Aviseringar
Rensa alla

Tyska steg 3 - svårt?


Ämnesstartare

Ska börja på NV till hösten på en skola där de inte erbjöd nybörjarspråk utan man måste läsa vidare sitt grundskolespråk som i mitt fall är tyska. Jag har ett VG just nu, men har tappat sugen helt efter att vi byter lärare var och varannan månad. Är rätt säker på att jag fick ett för högt betyg. Men eftersom jag nu valt en skola där jag får ta mig igenom tyska steg 3 så undrar jag lite vad ni hade för erfarenheter av kursen. Svårt, mycket muntligt, mycket litteratur eller ja vad som nu kommer upp i huvudet.


   
Citera
Ämnesstartare

Råkade dubbelposta tråden. [tired] My bad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte att det är så svårt när man väl har fattat grammatiken.
Jag har precis börjat med tyska ett och har bara problem med uttalen. Men har en pappa som rättar mig varje gång jag läspar[cool]


   
SvaraCitera

själv läser jag steg 1, men har ett gäng i klassen som läser steg 3 och vad jag har förstått läser de ett par enklare böcker på tyska som de sedan redovisar, annars är det mycket utveckling av grammatiken. det är det jag har förstått iaf (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckoboll:

läser de ett par enklare böcker på tyska som de sedan redovisar, annars är det mycket utveckling av grammatiken. det är det jag har förstått iaf (:

Puh, det låter som man kan överleva det iallafall. Tack för svaret! [y]


   
SvaraCitera

Beror helt på läraren, har du tur så är det enkelt, ja, men har du otur är det jobbigt som fan.


   
SvaraCitera

Undrar samma. Suger på tyska. Har testat kolla igenom bokens grammatik för åk9 och tycker inte alls det verkar spec svårt, men för sent för att bli bra nu. Men fixar man steg 3 om man fattar grammatiken?


   
SvaraCitera
kachin

äh kör på!
får du bara g så blire meritpoäng iallafall [y]


   
SvaraCitera