Aviseringar
Rensa alla

Tyska judar sänder båt till Gaza,


Ämnesstartare

Ovie Vicious:

man och får då stå för konsekvenserna själva eftersom att man gång på gång blev informerade om att man inte skulle tillåtas gå i hamn i Gaza.

Jag kan inte begripa att du tycker att Israel gjorde rätt när de dödade upp till 20 propalestinska aktivister? ??? dessutom attackerade de en båt på Internationellt vatten med medborgare från många delar av världen. Så Israelerna bröt mot internationell lag

Dessutom kritiserades Israel av många länder i världen och efter allt de här tycker du att Israel gjorde rätt ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

upp till 20 propalestinska aktivister

*9

N088:

Så Israelerna bröt mot internationell lag

Det vet varken du eller jag. Flertalet kända professorer inom internationell lag tvistar om hur vida Israel hade rätt att borda båtarna på internationellt vatten och om Israel räknas som att ligga i krig/väpnad konflikt med någon.

N088:

och efter allt de här tycker du att Israel gjorde rätt ??

Ja.
Som du själv skrev, tro inte på allt du läser.

Det finns f.ö redan en tråd om Ship to Gaza.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Det vet varken du eller jag. Flertalet kända professorer inom internationell lag tvistar om hur vida Israel hade rätt att borda båtarna på internationellt vatten och om Israel räknas som att ligga i krig/väpnad konflikt med någon.

krig/väpnad konflikt mot Gaza/Hamas , det är löjligt att man tar upp det eftersom Israel har brutit mot flera internationella lagar ... som t ex att de anser att Hamas är en terroristgrupp trotts att de blev utvalde av folket i Palestina .. så i själva verket är Hamas regeringen i Gaza ...

Har Israel Krig mot Gaza så ska de inte attackera en båt som hade två syften – det ena var att leverera humanitär hjälp till folket i Gaza, medan det andra var att bryta blockaden så att Gaza kan få ta emot varor och förnödenheter direkt, istället för som nu via Israels filter eller som smuggelvaror via tunnlar från Egypten. I den meningen är förstås ”Ship to Gaza” en politisk aktion – men det kan aldrig få rättfärdiga våld och dödande.

ska sova nu får fortsätta diskutera det i morgon..

Godnatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BTW Tyska judar samarbetar med mosad för att förbättra judarnas ställning internationellt efter den starka kritiken som Israel fick


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

BTW Tyska judar samarbetar med mosad för att förbättra judarnas ställning internationellt efter den starka kritiken som Israel fick

okej men israel förtjänar ju verkligen STARK kritik så de verkar inte vara good guys(de tyska judarna)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

början tyckte jag att det var schyst gjort att de hjälper civila människor där men sedan funderade jag vidare och tänkte vad ska palestinierna med de till när de inte har mat ?

De har mat.

N088:

Har Israel Krig mot Gaza så ska de inte attackera en båt som hade två syften – det ena var att leverera humanitär hjälp till folket i Gaza, medan det andra var att bryta blockaden så att Gaza kan få ta emot varor och förnödenheter direkt,

Är de i krig är det PRECIS det de ska göra.

Samma sak som att man blockerade tysklands understödslinjer 1940.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

Har Israel Krig mot Gaza så ska de inte attackera en båt som hade två syften

De har enligt internationell lag rätt att borda båten om de är i krig/väpnad konflikt. Vilket de ganska tydligt är. Israel och Hamas kastar inte direkt godis på varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Är de i krig är det PRECIS det de ska göra.

Samma sak som att man blockerade tysklands understödslinjer 1940.

Jag håller inte med dig ,, för det första så är kriget mellan Israel Och Gaza ett krig mellan en elefant(Israel som får stöd av USA och som har kärnvapen) och en myra (Hamas som inte kan jämföras med Israel och som anses vara en terroristgrupp trotts att dem blev valda efter en demokratisk val, så ingen av arabländerna får ge stöd till Hamas )
Är det rättvis ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

Är det rättvis ?

Hur argumenterar du människa? Mer förvirrad argumentation får man ju leta efter.

Vad har det med saken att göra hur militärt starka parterna är? De ligger fortfarande i krig/väpnad konflikt med varandra. Hur orättvis du än anser att den är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

Israel som får stöd av USA

Knappt längre, obama är sjukt anti-israel.

N088:

Är det rättvis ?

Vad spelar det för roll?

Nazi-tyskland var svagare än de allierade i slutändan,
gör det saken orättvis?

Bara för att en individ är starkare betyder inte att den andra gruppen har rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Knappt längre, obama är sjukt anti-israel.

vad spelar det för roll , det är fortfarande the same shiit Israel är USA's Unge som alltid ska få stöd...

Greger_EFG:

Bara för att en individ är starkare betyder inte att den andra gruppen har rätt.

Jag ser saken ur internationell synvinkel ....... vrf har Israel rätt till att få stöd medan Hamas får klarar sig utan ngn jävla stöd, vrf ska Hamas anses vara en terroristgrupp när de blev utvalda av folket där (demokratisk val)?? ......

Greger_EFG:

Nazi-tyskland

Va roligt att du jämför Hamas med Nazi-tyskland, är det inte Israel som har under mer än 40 år ockuperat Palestina???? vem är vem

varför ska Hamas anses vara en terrorgrupp när de blev utvalde av folket och är den palestinska regeringen.

är det bara för att inte tillåta länderna hjälpa dem ?

Att kalla Hamas för en terrorgrupp istället för en regering är som att USA kallar krigsfångarna för ”olagliga stridande” för att komma undan Geneve konventionen.

Ovie Vicious:

De har enligt internationell lag rätt att borda båten om de är i krig/väpnad konflikt. Vilket de ganska tydligt är. Israel och Hamas kastar inte direkt godis på varandra.

ska återkomma till dig sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

ska återkomma till dig sen

Okej?
Då jag sitter med San Remo Manual on International Law framför mig så räds jag inget.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahah du e rolig ... vem av oss är förvirrad du som först säger en sak och sedan säger raka motsatsen [badgrin]

Ovie Vicious:

N088: Så Israelerna bröt mot internationell lag
Det vet varken du eller jag. Flertalet kända professorer inom internationell lag tvistar om hur vida Israel hade rätt att borda båtarna på internationellt vatten och om Israel räknas som att ligga i krig/väpnad konflikt med någon.

Ovie Vicious:

Vad har det med saken att göra hur militärt starka parterna är? De ligger fortfarande i krig/väpnad konflikt med varandra. Hur orättvis du än anser att den är.

vad gör du liksom? [tard] kan du bestämma dig eller? Vet du om de har brutit mot lagen eller inte ??? först säger du att du inte vet och sedan säger du att de har rätt eftersom de ligger i krig/väpnad konflikt med varandra ...

[rolleyes]

BTW -- kan du besvara min fråga eller ?

N088:

Det jag undrar är har tyska judar goda avsikter med hela de här.

Ovie Vicious:

Okej?
Då jag sitter med San Remo Manual on International Law framför mig så räds jag inget.

visst är det bra att du gör det men ibland borde du utgå från dig själv se saken ur ditt eget perspektiv ... va mer realistisk [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N088:

först säger du att du inte vet och sedan säger du att de har rätt eftersom de ligger i krig/väpnad konflikt med varandra ...

Ja, JAG anser de ligger i krig/väpnad konflikt och då innebär det att de hade rätt att borda, enligt San Remo. Det säger inte att det till 100% är rätt. Därför skrev jag att professorer tvistar om det och att varken du eller jag kan veta till 100% att det är så. Jag har bara skrivit vad jag anser.

Vad anser du själv? Är de i en väpnad konflikt?

N088:

visst är det bra att du gör det men ibland borde du utgå från dig själv se saken ur ditt eget perspektiv ... va mer realistisk [smile]

Vad ska jag vara realistisk med? Det som står i lagen står i lagen oavsett vad.

N088:

Det jag undrar är har tyska judar goda avsikter med hela de här.

Ingen aning. Varför skulle de inte ha det? Det finns många judar som motsätter sig Israels regering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Ingen aning. Varför skulle de inte ha det? Det finns många judar som motsätter sig Israels regering.

Bra att äntligen få svar på det, jag håller inte med dig. jag tror att dem vill förbättra judarnas ställning internationellt efter den starka kritiken som Israel fick . . får väl se om det finns någon som tycker likadant [cool]


   
SvaraCitera