Aviseringar
Rensa alla

UM-AWARDS 2014 NOMINERINGSTRÅD


Ämnesstartare

Hej allihopa! Party Jag har nu gjort mitt allra bästa för att välja ut årets kategorier. Som ni ser är det mycket nytt, vilket är superkul tycker jag. TACK för era grymma förslag. Jag är jättenöjd med kategorierna och hoppas att även ni är nöjda!

Deadline för nominering är 19 december klockan 15:00, då kommer jag som vanligt lägga ihop era nomineringar till en röstningstråd. Resultatet på vinnarna kommer räknas ihop och publiceras av Time den 31 december.

Du får endast nominera en person per kategori (förutom i um-parkategorin såklart) och du får inte nominera dig själv (hur stort ego du än må ha).

Off topic är inte ok i denna tråd och jag kommer ta mig friheten att radera det, jag vill helst bara se nomineringar från er. Jag accepterar främst inte diskussioner kring användares nomineringar. Har ni kritik kring um-awards är det helt ok att pm:a mig angående det. Diskussioner/frågor/övrigt kring UM Awards-nomineringarna kan ni ta i diskussionstråden istället för här.

Precis som förra året:
Vi vill ge er möjligheten att kunna välja att inte delta. Blir du nominerad fast du inte vill det så kan du pm:a mig så löser vi det genom att jag plockar bort ditt namn i röstningstråden. Väljer du att inte delta gäller det även alla andra kategorier och om du inte vill delta får du heller inte rösta.

Här kommer kategorierna...

Årets UMare:
Årets Moderator/Admin:
Årets Förebild:
Årets Aktivaste:
Årets Pollskapare:
Årets ForUMlekare:
Årets Debattör:
Årets Mest Saknade UMare:
Årets Sportfåne:
Årets Mysigaste:
Årets Snällaste:
Årets Mest Underhållande:
Årets Chattare:
Årets Kåtaste:
Årets Nykomling:
Årets Troll:
Årets Mest Hjälpsamma:
Årets IRL-överraskning:
Årets Kära Återseende:
Årets Omreggare:
Årets Linslus:
Årets Bråkmakare:
Årets Energirikaste:
Årets UM-Par:
Årets Off Topic-Användare:
Årets Filosof:
Årets Kärleksspridare:
Årets Nattuggla:

Årets Bästa Avatar:
Årets Tagg:
Årets Tråd:


   
Citera
Ämnesstartare

Årets Umare: Schism
Årets Moderator/Admin: André Vifot Haas
Årets Förebild: Penja (har aldrig träffat en 19åring som är så trygg i sig själv)
Årets Aktivaste: S3ON
Årets Pollskapare: Isola
Årets ForUMlekare: Mynona
Årets Debattör: Nachac
Årets Mest Saknade Umare: Passaro
Årets Sportfåne: Davvelito
Årets Mysigaste: Edinburgh
Årets Snällaste: Lounge
Årets Mest Underhållande: Time
Årets Chattare: Isteche
Årets Kåtaste: player one
Årets Nykomling: Lotus Elise
Årets Troll: -
Årets Mest Hjälpsamma: Amsi
Årets IRL-överraskning: Bell
Årets Kära Återseende: Frukt
Årets Omreggare: (lägger till senare, kommer inte på någon just nu)
Årets Linslus: Kudden
Årets Bråkmakare: Exodus
Årets Energirikaste: Bell
Årets UM-Par: Lounge och Guaje
Årets Off Topic-Användare: Kakakaka 
Årets Filosof: Chibibbi
Årets Kärleksspridare: Zymba
Årets Nattuggla: Schism

Årets Bästa Avatar:
Chibibbis då hon är så sjukt trogen till sin avatar
Årets Tagg: Plusmoderering 😀
Årets Tråd: Presentera dig då jag älskar att läsa allas svar mvh stalker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Årets UMare: Space 
Årets Moderator/Admin: schism 
Årets Förebild: Stekaren 
Årets Aktivaste: PMR
Årets Pollskapare: 
Årets ForUMlekare: 
Årets Debattör: Lex
Årets Mest Saknade UMare: Lex
Årets Sportfåne: 
Årets Mysigaste: Space 
Årets Snällaste: Space
Årets Mest Underhållande: Tjohej 
Årets Chattare: PMR
Årets Kåtaste: PMR 
Årets Nykomling: 
Årets Troll: Kakakaka
Årets Mest Hjälpsamma: Stekaren 
Årets IRL-överraskning: 
Årets Kära Återseende: 
Årets Omreggare: 
Årets Linslus: 
Årets Bråkmakare: Kakakaka
Årets Energirikaste: 
Årets UM-Par: 
Årets Off Topic-Användare: 
Årets Filosof:
Årets Kärleksspridare:
Årets Nattuggla:

Årets Bästa Avatar: Sudd
Årets Tagg: 
Årets Tråd:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ska man göra om man inte vill vara med och inte vågar skicka PM då? Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:
Vad ska man göra om man inte vill vara med och inte vågar skicka PM då? Söt

Skicka en brevduva 


   
SvaraCitera

Sparar allt i ett textdokument och återkommer med fullständig nomineringslista. mvh ordning och reda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Sparar allt i ett textdokument och återkommer med fullständig nomineringslista. mvh ordning och reda

Haha gjorde samma. Vad duktiga vi är. Borde finnas pris för "mest ordningssamma"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Skicka en brevduva 

Okej, adress?  Men jag antar att man bara skriver i modfrågor när dagen är kommen. 


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Haha gjorde samma. Vad duktiga vi är. Borde finnas pris för "mest ordningssamma"

Ja, det ska vara ordning och reda, och det borde premieras!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

Okej, adress?  Men jag antar att man bara skriver i modfrågor när dagen är kommen. 

Haha nej men vågar du inte pma mig så får du väl PMa en annan mod som sedan får kontakta mig. Ska jag ta det här som att jag ska plocka bort dig ur tävlingen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Haha nej men vågar du inte pma mig så får du väl PMa en annan mod som sedan får kontakta mig. Ska jag ta det här som att jag ska plocka bort dig ur tävlingen?

Det är läskigt att skicka pm Rodnar inte bara till dig! Söt Ja Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

preliminär lista:
Årets UMare:
Årets Moderator/Admin: 
Årets Förebild: Anura
Årets Aktivaste: s3on
Årets Pollskapare: 
Årets ForUMlekare: 
Årets Debattör: brk g
Årets Mest Saknade UMare: 
Årets Sportfåne:
Årets Mysigaste:
Årets Snällaste: 
Årets Mest Underhållande:
Årets Chattare:
Årets Kåtaste: 
Årets Nykomling:
Årets Troll: fingerprints
Årets Mest Hjälpsamma:
Årets IRL-överraskning: 
Årets Kära Återseende:
Årets Omreggare:
Årets Linslus:
Årets Bråkmakare: Time
Årets Energirikaste: 
Årets UM-Par: 
Årets Off Topic-Användare: 
Årets Filosof: feberyra
Årets Kärleksspridare:
Årets Nattuggla:

Årets Bästa Avatar:
Årets Tagg:
Årets Tråd: 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

Det är läskigt att skicka pm Rodnar inte bara till dig! Söt Ja Söt

Okej! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägger in mitt första utkast här, de som lämnats tomma kommer eventuellt att fyllas i så småningom. 

Årets UMare: Elise
Motivering: En person som vuxit mycket, både i sig själv men också på UM. Hon har kommit att, i mina ögon, representera den nya generationen på UM. En varm person som verkar ha lätt att komma överens med de flesta. Hon har blivit en i UM-gänget samtidigt som hon sticker ut och tillför något nytt. 
Årets Moderator/Admin: Time
Motivering: Tar ett stort ansvar som både admin och mod, och har flera gånger visat prov på att kunna balansera vänskap med um:are och sin mod-/adminroll. Hjälpsam, klok och initiativrik. En underbar modkollega som jag har stort förtroende för! 
Årets Förebild: Bell
Motivering: Jag ser upp till Bell av flera anledningar; självdisciplinen (att gå upp kl 7 och träna liksom!?), intellektet, klädstilen, vänligheten, öppenheten, värmen. Typ världens bästa tjej som inspirerar mig hela tiden. Hon får mig att vilja bli lite bättre, och det är väl så en förebild ska verka? 
Årets Aktivaste: S3ON
Motivering: Har för mig att han varit ganska högt upp på Andrés månatliga aktivitetslistor och jag ser honom i typ alla trådar. Även om det ofta kan bli spammigt (kommer aldrig förlåta de där 20 minuterna jag aldrig får tillbaka efter att ha rensat hans spaminlägg i blöj-tråden) så tycker jag han förtjänar en eloge för all aktivitet.
Årets Pollskapare: hahahlurad/finmatta
Motivering: Känns som att i princip alla trådar hon skapar innehåller pollar, åtminstone många av dem. Även om diskussionsunderlaget kanske inte alltid är superfylligt så är hon flitig med pollskapandet och tycker absolut att hon förtjänar en nominering för det.
Årets ForUMlekare: Mynona
Motivering: Få forumleker så engagerat som henne! Jag uppskattar att hon lägger ner tid och tankekraft på att formulera sina svar och det gör det mycket roligare att forumleka när man kan hoppas på att hon hamnar efter en.
Årets Debattör: Nachac
Motivering: Vi har ju haft rätt svårt för varandra, Nacho och jag, men jag vill säga att jag tycker att han har debatterat ordentligt och bra det senaste året. Har flera gånger velat high five:a honom för att han kan hålla sig saklig och formulera sig så väl i debatter som kan spåra ur en del. Fortsätt så!
Årets Mest Saknade UMare: FruLiten
Motivering: En riktig pärla har lämnat oss. Har lite kontakt med henne via Wordfeud och Snapchat, men jag saknar hennes inlägg i forumet. Tycker ofta att hon var väldigt vettig i diskussioner och att hon tillförde en mysighet till forumet. 
Årets Sportfåne: Davvelito
Motivering: Det känns som att han oftast är den sista som skrivit i "Senaste matchen du såg"-tråden, och jag vet ju att han är jäkligt intresserad av sport. Typ alla Facebookbilder på honom är sportrelaterade av något slag; antingen när han själv tränar eller ser på en match.
Årets Mysigaste: Elise
Motivering: Även här tycker jag att Elise ska få en nominering. Hon är typ definitionen av mysighet. Jag vill ha en dotter som henne (gu så tantig jag låter), tycker hon är en sån person som verkligen får en att känna sig "hemma". Kramig och gosig och fin. Sprider glädje omkring sig.
Årets Snällaste: Reben
Motivering: Hon har varit snällare och mer omtänksam mot mig än många av mina IRL-vänner, så hon har verkligen stått ut det senaste året för mig. Hennes förmåga att lyssna och få mig att förstå att mina känslor är viktiga har hjälpt mig framåt i mitt dåliga mående. Osjälvisk och fin. Bra människa.
Årets Mest Underhållande: Kaka
Motivering: Kaka är så jävla rolig. Kan vi inte alla bara erkänna att vi älskar hennes dryga kommentarer och flams i forumet? Tycker att hon är så rolig att ha omkring sig, både här och IRL. Ser ut som en ängel men är busig och kaxig som få. 
Årets Chattare: Ply
Motivering: Hon har varit aktiv i 1337-tråden och chattat en del där, samtidigt som hon är en av få trogna eldsjälar i Tinychatten. Tycker det är avslappnat och skönt att chatta med henne, känns aldrig forcerat eller obekvämt som med vissa andra.
Årets Kåtaste: Nubbie
Motivering: Hon har gått från att vara ett litet barn i mina ögon (eller ok, inte barn, men ni fattar) eftersom jag fortfarande minns när jag följde henne till första träffen när hon var 16 till att bli en sexuell varelse. Det sticker lite i ögonen att se att hon har ett sexliv, mest för att hon som sagt för mig fortfarande är "liten", men är glad att hon utforskar sin sexualitet och HALLÅ HON ÄR JU FAKTISKT INGET BARN LÄNGRE.
Årets Nykomling: Fkpaw
Motivering: Han blev snabbt en del av gänget och började gå på träffar osv. vilket jag tycker är jättekul. Känner faktiskt att jag har mer koll på honom än många ur-UM:are, och det är ju skoj att han satt sig själv på kartan så fort. Skön kise som jag är glad har hittat hit!
Årets Troll: Lasagne
Motivering: Kändes uppenbart från första början, samtidigt togs hens trådar på relativt stort allvar tycker jag. Hen lyckades trolla helt enkelt. 
Årets Mest Hjälpsamma: Edinburgh
Motivering: Han sitter på mycket visdom och delar med sig av den när man behöver. Tycker om att han var beredd att gå in på min jobbdator via fjärrstyrning (eller vad det heter) från sitt jobb för att hjälpa mig med en grej. En problemlösare som är en mycket god lyssnare, en hjälpsam vän och alltid redo.
Årets IRL-överraskning: Fantastiskt
Motivering: Hade inte träffat Fantastiskt förrän i somras och måste säga att jag blev mycket positivt överraskad! Han hade mycket mer karaktär och personlighet än jag föreställt mig, och var inte lika blyg som jag trott heller. Lätt att prata med.
Årets Kära Återseende: Frukt
Motivering: Vad jag har saknat honom, den rackaren! Han provocerar mig ibland med sin retfullhet men för det mesta är han bara go', mysig och rolig. UM var verkligen i behov av fler charmtroll och så kom herr Frukt tillbaka liksom. Efter att ha träffat honom igen efter en mycket lång tid påmindes jag också om hans sätt att vara - genuin, ärlig och närvarande. Man känner sig liksom levande i hans sällskap på nåt sätt. Välkommen tillbaks!
Årets Omreggare: Exodus
Motivering: Jag har inte riktigt koll på alla användarnamn han haft, men nu är det ju några stycken. 
Årets Linslus: Armagedon
Motivering: Jag har sett väldigt många bilder på Armagedon/Tjohej det här året.
Årets Bråkmakare: Tickstart
Motivering: Han tar varje tillfälle han får för att diskutera feminism och jämställdhet, och brukar göra det på ett sätt som provocerar en del användare. Tycker att de flesta konversationer han haft på UM senaste tiden mest varit av det slaget och eftersom jag inte riktigt hade en bråkig bild av honom så blev jag förvånad av det jag fått se. 
Årets Energirikaste: Fingerprints
Motivering: Sprider glädje och energi omkring sig, både bland oss i modkåren, allmänt i forumet och IRL. En person som hörs och syns, som alla känner till och som jag tror att alla på nåt sätt har en relation till. 
Årets UM-Par: Lounge och Guaje
Motivering: De har en stark och fin relation som jag beundrar och hoppas få erfara själv nån gång. Tänker på allt de gått igenom, både enskilt som personer och tillsammans, och blir faktiskt rörd av hur fina de är ihop och hur bra de tar hand om varandra. Är så jävla glad att de funnit varandra.
Årets Off Topic-Användare: -
Årets Filosof: Chibibbi
Motivering: Tycker att Chibibbi ofta reflekterar och analyserar mycket i både simpla forumlekar och seriösare diskussionstrådar. Tycker om att läsa hennes filosofiska resonemang och tycker hon reflekterar på en ganska hög nivå men som ändå känns lättbegriplig pga hennes vältalighet. Hon får en själv ofta att fundera lite större över saker och ting.
Årets Kärleksspridare: Time
Motivering: Hon är en person som är duktig på att ge beröm och är även generös med det. Jag tror att de allra flesta känner sig omtyckta av Time (åtminstone de som inte aktivt retar upp henne med flit) och det beror på hennes förmåga att få alla att känna sig välkomna och speciella.
Årets Nattuggla: Schism
Motivering: Vår alldeles egna nattuglemod. Han spejar om nätterna när vi andra sover och de få gånger jag också hållit mig vaken har vi haft trevliga Wordfeud-spel också. En UM:are som ständigt känns närvarande. Borde finnas en banner med texten "Schism is watching you" på sidan.

Årets Bästa Avatar: Dazed 
Motivering: Kopplar numera ihop Johnny Cash med Dazed, och det är en väldigt fin betingning. 
Årets Tagg: Plusmoderering
Motivering: En tagg som vi i moderatorkåren skapade tillsammans och som jag tycker har funkat väldigt bra, och används flitigt.
Årets Tråd: (Får man nominera sin egen tråd? RodnarVår gemensamma dejtingdagbok
Motivering: Ni har fått följa mina jävla dejtingäventyr i den, liksom. Delar med mig av allt. Var glada förfan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räknas man som nykomling trots att man reggade ifjol, men inte blev aktiv förräns nu?


   
SvaraCitera