Aviseringar
Rensa alla

UM Bokcirkel: The Great Gatsby


Ämnesstartare

Det här är alltså UM-bokcirkelns diskussionstråd för boken The Great Gatsby. Här skriver vi våra tankar om boken helt enkelt.


   
Citera

<3 Noll poster. Nej, men, det vore gott för mig att ha någon slags riktlinje behandlade hur mycket som bör läsas på vilken tid, annars kommer detta gå oväl för mig. Hur många sidor i veckan, eller någonting.

Diktera detta, Chibibbi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frihet under ansvar, plåtis. [no-no]

Förövrigt är ni latmaskar som inte har kommit i gång än. [sad]

Men jag får väl styra upp något, annars lär väl hela grejen fallera och isas.

Att ni införskaffar boken, är en bra början. Ni som redan gjort det, får en guldstjärna. Ni som inte gjort det, ber jag er göra snarast.

Tidsgräns: En månad, alltså 4-5 veckor. Kolla upp hur många sidor det är i boken, sedan delar ni det på antal veckor (se ovan) ni har på er att läsa den. Där har ni då hur mycket ni nödgar läsa per vecka, och även hur mycket ni bör ha läst för att hänga med i diskussionen. Men det är mest för er egen skull. Hänger ni inte med i diskussionen är det svårt att föra en intressant meningsutbyte och rätt knepigt att själv komma med en aktuell input.

Jag kan återkomma med en mer detaljrik och kollektiv planering, för dom som känner att de behöver en spark där bak. Men då ber jag vänligast att denna följs.

Om inte annat för bokcirkelns överlevnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibabe:

Förövrigt är ni latmaskar som inte har kommit i gång än. [sad]

Beställde den samma dag som det blev bestämt att det var första boken att läsa.
Den kommer idag eller imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Beställde den samma dag som det blev bestämt att det var första boken att läsa.
Den kommer idag eller imorgon.

Kul att du tog tag i det iaf! [y]

Okej, har överseende med beställningar!

--------------------

Ni andra kan väl säga till när era böcker levererats? Så att vi kan dra igång så fort som möjligt. Då kan jag även göra en planering utifrån rätt datum, i fall det önskas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samma som lazer, lär få min i brevlådan när som helst nu. [smile]

En månad är typ femtio sidor i veckan för Gatsby, det borde väl alla hinna med, och blir man lite sen till diskussionen är det väl inte så farligt.


   
SvaraCitera

Har min bok hemma nu, lånade den från mitt lokala bibliotek. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får väl försöka rekonstruera min demolerade koncentrationsförmåga och ta mig an boken med start denna kvällning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har redan läst, gillar den inte.


   
SvaraCitera

Dragula:

Har redan läst, gillar den inte.

Varför inte, då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick hem den idag, är väl en 15 sidor in i den eller något innan jag behövde göra annat. Återkommer snart.

Hur går det för er andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fått min nu med! Ska börja läsa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick idag
börjar läsa på tåg imöra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni får välja en roligare bok nästa gång...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha. Det här gick urdåligt. 😀 Du har rätt Lazarus.

Dåligt av mig att inte påminna folk dock. [blush] Skall erkänna att jag själv glömde bort saken tyvärr. På tal om det, lär det nog innebära att jag måste lämna tillbaka en radikalt försenad biblioteksbok, som jag inte vet var den är. Inte särskilt bra, kanske. Får be biblioteket om ursäkt, och betala ev. böter. Tror det skulle vara min första kriminella handling. Att inte lämna tillbaka biblioteksboken i tid. Känns ovärt. [sad]


   
SvaraCitera