Aviseringar
Rensa alla

Tysklande + sprit


Ämnesstartare

Jag drar till tyskland med klassen och tänkte köpa med mig något gott hem. Men eftersom jag är 17 år undrar jag hur de kommer funka.

Jag ska ju checka in en resväska och så, därför ser jag inget problem med det hela. men vilka risker finns de?
e de en bra/dålig idé?
om tullen mot förmodan öppnar min väska osv, e de jag som får skit eller min tyskalärare?


   
Citera

Dålig idé.


   
SvaraCitera

dålig ide


   
SvaraCitera

Köp något som tar mindre plats istället. [wink]


   
SvaraCitera

har du ingen kompis som är 18 istället? 😛


   
SvaraCitera

Att dra med sig alkohol genom den svenska tullen när du är minderårig är inte någon vidare bra idé alls.

Sup i Tyskland istället! [y]


   
SvaraCitera
Gifted

dålig idé. 17 + sprit, dålig idé.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

har du ingen kompis som är 18 istället? 😛

20+ måste man vara för lite starkare grejer.


   
SvaraCitera

SebastianE:

20+ måste man vara för lite starkare grejer.

jag tror att jag kan så mycket,
där ser man


   
SvaraCitera

lockbete:

e de jag som får skit

Kommer inte hända något mer än att de beslagtar spriten.


   
SvaraCitera

Varför riskera att åka fast i tullen. Så viktigt kan det ju inte vara?


   
SvaraCitera

Alla här har fel. Jag vet eftersom jag också är 17 och gjorde en klassresa till Ankara med klassen. Jag var jävligt noga med att kolla upp alla regler innan.

Såhär är det: Du får inte ta in nått (förutom 2,25 or) om du är under 20. Mängden flaskor/burkar spelar ingen roll eftersom du är minderårig, du får alltså inte ha med något.

Men du ska ju såklart smuggla [badgrin] Så då gäller annat. Jag hade bara med mig en flaska vin för spriten var så jävla dyr i Turkiet. När jag gick genom tullen kallsvettades jag något fruktansvärt. Men se till att när du har hämtat väskan på Arlanda att du går genom tullen ensam, alltså utan dina klasskompisar. För de ser direkt om det har varit ungdomar på suparresa och har tagit med hem. Titta inte, gå bara helt vanligt och med målmedvetna steg.

Straffet om du blir tagen är böter. Beroende på hur mycket man har fört in tror jag. Dina föräldrar blir också kontaktade eftersom du inte är myndig. De tar spriten också.

Men det brukar inte vara några problem, om inte ett plan från Goa eller nått landar samtidigt, för då lär de kolla noggranare 😛


   
SvaraCitera

Myksa:

Dålig idé.

Dessutom är sprit töntigt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Dessutom är sprit töntigt.

[no-no]
Beror på hur man nyttjar det.


   
SvaraCitera

Myksa:

Beror på hur man nyttjar det.

Det förstås, är kanske inte så töntigt om man använder det i matlagning. Men det tror jag inte att TS hade tänkt. [no-no]


   
SvaraCitera