Aviseringar
Rensa alla

Üpp i vikt!!?


Ämnesstartare

Hallååå därute!
Jag är en tjej, 181cm och väger 52kg, vilket betyder ett BMI på 15.9, jag försöker gå upp i vikt, äter minst ett stort mål varje dag, fikar varje dag och mer mat men inget händer. Jag gillar inte att äta massa chips, smör, godis och sånt, tappar bara helt lusten när jag ser sånt. Och jag äter tills jag verkligen är mätt, jag får DAAAMP. hur ska jag göra? tips?


   
Citera
Ämnesetiketter

Den enkla ekvationer är.
Få i dig mer energi än vad du gör av med.


   
SvaraCitera

åh, vi lider av samma problem!
Vi kan hjälpasåt [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

åh, vi lider av samma problem!
Vi kan hjälpasåt

Jaaa! [love] vad har du för bmi? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Den enkla ekvationer är.
Få i dig mer energi än vad du gör av med.

men det känns inte så enkelt eftersom jag inte orkar söka runt på vad allt innehåller för energi och tänka på det hela tiden


   
SvaraCitera

butterfioon:

Jaaa! [love] vad har du för bmi? [y]

15,8

är 195 lång å väger dryga 60 fast va uppe på 65kg ett tag fast av nån anledning försvann dem 5 kilona igen [mad]


   
SvaraCitera

butterfioon:

jag försöker gå upp i vikt

Varför? (det är inget fel med det, undrar bara varför)
Jag kan inte heller gå upp i vikt, har börjat tänka att om det ska vara så svårt så är det inte meningen.


   
SvaraCitera

butterfioon:

men det känns inte så enkelt eftersom jag inte orkar söka runt på vad allt innehåller för energi och tänka på det hela tiden

Jag skulle aldrig orka kolla energivärde på all mat jag stoppar i mig. Mitt tips är äta mycket mat tex pasta, potatis ris och så vidare och motionera inte så mycket då kommer du att gå upp lite i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

15,8

är 195 lång å väger dryga 60 fast va uppe på 65kg ett tag fast av nån anledning försvann dem 5 kilona igen

okejj, men typ samma då, jag vill gå upp minst 8kilo, asså till 60!! jag fundera på att kanske försöka äta mer till frukost, har verklugen inte lust att äta när det är morgon så jag brukar äta typ macka och lite yoghurt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Varför? (det är inget fel med det, undrar bara varför)
Jag kan inte heller gå upp i vikt, har börjat tänka att om det ska vara så svårt så är det inte meningen.

För jag tycker inte om att man ser ben överallt, typ revben, höftben, överarmsben, osv..


   
SvaraCitera

butterfioon:

okejj, men typ samma då, jag vill gå upp minst 8kilo, asså till 60!! jag fundera på att kanske försöka äta mer till frukost, har verklugen inte lust att äta när det är morgon så jag brukar äta typ macka och lite yoghurt

ah, vill gå upp till minst 70.

Frukost suger ju snopp. Omöjligt att äta mycket när man är seg i huvet och i magen. Tror att man ska äta sent istället. Dem som bantar ska ju helst inte äta nått efter kl17 eftersom man är still på natten å inte bränner kalorierna man får i sig.

Man kanske ska gå med i viktväktarna och göra tvärt om [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Jag skulle aldrig orka kolla energivärde på all mat jag stoppar i mig. Mitt tips är äta mycket mat tex pasta, potatis ris och så vidare och motionera inte så mycket då kommer du att gå upp lite i vikt.

aa, men man ´vill ju va fin också, det blir man när man sportar, också är det ett väldigt stort intresse och det vill jag verkligen inte tappa!! Men jag ska äta mer pasta med pesto!!!


   
SvaraCitera

butterfioon:

För jag tycker inte om att man ser ben överallt, typ revben, höftben, överarmsben, osv..

Bra inställning [smile] önskar jag hade den själv haha.
Men du kan ju alltid kontakt en dietist eller nån som kanske vet vad man kan äta?


   
SvaraCitera

butterfioon:

aa, men man ´vill ju va fin också, det blir man när man sportar, också är det ett väldigt stort intresse och det vill jag verkligen inte tappa!! Men jag ska äta mer pasta med pesto!!!

Ett annat sätt är ju att äta mycket pasta och köttfärsås och träna en del så du får muskler, och som alla borde veta väger muskler mer än fett.


   
SvaraCitera

ät massvis med nötter, drick fetmjölk till maten, ha smör i pastan, etcetera, etcetera. många bäckar små.


   
SvaraCitera