Aviseringar
Rensa alla

Ullrock för kallt i vinter?


Ämnesstartare

Hejsan!

Vad tror ni?

Blir det för kallt med en ullrock ( och liknande, kommande ullrockar från MQ)

i vinter? Bor i Norrland/Medelpad föresten.

Hade en liknande sån här förra året - http://www.sportamore.se/produkt/3603-adidas-originals-spo-winter-jack-m-bla fast bomull inuti istället för dun. Och då överlevde jag...

Vad tror ni? Klarar man vintern med en ullrock?

Ullrocken fler bilder (kopiera och klistra in i sökfältet):

Dold text: http://www.mq.se/estore-Mqestore/modules/pageableRelatedArticleList/prevValu​e/2/art_id/79682/cat_id/133/sortByField/activation_date/sortOrder/desc


   
Citera

Hej. Jag kan inte se någon ullrock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Hej. Jag kan inte se någon ullrock.

Hm, länken funkade tydligen inte.

Fixar till den nu då.


   
SvaraCitera
Lounge

KÖP EN DUNJACKA BÄSTA JÄLA JACKAN JAg ÄGT


   
SvaraCitera

Nu såg jag! Fast jag har inget svar. Aldrig ägt en ullrock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

KÖP EN DUNJACKA BÄSTA JÄLA JACKAN JAg ÄGT

Tror en dunjacka är lite varmt på hösten, och jag vill gärna att det ska funka på hösten också utan att jag får värmeslag.

Dessutom ser man ut som en tjockis i en dunjacka [ops]


   
SvaraCitera

Jag tror den där rocken kommer fungera utmärkt både i höst och vinter. Om inte annat kan du ju ha en lite varmare jacka till hands om det skulle behövas för lite kallare dagar.

Är ju annars bara att se till att man klär sig varmt på andra kropssdelar. Har varma tröjor under och en gosig halsduk [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Är ju annars bara att se till att man klär sig varmt på andra kropssdelar

Höhö, vad menar du med det? [wink]

Nejdå, men jag hoppas verkligen att jag kommer till slutsatsen att jag kan ha den både höst och vinter.
För den är ju dyr, och jag vill så helvetes gärna ha en snygg rock! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Allegro:

Höhö, vad menar du med det? [wink]

Vad vill du att jag ska mena? [wink]

Allegro:

För den är ju dyr, och jag vill så helvetes gärna ha en snygg rock! [bigcheers]

Hur dyr? Jag tycker att du ska köpa den om du vill ha den. Man måste unna sig saker man vill ha [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Hur dyr?

Två tusen riksdaler [n]

Men det är kanske värt det, jämför man material med HM/Ellos liknande så har MQ's 70% ull medans HM har 10% ull och Ellos har 30% ull. Sen är ju MQ's snyggare också.

HM/Ellos rockar kostar hälften av MQ's, dvs 999/1000kr.


   
SvaraCitera

Allegro:

Två tusen riksdaler [n]

Köp den!! [love]


   
SvaraCitera

Så länge du har varma vantar, mössa och en halsduk så borde du klara dig [crazy] Det är jättehemskt att glömma vantar, det blir iskallt när solen går ner [cry]


   
SvaraCitera

Du kan ju alltid köpa en storlek större än vad du egentligen ska ha, så kan du ha tjocktröja och så.


   
SvaraCitera

Det kan nog vara lite bitigt vissa dagar, men det borde väl gå i "vanlig" vintertemperatur.

Rocken ser ok ut men den känns så otroligt uttjatad och tråkig. ​Något roligare från Barbour. Fast den ser lite tunn ut en vinterdag [sad]


   
SvaraCitera

Allegro:

Ja, det blir för kallt. (Du röstade på detta alternativ)

Ser fram emot en iskall vinter! Hoppas den mysiga höst-luften kommer snart! [cheers]


   
SvaraCitera