du kan nog höja dig ett snäpp i de flesta ämnena för det gör man nästan naturligt i nian. 

Hade typ 300-310 förra året. Så jag borde ändå kunna få 340? Fast vet inte om jag orkar plugga så mycket.


   
SvaraCitera

episode:

Hade typ 300-310 förra året. Så jag borde ändå kunna få 340? Fast vet inte om jag orkar plugga så mycket.

Vilka ställen finns det där 300 inte räcker? o.O


   
SvaraCitera
Berit

Axelinaaas:
VArför är alla så himla på, på att ta skolan seriöst hela tiden? Ok om du har 300 p naturligen men varför inte bara ta villket gymnasium som hälst med en linje du kan tänka dig gå. Sure om enda gymnasiumet med den linjen har minst 280p, plugga men annars är de fett ovärt att gå sam på typ viktorrydberg för minst typ 300 p. 

För att man vill va säker på att man kommer in på linjen man vill, för man vill hamna på en bra skola. Bara för att linjen finns i närheten så betyder inte det att den är lika bra som den lite längre bort


   
SvaraCitera

episode:

Hade typ 300-310 förra året. Så jag borde ändå kunna få 340? Fast vet inte om jag orkar plugga så mycket.

Oh herregud du kan vara lugn


   
SvaraCitera

Berit:

För att man vill va säker på att man kommer in på linjen man vill, för man vill hamna på en bra skola. Bara för att linjen finns i närheten så betyder inte det att den är lika bra som den lite längre bort

nej, med i sverige döms du inte på villket gymnasium du gått så lika gärna gå skitgymnasium


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Vilka ställen finns det där 300 inte räcker? o.O

Viktorrydberg odenplan natur, minst A i alla ämnen :))


   
SvaraCitera

Hade en snubbe i min parallellklass i 8an som knivhotade alla sina lärare när de var ute ensamma och sådär.. Han fick toppbetyg pga det. Det går bra för honom nu, vet ej om han fortsatte hota sig fram i livet eller om han började ta saker på större "allvar" med subtila åtgärder men killen gick på chalmers, vet ej om han gick färdigt - eller vad han gick för program, men nu är han tydligen vd i något mellanstort bolag.....

haha han var typ mångas role model kind of förut, de flesta han umgicks med drog sig dock ur efter klädstölder och sånt men den där killen bara fortsatte och fortsatte utan en enda gränsjävel...

vet inte vrf jag skriver detta, blev påmind om d ba. världen matchar verkligen psykopater. om man e beredd att hota & mörda för sin sak kan man ta sig jättelångt i liv1 :$ 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

Viktorrydberg odenplan natur, minst A i alla ämnen :))

Glad att man inte bor i Stockholm då, här krävdes typ 190 för att komma in på natur på ett bra gymnasium


   
SvaraCitera