Aviseringar
Rensa alla

Typ, utkastad. Så jävla arg!


Ämnesstartare

Jag flyttade in som inneboende i en trea där en 27-åring kille bor, i typ augusti.

Efter bara en vecka ungefär började vi tjafsa lite, men det var för att han var så "på", han frågar ut mig om allting och lägger sig i mitt privatliv. (Han har inget eget liv kan tilläggas, han sitter hemma hela dagarna.) Han har bl.a sagt konstiga grejer till mina vänner också och blivit skitarg för att, när han (för en gångs skull) inte var hemma en helg och jag hade en kompis hos mig, för att vi suttit i soffan och filten låg LITE FEL.

I början av november när jag kollade nytt boende (självklart letar jag nytt eftersom jag inte står ut med honom) såg jag att han lagt ut en ny annons om att han söker ny inneboende, i mitt rum. Han hade då inte ens sagt något till mig. Då blev jag ju iallafall lite beredd på det hela och kollade boende, gick på typ "visning" osv men tyvärr har jag inte fått något ännu.

Iallafall, han kom, idag in i mitt rum och berätta att en tjej ska komma och kolla på mitt rum klockan 19 och att hon isåfall flyttar in FÖRSTA DECEMBER. Dvs, om typ två veckor bara. TVÅ VECKOR.

Och mina föräldrar bor fyra timmar härifrån, jag flyttade ju som sagt ensam för att gå i skolan här så det är inte på tal om att flytta hem igen.

Hans anledning var att han tyckte att jag var för ung, bara. Vadå "för ung"? Hur himla mogen är han, när han tar 20 dagar på sig att berätta att han söker ny boende? Det är ju en grej man ska berätta om, inte fan vänta med, hur skulle han kunna veta om jag skulle kunna hitta nytt boende eller ej?

Grejen är att jag KAN bo hos kompisar, två av mina kompisar har iallafall erbjudit att jag kan bo där en längre tid, jag har iallafall "planerat" att bo hos den ena några veckor kanske, trots att det känns besvärligt. Men vad i helvete ska jag göra sen? Det är ju sjukt svårt att hitta nytt boende och det måste ligga relativt nära min skola också, nu bor jag en timma ifrån och DET är jobbigt. Jag har en max-budget till hyra på 3000, och det är svårt att hitta boende här i Stockholm för det.

Men visst var det ju ändå jävligt pissigt av han? En feg jävel är vad han är, och han ska vara 27 år. Jag har ju faktiskt inte ens gjort honom något, det är HAN som hela tiden hackat på mig och lagt sig i mitt liv helt enkelt, och kommit med spydiga kommentarer.

Hm, diskutera. Och har ni några tips kanske? Jag kollar ju efter boende varje dag nästan och ringer/mejlar, men dom flesta tycker att jag är för ung.


   
Citera
Ämnesstartare

Gud vad chasky, hoppas det löser sig. Karman slår tillbaka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Döda honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men har ni inte skrivit något kontrakt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettanvändarnamn:

Dvs, om typ två veckor bara. TVÅ VECKOR.

Får man göra så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettanvändarnamn:

Iallafall, han kom, idag in i mitt rum och berätta att en tjej ska komma och kolla på mitt rum klockan 19 och att hon isåfall flyttar in FÖRSTA DECEMBER. Dvs, om typ två veckor bara. TVÅ VECKOR.

Knak och brak:

Får man göra så?

Vad jag vet så är det åtminstone en månads uppsägningstid som är standard, men jag vet inte om det är ett måste. Vad säger ert kontrakt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjukt dryg du verkar va [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Gud vad chasky, hoppas det löser sig. Karman slår tillbaka!

Mjo, fyfan vad jag hatar honom. Så GÖR man inte bara, och det hade kunnat vara värre i min situation; tänk om ingen kompis ens erbjudit sig, vad fan skulle jag då göra liksom? Usch, han är verkligen en pissig jävel.

Moderkakan:

Döda honom.

Ja, ingen skulle ju märka det ändå.

Oväntad:

Men har ni inte skrivit något kontrakt?

Jo. En månads uppsägning.

Knak och brak:

Får man göra så?

Det undrar jag med.

Mawns:

Vad säger ert kontrakt?

En månads uppsägning

Tickstart:

sjukt dryg du verkar va [crazy]

[zzz] Yeah, drygare än honom till och med. Kan man vara det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettanvändarnamn:

Jo. En månads uppsägning.

Ja men då så, då behöver du inte flytta ut förrän en månad efter att han meddelade dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja men då så, då behöver du inte flytta ut förrän en månad efter att han meddelade dig.

Precis, så ska det ju egentligen vara, men han sa till mig att hon flyttar in första december isåfall, att hon behöver boende fort eller något sånt. Wtf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sätt upp en lapp i affären om att du vill ha bostad skrivet på brevpapper från Svenska Kyrkan eller nånting annat som ger en vibe av att du är ordentlig och skötsam. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettanvändarnamn:

Precis, så ska det ju egentligen vara, men han sa till mig att hon flyttar in första december isåfall, att hon behöver boende fort eller något sånt. Wtf.

Ja men då lär ju hon gå med på att dela rum med honom så länge. [y][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettanvändarnamn:

Yeah, drygare än honom till och med. Kan man vara det?

aw elak jag va :c men ja konstig idiot, du borde ju få tid att skaffa nytt boende, håller med [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja men då lär ju hon gå med på att dela rum med honom så länge. [y][party]

Tror inte det funkar så tyvärr. Och jag orkar verkligen inte tjafsa med honom mer, jag är så jävla trött på honom.

Orkar inte med det här, först problem med skolan och nu det här också. Allt pekar nästan på att jag måste flytta hem till min mamma i Småland igen, men jag trivs ju så jävla bra här i Stockholm förövrigt och mådde sjukt dåligt innan, var deprimerad och allt. Mamma har ju tjatat de senaste månaderna om att jag borde flytta hem då det är svårt med ekonomin (csn-bidraget har det varit segt med, inackorderingen alltså), jag har svårt för att gå i skolan osvosv.


   
SvaraCitera

Verkar vara en sorglig idiot ;/ han hade kanske hoppats på att få lite mus eller något?


   
SvaraCitera