Aviseringar
Rensa alla

U$A:s nya design av sedlarna


Floppsen:

Å du är säker på att det inte var monopolpengarna som såg ut som dollars?

jo det är ju klar att det var åt det hållet jag är inte dum men det är roligare åt mitt håll...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jo det är ju klar att det var åt det hållet jag är inte dum men det är roligare åt mitt håll...

Det är dumt åt ditt håll


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jenny lind så klart

Utan att titta på wikipedia, vad är Jenny Lind känd för? [cute]


   
SvaraCitera

Venfort:

Utan att titta på wikipedia, vad är Jenny Lind känd för?

hon var sångerska


   
SvaraCitera

qazedctgb:

hon var sångerska

Ja, operasångerska. [bigsmile] Tilldelades smeknamnet Den svenska näktergalen. [smile]


   
SvaraCitera

Venfort:

Ja, operasångerska. [bigsmile] Tilldelades smeknamnet Den svenska näktergalen. [smile]

ja vet inte alla svenskar det?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja vet inte alla svenskar det?

Nej. Många svenskar vet inte ens om att Gustav Vasa kastade ut dansken ur Stockholm.


   
SvaraCitera

Venfort:

Nej. Många svenskar vet inte ens om att Gustav Vasa kastade ut dansken ur Stockholm.

ok men dom vet att han är på 1000 lappen?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

vem som är på vilken sedel?

qazedctgb:

siffran uppe i hörnet?

handlar ju inte om det, det är jobbigt när man har massor av sedlar i plånboken, tar evigheter att hitta rätt. svenska sedlar har inte ens samma storlek och de har helt olika färger, till skillnad från dollarn.


   
SvaraCitera

intresseklubben antecknar..


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ok men dom vet att han är på 1000 lappen?

Förhoppningsvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur fan har de tänkt när de gjorde alla sedlar samma storlek? Hur ska blinda hantera pengar, hade de tänkt?

Faktiskt sa ar inte bara USA:s sedlar samma storlek, utan aven Kanadensiska dollar, Australiensk dollar och massa fler valutor!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

honolulu:

handlar ju inte om det, det är jobbigt när man har massor av sedlar i plånboken, tar evigheter att hitta rätt. svenska sedlar har inte ens samma storlek och de har helt olika färger, till skillnad från dollarn.

Nej men nu vet alla skillnaden pga fargen.
Alla sedlar har olika farg nu, och lite olik design

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

pumanJessica:

Bryr mig inte om själva designen så mycket men de borde fanimej ta bort "In god we trust". Vadfan liksom, USA är ett sekulärt land... eller ska föreställa vara ett iaf.

USA:s motto ar "IN GOD WE TRUST"

Eftersom dom flesta Amerikaner ar mycket religiosa till skillnad fran Europe och andra lander i varlden. Tittar du runt omkring dig pa bilarna ser du kors vid backspegeln, och folk sager alltid "God" osv. Sasom God Bless. Kyrka ar mycket viktigt har.

I Sverige ar ni atheister, vi ar troende Kristna.
God Bless America


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

I Sverige ar ni atheister, vi ar troende Kristna.

Eh nej. Visst det bor mycket fler ateister än teister i Sverige men båda länderna är grundade i sekularism.


   
SvaraCitera
Åtta

New York City:

Faktiskt sa ar inte bara USA:s sedlar samma storlek, utan aven Kanadensiska dollar, Australiensk dollar och massa fler valutor!

Det är ju fantastiskt skitkorkat. Inkompetenda designers som kommit på det.

Jag såg en alternativ design som jag tyckte var betydligt vettigare. De här sedlarna kan i alla fall synskadade hantera.

http://dowlingduncan.com/dowling-duncan-redesign-us-bank-notes/


   
SvaraCitera

New York City:

I Sverige ar ni atheister, vi ar troende Kristna.

ja vi har bättre saker för oss än o lägga ner tid på nått som inte finns..


   
SvaraCitera