Aviseringar
Rensa alla

ultimat utplåning av ytliga etniska skillnader


Ämnesstartare

enligt min åsikt är inte det att lära sig leva med varandra trots olik ursprung, utan att ej se att vi faktiskt har olika ursprung.
som tex att man har en indisk vän men ej märker att den har läckerkanelhud förän någon påpekar det och/eller det bli relevant i situation som tex en indien-quiz.

tex: att tv-shower ej strävar efter hitta mångfald i sin rollbesättning utan går efter de duktigaste skådespelarna ÖHT. yeah.

varför dör alltid den svarta killen först? "nu har vi eh fyllt kvoten för blandning, let's finnish him off!"

att vi på någon sätt ej kan se skillnader


   
Citera
Ämnesstartare

mopsen:

varför dör alltid den svarta killen först?

Har också lagt märke till det. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Har också lagt märke till det.

jag lägger fram samhällsförändrande material och du citerar stället där den svarta mannen dör [sad]


   
SvaraCitera

mopsen:

som tex att man har en indisk vän men ej märker att den har läckerkanelhud förän någon påpekar det och/eller det bli relevant i situation som tex en indien-quiz.

Tycker ej att jag ser så mycket skillnader mellan etniciteter på vänner och bekanta. Liksom märker inga skillnader på hur vi beter oss, och då spelar det ju ingen roll hur vi ser ut, är samma iaf typ. Fast fattade ej riktigt vad du menade men ah nu sa jag vad jag tkr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

varför dör alltid den svarta killen först? "nu har vi eh fyllt kvoten för blandning, let's finnish him off!"

Stämmer inte. Har sett en massa filmer där den vita, blonda tjejen med stora tuttar dör först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Tycker ej att jag ser så mycket skillnader mellan etniciteter på vänner och bekanta. Liksom märker inga skillnader på hur vi beter oss, och då spelar det ju ingen roll hur vi ser ut, är samma iaf typ.

menar mer att man ej tänker "åh, utlänning" det första man ser. och att media ej skall sträva efter att alltid visa mångflad pga. det stressar att vi är annorlunda.

Spelman:

Stämmer inte. Har sett en massa filmer där den vita, blonda tjejen med stora tuttar dör först.

mopsen:

varför dör alltid den svarta killen först?

Roll on:

Har också lagt märke till det.

TVÅ MOT EN, MAJORITY RULES


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

TVÅ MOT EN, MAJORITY RULES

Ni har sett fel filmer.


   
SvaraCitera

mopsen:

tex: att tv-shower ej strävar efter hitta mångfald i sin rollbesättning utan går efter de duktigaste skådespelarna ÖHT. yeah.

Det är omöjligt. Då blir de rasister.

Precis som arbetsgivare som måste ge jobben åt speciella människor bara mer mångfald.


   
SvaraCitera

mopsen:

menar mer att man ej tänker "åh, utlänning" det första man ser. och att media ej skall sträva efter att alltid visa mångflad pga. det stressar att vi är annorlunda.

Ah, det stämmer, liksom om ingen (typ media) säger att vi är "olika" tänker ingen på det för att då bryr man sig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller delvis med.


   
SvaraCitera
Exner

mopsen:

Har du en faktiskt teori? Ditt inlägg är så rörigt, att det är smärtande att läsa. :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelman:

Ni har sett fel filmer.

man kan väl ej ha sett "fel" filmer. [sad]

Slumpartad:

Det är omöjligt. Då blir de rasister.

precis, du besrkiver jag en idyllisk värld.

Nirr:

Ah, det stämmer, liksom om ingen (typ media) säger att vi är "olika" tänker ingen på det för att då bryr man sig inte.

AH! och de tvingar oss att se på mångfalden, och då blir vi mer medvetna om att den existerar!

Exner:

Ditt inlägg är så rörigt, att det är smärtande att läsa.

rasism är en stor källa till smärta. [n]


   
SvaraCitera
Exner

mopsen:

rasism är en stor källa till smärta. [n]

Sammanfatta ditt inlägg, så ska du få ett allvarligt menat svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Sammanfatta ditt inlägg, så ska du få ett allvarligt menat svar.

det är så att jag har svårt att koncist få ut det välartikulerat. så jag sitter här och ser glad ut istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I första Transformers filmen så är det en robot som är spelat av svarting. Han dog. LOLOLOLOLOLOLOLOLL OLOLL O LOL LOLLOOL!!!!!
Han var Autobot o ba "Wanna piece of me?!"
o så kom Megatron från Decepticons o ba "No, I want two!" o slet han i 2 delar
jag tyckte det var snygga specialeffekter o så o typ karatade 1 spark o sa yeah när jag såg't


   
SvaraCitera