Aviseringar
Rensa alla

Tyska judar sänder båt till Gaza,


Ämnesstartare

Image​​​

För en dag sen läste jag en artikel om att tyska judar sänder en båt till Gaza med leksaker , musikinstrument och kläder. I början tyckte jag att det var schyst gjort att de hjälper civila människor där men sedan funderade jag vidare och tänkte vad ska palestinierna med de till när de inte har mat ? På ett och annat sätt tyckte jag att det var löjligt och meningslös att man skänker sånt som folk inte har behov till, Jag menar man behöver inga pengar när man är törstig i öknen det enda man behöver är vatten.

Det jag undrar är har tyska judar goda avsikter med hela de här.


   
Citera
Ämnesstartare

"hjälp de är fattiga och har därför bara rätt till det nödvändigaste"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

Det jag undrar är har tyska judar goda avsikter med hela de här.

nä, de vill bara mobba de stackars små palestinska barnen och tvinga dem äta leksaker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de har mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

de har mat

och hur vet du de ?

dzjugasjvili:

nä, de vill bara mobba de stackars små palestinska barnen och tvinga dem äta leksaker.

De har inget hjärta [cry]
kan du komma med något vettigare ? [smile]

dazed_and_confused:

"hjälp de är fattiga och har därför bara rätt till det nödvändigaste"

Du menar mat ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

Du menar mat ?

Ja det verkade ju vara din andemening, och sen wackar nog israel besättning och kapar båten så det är ett icke-problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ja det verkade ju vara din andemening, och sen wackar nog israel besättning och kapar båten så det är ett icke-problem.

Jag frågar efter avsikten med hela de här ?
Inte med vad som kommer att hända med båten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

Jag frågar efter avsikten med hela de här ?
Inte med vad som kommer att hända med båten.

Ja men det spelar väl ingen roll om den aldrig kommer fram? fast å andra sidan är det nog en jävla sjuk konspiration det där med att ge leksaker som korrumperar barnens sinnen och får dem att distraheras från arbetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

när de inte har mat ?

N088:

och hur vet du de ?

De har mat. Det de har brist på och vill ha är medicin och cement för att bygga skolor etc. Den cement som kom in i Gaza i början av blockaden beslagtogs av Hamas som byggde tunnlar med hjälp av den. Därför släpper inte Israel in mer cement i Gaza.

Följ med i nyhetsrapporteringen så vet du det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Följ med i nyhetsrapporteringen så vet du det här.

Jag tror att fattigdom och brist på mat förekommer i Gaza iaf i vissa delar där,

Ovie Vicious:

Den cement som kom in i Gaza i början av blockaden beslagtogs av Hamas

Hur stor del av den användes för att bygga tunnlar ?
tror du verkligen att de inte har använt cementen för att bygga skolor som förstördes av Israel....

Man ska inte tro på allt man läser och hör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

Jag tror att fattigdom och brist på mat förekommer i Gaza iaf i vissa delar där

Media förstorar upp det tiofallt. Man ska inte tro på allt man läser och hör.

N088:

Hur stor del av den användes för att bygga tunnlar ?

Ingen aning, jag har inte varit och vägt antalet ton.

N088:

tror du verkligen att de inte har använt cementen för att bygga skolor som förstördes av Israel....

Mycket möjligt att en del har använts till det. Men bara att ett ton går till saker som inte är överenskommit är skäl nog till att skära ner på det ännu mer. Att ge cement till Hamas är ungefär som att sälja uran och plutonium till Iran och lita på att allt används för att utveckla vanlig kärnkraft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Att ge cement till Hamas är ungefär som att sälja uran och plutonium till Iran och lita på att allt används för att utveckla vanlig kärnkraft.

Inte så att Hamas ska med hjälp av cementen tillverka kärnvapen, tycker du att Israel gör rätt när de inte släpper in cement och vad säger du om sista attacken mot Ship to Gaza-konvojen ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

och hur vet du de ?

annars skulle de vara ganska så döda för länge sen?[shake] vore ganska sensationellt om de överlevde såhär länge utan mat. tycker snarare att det ett påstående om att de inte har mat som kräver källor[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

Inte så att Hamas ska med hjälp av cementen tillverka kärnvapen

Nej, men principen är den samma.

N088:

tycker du att Israel gör rätt när de inte släpper in cement och vad säger du om sista attacken mot Ship to Gaza-konvojen ?

Ja.

StG hade blivit erbjudna att lägga till i Ashdod för att sedan få materialet skickat till Gaza vi landvägen. Precis som alla andra biståndsorganisationer får göra. Detta vägrade man och får då stå för konsekvenserna själva eftersom att man gång på gång blev informerade om att man inte skulle tillåtas gå i hamn i Gaza.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Ja.

Jag kan inte begripa att du tycker att Israel gjorde rätt när de dödade upp till 20 propalestinska aktivister? ??? dessutom attackerade de en båt på Internationellt vatten med medborgare från många delar av världen. Så Israelerna bröt mot internationell lag

Dessutom kritiserades Israel av många länder i världen och efter allt de här tycker du att Israel gjorde rätt ??


   
SvaraCitera