Aviseringar
Rensa alla

Typical tjejer


Ämnesstartare

Typiska grejer som unga tjejer brukar göra. 
Te.x  Drar upp tröjan för att visa hur varmt det är. Vill egentligen bara skryta om hur snygg mage de har.


   
Citera
Ämnesstartare

ja för det är ju inte för att de svettas och inte får ta av sig tröjan likt killar får xDDDDDDDDDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typiska saker folk som inte vet ngt brukar göra: dumma uttalanden baserat på ingenting 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker alla sådana där "typical"-sidor endast stärker stereotyper och fördomar. Visst, det kan vara lustiga sådana, men jag är inte säker på att ett leende kan väga upp för den skadan dessa kan orsaka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gullig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samma sak med "vita, kränkta män".  när man vill frigöra kvinnan från patriarkatet är det inte superkonstruktivt att då börja skuldbelägga en till, annan, grupp istället. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
samma sak med "vita, kränka män".  när man vill frigöra kvinnan från patriarkatet är det inte superkonstruktivt att då börja skuldbelägga en annan grupp istället. Blink

lol "det är inte skillnad"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

lol "det är inte skillnad"

XD

ja, om man skiljer på människor och människor och förtryck och förtryck Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

XD

ja, om man skiljer på människor och människor och förtryck och förtryck Blink

å d gör vi ;;;;---)-)-)-)-)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

å d gör vi ;;;;---)-)-)-)-)

Tyvärr är det så. Vissa grupper kan man skuldbelägga då man ironiskt nog i vissa fall verkar stå för kollektiv bestraffning, medan man i annan kontext väljer vill att man ska se människor som individer. Det är en frustrerande företeelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
samma sak med "vita, kränkta män".  när man vill frigöra kvinnan från patriarkatet är det inte superkonstruktivt att då börja skuldbelägga en till, annan, grupp istället. Blink

man bör väl ändå skilja på förtryckt och ickeförtryckt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Tyvärr är det så. Vissa grupper kan man skuldbelägga då man ironiskt nog i vissa fall verkar stå för kollektiv bestraffning, medan man i annan kontext väljer vill att man ska se människor som individer. Det är en frustrerande företeelse.

hm ja fast strukturer gäller ett kollektiv och man står inte bara utanför strukturerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

man bör väl ändå skilja på förtryckt och ickeförtryckt

Att förlöjliga en annan grupp och inte ta dem på allvar, ser jag inte som något annat än ett förminskande; att det vore ok att (kollektivt) skuldbelägga pga att man är född som vit, man och råkar vara medelålders, ser jag lika relevant som att peka finger mot alla svarta förortskillar och skylla på dessa för den höga kriminaliteten i förorten. Visserligen påverkas deras samhällsposition av deras hudfärg och socioekonomiska status, men det är knappst något de själva har sett till att ordna eller har kunnat påverka. Så ser jag också fallet vara med vita, medelålders män. De har valt sin plats lika mycket/lite; att skuldbelägga dem är, för mig, bisarrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

hm ja fast strukturer gäller ett kollektiv och man står inte bara utanför strukturerna

strukturer gäller generellt - men att tala om att alla skulle vara likadana och desamma, ser jag inte som konstruktivt. så är det inte. alla vita män utövar inte sexism och det tror jag tåls att påpeka mer än det ofta görs. på en stor skala kan det vara så - javisst. men även då, ser jag skuld som något mycket dåligt av orsaker jag nämnde i föregående inlägg. Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

strukturer gäller generellt - men att tala om att alla skulle vara likadana och desamma, ser jag inte som konstruktivt. så är det inte. alla vita män utövar inte sexism och det tror jag tåls att påpeka mer än det ofta görs. på en stor skala kan det vara så - javisst. men även då, ser jag skuld som något mycket dåligt av orsaker jag nämnde i föregående inlägg. Skål

nä är inte så jag menar men jo ändå, bättre att vi tar det här irl pga kommer inte komma fram till något här 


   
SvaraCitera