Aviseringar
Rensa alla

UM-appen


Ämnesstartare

mrman:

Brukar gå att installera nya roms direkt från minneskortet, går det inte brukar det gå om man rootar telefonen först.

Mjo, kan nog gå den vägen också. Att fixa det ligger dock rätt långt ner på listan över saker att lägga tid och energi på. Ska nog testa att uppgradera nästa gång jag har tillgång till en Windowsdator istället.


   
SvaraCitera
Åtta

dvärgkastarn:

Ska nog testa att uppgradera nästa gång jag har tillgång till en Windowsdator istället.

Att installera en ny rom är inga problem i Linux. Jag har själv gjort det några gånger. Allt som behövs ska finnas till Linux (speciellt med tanke på att många av utvecklarna själva kör Linux).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig hoppas jag,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då kan ju någon se på mobilen om man hänger på UM. Hade hellre blivit påkommen med en vibrations-app än med en UM-app


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Att installera en ny rom är inga problem i Linux. Jag har själv gjort det några gånger. Allt som behövs ska finnas till Linux (speciellt med tanke på att många av utvecklarna själva kör Linux).

Det var som fan. Visste icke detta. Har iofs inte undersökt det så noga, kollade runt lite och insåg till min fasa att PC Companion inte går att installera till Linux. Blev arg och bestämde mig för att göra något annat istället.

Men äh, testar någon kväll.


   
SvaraCitera

Sidan funkar bara bra i Safari. Ingen webbläsare till Android har klarat av sidan särskilt bra. En app behövs verkligen! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I dagsläget har vi inga planer på någon app. Dold text: Däremot kan det hända att vi jobbar på en mobilsajt. [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

I dagsläget

Kapar den här tråden istället för att skapa en ny. Skulle det vara möjligt att fixa så att man kan lägga till saker i sitt inlägg även efter 15 min, precis som man kan med ens skapade trådar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Mobilerna har så stora skärmar idag med hög upplösning så bara köra direkt i webbläsaren

absolut, men det finns vissa grejer man ska göra som blir svårare i mobilen, tex citera ordentligt, se dolda texter osv.
Sen tycker inte att att man behöver en app för det utan kanske bara en mer mobilanpassad hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror jämt att tråden heter UM-apan


   
SvaraCitera
Åtta

Fingerprints:

se dolda texter osv.

Det har vi dock fixat. Du behöver bara klicka/peta på den dolda texten för att den ska visas. Du kan även trycka på citeringsknappen för att citera hela inlägget.

Men ja, som André hintade om så kommer vi troligtvis inte att göra någon app, men planer finns i verket som ska göra mobilupplevelsen bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det har vi dock fixat. Du behöver bara klicka/peta på den dolda texten för att den ska visas. Du kan även trycka på citeringsknappen för att citera hela inlägget.

ja men menade om man vill citera något specifikt!

Och att se dolda texter fungerade ett tag men sen slutade det. Ska prova om det funkar.

Dold text: wiie

Åtta:

Men ja, som André hintade om så kommer vi troligtvis inte att göra någon app, men planer finns i verket som ska göra mobilupplevelsen bättre.

Det såg jag ej! Vad kul!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ej se dold text med min iphone 4s i alla fall! Så ni vet.

Men som jag sa så har det funkat tidigare, efter att ni fixade det då jag påpekade det i någon "förbättra Um"-tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

kan ej se dold text med min iphone 4s i alla fall! Så ni vet.Men som jag sa så har det funkat tidigare, efter att ni fixade det då jag påpekade det i någon "förbättra Um"-tråd.

Funkar utmärkt för mig.


   
SvaraCitera