Aviseringar
Rensa alla

"Ultimata" kroppslängden?


KoerV
Ämnesstartare

hej, vad tycker ni? diskutera! Trevlig dag! 

Tycker själv 180cm 


   
Citera

Ehhh........? Är 187, varken lång eller kort, duger väl. 


   
SvaraCitera

det beror ju på vem man menar. ultimata kroppslängden på en bebis? kvinna? man? katt?


   
SvaraCitera
mynona

jag trivs med min längd, så för mig är det den ultimata kroppslängden på mig, men vissa skulle nog tycka att den vore för lång/kort för dem....


   
SvaraCitera

tjejers längd bryr jag mig inte så mycket om, men eftersom jag är 175 cm så kan det ju vara trevligt att prata med någon som är någorlunda i samma längd (så man inte måste böja sig ner om man kanske vill berätta något utan att hela världen hör) 🙂 har en kompis på 150 cm och det går ju, men som sagt hade det inte varit negativt om hon var något längre.

Killars längd bryr jag mig mer om, gillar långa killar och om jag skulle inte vilja vara tillsammans med en kortare kille, helst ska han vara runt 185 cm lång, gör inget om han är längre heller för den delen. 🙂


   
SvaraCitera

Personligen landar jag på runt 1,80. Precis lagom, allt över 1,85 få mig att tänka på NBL.


   
SvaraCitera

...gällande mig själv alltså. Alla andras längd skiter jag i.


   
SvaraCitera

Gillar min längd fett mkt trots kort


   
SvaraCitera

kort är bra. smidigt och charmigt + andra fysiska och psykiska egenskaper människor förknippar med den längden. långa personer förknippas med makt och fysisk styrka över andra, trots att det inte alls är sant. men som en direkt konsekvens av det tänket så tjänar långa personer mer pengar i överlag då de får höga positioner eftersom att det ses som mer maktfulla. nu menar jag främst kvinnor, då skillnaden är så tydlig.

det finns alltså både bra och dåliga saker med att inte helt tas på allvar. man blir omhändertagen mer som kort. 

jag skulle säga att rent psykologiskt är ett mellanting mellan jättelång och jättekort ultimat för att slippa bedömas av samhället men egentligen är alla längder lika bra. det är bara associationerna som är felaktiga.

längden har, i min mening, inte ens med det allmänna utseendet att göra, då alla har olika proportioner.


   
SvaraCitera

188 cm. Nivåerna under basketlång.


   
SvaraCitera

Rent biologiskt och fysiskt så runt 180 -220 cm 🙂 

Är man längre och beroende på benstomme , så är man oftast Starkare ,snabbare ,segare och kan utnyttja sin fysiska kraft bättre Glad  


   
SvaraCitera

Aaron: Rent biologiskt och fysiskt så runt 180 -220 cm 🙂

på vilket sätt är det ultimat?


   
SvaraCitera
Paseo

är 160. är väl nöjd. hade inte haft nåt emot att va kortare, å inte heller att va längre. känner att de e lite skitsamma.


   
SvaraCitera

tevepro:

på vilket sätt är det ultimat?

När det kommer till biologiska fysiken, Starkare snabbare titta bara på bolt so längden inte är en fördel där fysiskt ? 🙂 


   
SvaraCitera

Aaron: När det kommer till biologiska fysiken, Starkare snabbare titta bara på bolt so längden inte är en fördel där fysiskt ? 🙂

bolt är faktiskt längre än de flesta sprinters. Det handlar inte bara om längd utan mer muskelmassa. att man är lång är ingen garanti för att man har mer muskelmassa eller är snabbare. 


   
SvaraCitera