Aviseringar
Rensa alla

Ultima Thule (tycker ni dom är bra?)


Smilen
Ämnesstartare

Jag är svag för deras musik, de vet hur musik ska skapas för att få en fast, det vill jag säga. De har en härlig stil även om jag inte stödjer all deras budskap för det gör jag inte. Men det är ett bra band, för mig är det vetenskap.


   
Citera

har inte direkt lyssnat på dom faktiskt, tro de eller ej när ja bor i en "raggarstad"


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Vad lyssnar raggare på mest?


   
SvaraCitera

Smilen: även om jag inte stödjer all deras budskap för det gör jag inte.

Vad menar du att de skulle ha för budskap som du inte stödjer? Kärleken till fosterlandet?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Sammy:

Vad menar du att de skulle ha för budskap som du inte stödjer? Kärleken till fosterlandet?

Vit Makt eller patrioismen


   
SvaraCitera

Smilen:

Vit Makt eller patrioismen

Ultime Thule är knappast Vit Makt. Och vad är det som är fel med patriotismen?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Sammy:

Ultime Thule är knappast Vit Makt. Och vad är det som är fel med patriotismen?

Kanske tog i ja lite. Men deras låtar är jättefina. Speciellt Blå Brigader.


   
SvaraCitera

Deras sommarskiva är riktigt bra, den första då.

Sedan är ju Fädernesland, Stolt och stark, Bäring nord, Mitt land och Balladen till Sverige sköna.


   
SvaraCitera

Gillar melodierna. Har inte satt mig in i texternas betydelse, vissa kallar de rasister...


   
SvaraCitera

Smilen:
Vad lyssnar raggare på mest?

ultima thule, rockabilly, olika svenska band typ 2 blyga läppar, eddie meduza, völund smed o liknande 


   
SvaraCitera

Det är fint


   
SvaraCitera

Snacka.org: vissa kallar de rasister...

Folk som inte har någon koll ja och kallar all patriotism för rasistisk. De med lite koll vet att UT avbröt en spelning en gång när en i publiken började heila.


   
SvaraCitera

Sammy: Folk som inte har någon koll ja och kallar all patriotism för rasistisk. De med lite koll vet att UT avbröt en spelning en gång när en i publiken började heila.

Jag vet, däremot är det många rasister och nazister som lyssnar på dem, tyvärr färgar det andras åsikter om UT. 


   
SvaraCitera

Smilen:
Vad lyssnar raggare på mest?

Eddie Meduza.


   
SvaraCitera