Aviseringar
Rensa alla

Tysklande + sprit


lockbete:

Men eftersom jag är 17 år undrar jag hur de kommer funka.

Det är inga problem, risken att de ska kolla dig är jävligt liten...Men som någon sa, gå ensam om du är orolig...Men fan, klart att du ska köpa med dig några flaskor sprit! Om du inte vågar ta den själv så fråga din lärare? Beror ju lite på hur din lärare är, men när jag var i Tyskland senast erbjöd sig den ena av våra lärare att ta spriten åt oss XD[bigsmile]

När jag var 16-17 var jag ofta i Danmark och Tyskland, åkte iofs oftast tåg, men blev kollade en gång. Jag hade hela min väska full med sprit och det enda tullgubben sa när han såg alla flaskor var:

-Har du inte någon narkotika med dig?

-Näääe...

-Ok, ta det lungt i helgen...[cool]

När jag har varit utanför EU med min pappa innan jag var 18 så har jag fått skriva upp ciggaretter på mitt boardingpass (man får bara ha en limpa per person) och det är ingen som har brytt sig om det...

Det blir bara massa pappersarbete för dem om de stoppar dig, det är det ju ingen som vill ha:P

Du kan lungt ta med dig några flaskor sprit, risken att de plockar dig är försvinnande liten...[smile][bigcheers]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Dessutom är sprit töntigt.

Det är väl inget töntigt med sprit? Det är töntigt med fjortisfyllor, men man behöver ju inte bli aspackad...Man kan dricka lagom.[smile]


   
SvaraCitera

hixaren:

Det är väl inget töntigt med sprit? Det är töntigt med fjortisfyllor, men man behöver ju inte bli aspackad...Man kan dricka lagom.[smile]

Jag tycker ändå det är töntigt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag tycker ändå det är töntigt.

Okej, får man fråga varför?[smile]


   
SvaraCitera

hixaren:

Okej, får man fråga varför?[smile]

Dåliga erfarenheter har gjort mig en aning anti och skeptisk mot alla former av alkoholbruk. Jag vet såklart om att ALLA inte super sig redlösa och att det finns folk som kan hantera alkohol, men jag har tyvärr inte stött på några sådana, och tänker därför, mot mitt sunda förnuft, dra alla över en kant och ogilla alkohol. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Dåliga erfarenheter har gjort mig en aning anti och skeptisk mot alla former av alkoholbruk. Jag vet såklart om att ALLA inte super sig redlösa och att det finns folk som kan hantera alkohol, men jag har tyvärr inte stött på några sådana, och tänker därför, mot mitt sunda förnuft, dra alla över en kant och ogilla alkohol. [smile]

Hehe, okej...Bor du i Norrland(jag har inga fördommar(A)[ops])?

Fan jag tycker du får ge dig ut och jaga reda på lite vettigt folk som kan festa på ett schysst sätt, de finns över allt äve om de gömmer sig bra[crazy]


   
SvaraCitera

hixaren:

Hehe, okej...Bor du i Norrland(jag har inga fördommar(A)[ops])?

Nej, det gör jag inte. [zzz]

hixaren:

Fan jag tycker du får ge dig ut och jaga reda på lite vettigt folk som kan festa på ett schysst sätt, de finns över allt äve om de gömmer sig bra[crazy]

Jag har inget intresse av det. Jag är inte typen som festar, och jag vill det inte heller.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, det gör jag inte. [zzz]

Oki[crazy]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag har inget intresse av det. Jag är inte typen som festar, och jag vill det inte heller.

Akej, jag förstår...


   
SvaraCitera

är 18-årsgräns på att köpa sprit i tyskland (i affären) men de är inte så stränga. öl och vin tror jag det är från 16 eller nåt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det förstås, är kanske inte så töntigt om man använder det i matlagning. Men det tror jag inte att TS hade tänkt. [no-no]

Nä det är sant. Hon ska nog tvätta sår med det. [smile]


   
SvaraCitera

vadå man behöver väl inte gå igenom tullen när man ska till tyskland?[shake]


   
SvaraCitera

postis_per:

vadå man behöver väl inte gå igenom tullen när man ska till tyskland?[shake]

Om den är öppen så måste man det...Flyger man är den väl alltid öppen tror jag, har aldrig flugit till Tyskland...Åker man båt så är den öppen ibland och man kan bli in-viftad, samma sak med bil...


   
SvaraCitera

hixaren:

Om den är öppen så måste man det...Flyger man är den väl alltid öppen tror jag, har aldrig flugit till Tyskland...Åker man båt så är den öppen ibland och man kan bli in-viftad, samma sak med bil...

om man åker tåg då?[cute]


   
SvaraCitera

köpte sprit och cigg i indien och tog hem uten problem.
Om du tar tåg e de helt lungt.[smile]


   
SvaraCitera

postis_per:

om man åker tåg då?

Det kan hoppa på tullare på tåget ibland...men mycket sällsynt...


   
SvaraCitera

hixaren:

.men mycket sällsynt...

precis[no-no]


   
SvaraCitera