Aviseringar
Rensa alla

typiskt tjej tonårsrum


kallprat:

Säger vem?
Av alla kompisar jag varit hemma hos har ingen haft rosa som genomgående färg.
Det är inte vanligare än vit, blå eller grön inredning, så jag tycker inte rosa är en bra beskrivning på "ett typiskt tjejtonårsrum".

Sant!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Det är väl flickor runt sex år

Ofta man orkar tapetsera om.


   
SvaraCitera

Myksa:

Rosa
Stökigt
Mycket kläder
Utmärkande sminkplats


   
SvaraCitera

kallprat:

Säger vem?
Av alla kompisar jag varit hemma hos har ingen haft rosa som genomgående färg.
Det är inte vanligare än vit, blå eller grön inredning, så jag tycker inte rosa är en bra beskrivning på "ett typiskt tjejtonårsrum".

Saksamma, uppenbarligen så förknippas i varje fall tjejers tonårsrum med färgen rosa. Jag bryr min inget vidare om du eller dina kompisar har blått eller vitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Jag bryr min inget vidare om du eller dina kompisar har blått eller vitt.

Det behöver du inte heller, jag försökte bara lägga fram ett argument till varför jag inte tycker att rosa förknippas med just tonårstjejer.


   
SvaraCitera

kallprat:

Det behöver du inte heller

Befriad at last. thx.


   
SvaraCitera

kallprat:

Det behöver du inte heller, jag försökte bara lägga fram ett argument till varför jag inte tycker att rosa förknippas med just tonårstjejer.

Håller med dig men uppenbarligen förknippas det med rosa även fast det kanske inte finns nån grund till det.


   
SvaraCitera

hhejfelicia:

Hur skulle ni beskriva ett typiskt tjej tonårssrum ? 😉

Monsterdildo i garderoben[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh. Kläder på golvet. Hello Kitty-prylar? Darin i taket? Nej asså jag har ingen aning. Jag har aldrig varit inne i ett fjortisrum. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rosa, sminkgrejer, affischer på Johnny Depp, Leonardo DiCaprio och Brad Pitt, brabiedockor i sängen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Befriad at last. thx.

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

en och annan rosa pryl lär det finnas i tonåringarnas rum

jag ha EN rosa sak, i en låda under sängen.. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahah i mitt fall: gröna fina tapeter som jag valde som typ 4 bast, fyllekonster klottrade på väggarna i form av AIK SM GULD 2LAX9 på hela ena väggen och en del av nationalsången på en annan. golv tror jag att jag har någonstans under alla klädere och handdukar. sen lite skrivbord, lite säng, lite hylla, lite skit. typ.

sminkar sig gör man i badrummet, DAHHHHHH?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett svartmålat rum med två väggar vilka är täckta av handmålat grafitti och manga. Med mörka tavlor, motiv från världskrigen. Foton i svartvit på soldater från WWII. En enorm bokhylla med gamla böcker. Sammet, siden och färger som purpur, lila, smaragdgrönt och svart överallt. Makabra tingest så som en stulen karusellhäst från Liseberg vilken hänger i taket från två kedjor som en gunga. Monterade fågelskelett som hänger i taket. Sackosäckar i djurmönster och svart skinn samt massor av kuddar. Med den fetaste ljud-och spleanläggningen! Ett stort fiskakvarium och en svartvitkatt som drygt ligger och spinner på en stor säng.


   
SvaraCitera

Förvirrat


   
SvaraCitera