Aviseringar
Rensa alla

UEFA Champions League 13-14 ännu en jävla gång


Ämnesstartare

... oh yes, eftersom detta inte är Flashback så funkar det nog inte riktigt att ha samlingstråd om detta, så jag startar en ny tråd. där vi fotbollsintresserade kan orera fritt kring årets CL.

På grund av att jag snart måste iväg på släktmiddag (potatisgröt skall mormor lägga upp på faten, kommentarer onödiga) så blir trådstarten ganska oambitiös. Det har ändå gått två omgångar så fuck it!

länk till spelschema

en rolig bild på Sepp Blatter

blatter460276.jpg

Håll till godo, och diskutera röven av er!


   
Citera
Ämnesstartare

...äh, klämmer in dagens omgång också. Kommer bli en fröjd att få se mina kanoner spela mot Dortmund, vilken jävla match det kan bli! Och ja, det finns några bra matcher till, men jag hinner inte prata mer om det:

ad4ef48cedea3681794c5b0cc26eb7b7.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
...äh, klämmer in dagens omgång också. Kommer bli en fröjd att få se mina kanoner spela mot Dortmund, vilken jävla match det kan bli! Och ja, det finns några bra matcher till, men jag hinner inte prata mer om det:

ad4ef48cedea3681794c5b0cc26eb7b7.png


   
SvaraCitera

Man skriker skriftligt i "senaste matchen du såg", typ såhär: "JÄVLA SLYNA TILL DOMARJÄVEL, DEN STORE WENGER AV GUDS NÅDE HAR EN HIMMELSKT SANKTIONERAD RÄTT TILL CL-TITELN FATTAR DU DET ELLER?"

Jag är inte redo att överge den traditionen.

Istechetvåpunktnoll: Sepp Blatter

Alltså det jävla namnet, han bara måste ju ha varit pansarofficer i SS.


   
SvaraCitera

Tyvärr lär inte tråden lyckas eftersom alla diskuterar i senaste matchen tråden.


   
SvaraCitera

Finalen kommer att stå mellan det gentlemanna (sett till dagens; nåja) och anrika Milan och det uppkäftiga PSG

...säger vi. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Tyvärr lär inte tråden lyckas eftersom alla diskuterar i senaste matchen tråden.

Men diskutera CL här då så är det klart Ledsen

dazed: Jag är inte redo att överge den traditionen.

Jag förstår... ville bara göra en fin och strukturerad tråd för en gångs skull Ledsen

passaro:
Finalen kommer att stå mellan det gentlemanna (sett till dagens; nåja) och anrika Milan och det uppkäftiga PSG

...säger vi. 

Kommer faktiskt PSG att ta sig final?


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Kommer faktiskt PSG att ta sig final?

har la större chans än vad Milan har iaf, även om den underbara klubben har det i sitt DNAGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

har la större chans än vad Milan har iaf, även om den underbara klubben har det i sitt DNAGråter

Ja, som det ser ut nu överlag så lär inte Milan få någon titel alls, lite synd för en så fin klubb kan man ju tycka. Men som sagt, det finns ju sannerligen rätt DNA i klubben så man vet ju aldrig vad som kan hända.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Ja, som det ser ut nu överlag så lär inte Milan få någon titel alls, lite synd för en så fin klubb kan man ju tycka. Men som sagt, det finns ju sannerligen rätt DNA i klubben så man vet ju aldrig vad som kan hända.

jo, rätt stor skillnad på laget när Nesta, Pirlo, Maldini, Dida, Rui Costa, Sjevtjenko, Inzaghi och Ibra och dagens Milan har visserligen ett galet geni i Balotelli men utöver det...nja =( 

dock tror jag att PSG kommer att gå långt, de visade förra gången att de kan mäta sig med dem bästa, de var riktigt nära att slå ut Barca, sett över två matcher till exempel. Inte till final men långt iaf. 
även Gunners har imponerat, oj oj! 


   
SvaraCitera
time
 time

Istechetvåpunktnoll:

ville bara göra en fin och strukturerad tråd för en gångs skull Ledsen

Du ville bara ha en legitim ursäkt att posta bilden på Sepp Blatter. Erkänn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

jo, rätt stor skillnad på laget när Nesta, Pirlo, Maldini, Dida, Rui Costa, Sjevtjenko, Inzaghi och Ibra och dagens Milan har visserligen ett galet geni i Balotelli men utöver det...nja =( 

dock tror jag att PSG kommer att gå långt, de visade förra gången att de kan mäta sig med dem bästa, de var riktigt nära att slå ut Barca, sett över två matcher till exempel. Inte till final men långt iaf. 
även Gunners har imponerat, oj oj! 

Nåväl, Milan kommer nog snart på fötter igen. Det är sant att PSG mycket väl kan mäta sig med andra storklubbar ute i Europa, det handlar mest om att jag inte vill se dem i final av ideologiska själ osv... möjligtvis en släng av jantelag också.

Gällande Arsenal så är dagens match mot Dortmund väldigt fingervisande över hur bra vi egentligen är. Visst, vi piskade upp Napoli borta med tyskarna är ju en snäppet svårare match trots hemmaplan. Framför allt är det upplagt för en fantastisk fotbollsmatch och sen ska det även bli kul att få se Podolski igen och att få se hur han beter sig när han är på samma plan som landsmannen Özil.

Vet tillslut inte om jag vågar fråga, men hur tror det att det går för Milan hemma mot Barca?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Du ville bara ha en legitim ursäkt att posta bilden på Sepp Blatter. Erkänn.

Ja, det också Ledsen


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Vet tillslut inte om jag vågar fråga, men hur tror det att det går för Milan hemma mot Barca?

förlust, skulle jag tro. gäller att vara realistisk, milan är för närvarande nr 8 i serie a, det är alldeles för dåligt för ett lag som milan - men samtidigt ska man inte underskatta (går det någonsin?) ett lag som milan, även om det inte är ett profilfullt lag, så har man en tradition av att vinna; det ska man inte underskatta. 


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Men diskutera CL här då så är det klart

Haha går inte riktigt. Jag har gjort många, många trådar om likande avennemang ska du veta men de mislyckas odta. 


   
SvaraCitera