Aviseringar
Rensa alla

Typiskt tonårsbeteende!


Kudhos:

Tonåringar försöker så grovt att framstå som mogna vuxna individer. De stressar igenom tonåren för de vill att omvärlden ska respektera dem som vuxna. Men det är oftast misslyckat. För när man är 13-19 så har man inget att säga om något. Man är ett barn och den desperata falskheten syns oavsett. Du kan göra rummet hur stort du vill, elefanten syns ändå om du hajar.

vilken sjuk generalisering 

spec att man inte har någonting att säga om något


   
SvaraCitera
Kudhos

FNÖ:

ganska skum uppfattning du har där 

ditt bästa jag:

vilken sjuk generalisering 

spec att man inte har någonting att säga om något

Det är iaf så jag upplevde typ hela tonåren hos klasserna jag gick i. Kan ju vara olika beroende på vart man kommer ifrån och vart man växte upp.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Det är iaf så jag upplevde typ hela tonåren hos klasserna jag gick i. Kan ju vara olika beroende på vart man kommer ifrån och vart man växte upp.

synd om dig i så fall Tumme ned 


   
SvaraCitera
penja

Kudhos: ör när man är 13-19 så har man inget att säga om något. Man är ett barn och den desperata falskheten syns oavsett. Du kan göra rummet hur stort du vill, elefanten syns ändå om du hajar.

sjukt skoj att läsa detta när man är 


   
SvaraCitera
penja

Kudhos: För när man är 13-19 så har man inget att säga om något. Man är ett barn och den desperata falskheten syns oavsett. Du kan göra rummet hur stort du vill, elefanten syns ändå om du hajar.

haha, tja.. jag är 19, bor inte längre hemma, pluggar, jobbar. gör ungefär som jag vill med det mesta.


   
SvaraCitera

Fjortisbeteende. 


   
SvaraCitera

Kudhos:

Det är iaf så jag upplevde typ hela tonåren hos klasserna jag gick i. Kan ju vara olika beroende på vart man kommer ifrån och vart man växte upp.

är sjutton och har tre jobb och är en bra människa för det mesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Tonåringar försöker så grovt att framstå som mogna vuxna individer. De stressar igenom tonåren för de vill att omvärlden ska respektera dem som vuxna. Men det är oftast misslyckat. För när man är 13-19 så har man inget att säga om något. Man är ett barn och den desperata falskheten syns oavsett. Du kan göra rummet hur stort du vill, elefanten syns ändå om du hajar.

Jag förstår vad du menar. Men samtidigt så är en 18 åring och en 19 åring så pass mogna att de kan ta hand om sig själva. Klart man beter sig som en vuxen när man känner sig vuxen. Det är ju trots allt i tonåren som man börjar utvecklas och börjar bli en vuxen människa.


   
SvaraCitera

Rodnarbli lätt arg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz:
Rodnarbli lätt arg.

Ja, det är ett vanligt beteende.


   
SvaraCitera

Vara lättirriterad/ha PMS jämt, sminka sig, gå på typ en massa fester, dricka, röka och förstöra sitt liv, hata sina föräldrar, bli kär och bli ihop, göra slut och vara olycklig, osv.


   
SvaraCitera

Och självklart; vara otroligt rebellisk.


   
SvaraCitera

pröva olika identiteter, verka ironisk utan att vara det

en omedveten parodi på vuxenvärlden


   
SvaraCitera

Man är osäker:

Medvetet  = blyg och tillbakadragen.

Omedvetet = lättkränkt, bäst i världen, osv.

Sen växer man upp och skiter i vilket och ser fram emot pensionen.

 (har inte alls reflekterat över denna teori, kom precis på den. Kanske är jättefel.. Vafan vet jag Gråter)



   
SvaraCitera

• Ser sig som vuxen/mogen

• Irrationell

• Skrytsam

• Arrogant

 • Ytligt känsloliv  

 •
 Bristande ånger och skuldkänslor

• Humörsvängningar

 • Våldsam/aggressivt beteende 

•  Förhöjd självuppfattning

 • Saknar realistiska och långsiktiga mål  


   
SvaraCitera