Aviseringar
Rensa alla

Tysklands spelvåldlag bra för oss?


Ämnesstartare

Efter flera missöden i Tyskland så behövdes något att skylla på. Våldsamma spel fick bli escape goat.
Vilket resulterat i en antikvåldsamma spellag. Vad jag har förstått så kommer denna lag hindra produktion och distributionen av spel i tyskland.

Spelvåldsdebatten känns väldigt pasé. Men kan den här lagen i långa loppet vara positiv för resten av europa? det är ju ingen hemlighet att vi har sämst läge i världen, när det kommer till spel. spanien, italien, frankrike och tyskland. Inget av länderna kan engelska och envisas med översättningar.

Om nu tyskland klubbar igenom lagen så är ju smidigaste sättet att sluta översätta spelen till tyska. Om dom vill minska antalet tyskar som spelar.
Inget av de andra länderna lär klubba en sånhär lag, men om speltillverkarna slipper dubba över till tyskarna, kan det bli så att dom skippar att översätta alls?

Tyska gamers som verkligen vill ha spelen kommer ju få tag på spel ändå. Det fattar alla som handlat på internet.
Men kan den här lagen göra det sämre för oss, genom att europa blir mindre intressant för speltillverkarna, när så många tyska spelare (kan) försvinna.


   
Citera
Ämnesetiketter

Galvmeister:

Om nu tyskland klubbar igenom lagen så är ju smidigaste sättet att sluta översätta spelen till tyska.

Menar du att det här kommer upp till EU-nivå eller?
Eftersom Mafian kommer att styra EU så småningom (min personliga åsikt) och att Sverige är med i EU så innebär det att Sverige får också ändra på det.

När jag vad där med min klass under våren så kollade vi på en varuhus i berlin. Saturn hette det.

Det mesta jag hittade var vissa spel under tysk titel. typ Red Alert 3 på tyska.


   
SvaraCitera

Det är bara en tidsfråga innan alla spel kommer att distribueras digitalt (om inte endast, så också). Så nej, jag tror inte det här kommer hinna påverka hos i någon noterbar skala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Menar du att det här kommer upp till EU-nivå eller?

Nej det jag menade och hoppas. är att speltillverkarna ser att försäljningen inte skadas utav att spelen inte översätts. Vilket resulterar i att speltillverkarna slutar översätta spelen till italien, frankrike och spanien. Så vi får roligare psn och att spelen släpps vid samma datum som resten av världen.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera