Aviseringar
Rensa alla

UM-existentiella frågor - kan DU svara?


Ämnesstartare

man får själv skapa en mening, det gör ingen åt en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Menar du att man ska bortse från handlingar och talanger.. eller någonting helt annat?

Ja speciellt vad gäller självförtroende, jag tycker det här är lite kopplat till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Menar du att man ska bortse från handlingar och talanger.. eller någonting helt annat?

En awsome låt Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten: En awsome låt

Nice! Mer sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Nice! Mer sådant.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt ärligt så fördriver jag mest bara tid här, det är nog ganska meningslöst. Har dock resulterat i att jag träffat världens bästa man, fått många bra vänner och en del givande (och mindre givande) diskussioner. Min "roll" på forumet har jag ingen aning om. Vissa säger att jag är mammig, men jag tror bestämt att Isola är UM:s sanna moder. Jag kanske är gudmor eller så. Ja, det är jag. Eller moster. 

Hur som helst. Gillar UM. Ibland hatar jag det, men för det mesta är det nice.


   
SvaraCitera
mynona

Mysia:
Helt ärligt så fördriver jag mest bara tid här, det är nog ganska meningslöst. Har dock resulterat i att jag träffat världens bästa man, fått många bra vänner och en del givande (och mindre givande) diskussioner. Min "roll" på forumet har jag ingen aning om. Vissa säger att jag är mammig, men jag tror bestämt att Isola är UM:s sanna moder. Jag kanske är gudmor eller så. Ja, det är jag. Eller moster. 

Hur som helst. Gillar UM. Ibland hatar jag det, men för det mesta är det nice.

Jag gissar att du för många spelar rollen av "Glädjespridare", med tanke på din kompetens på komplimangernas område


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag gissar att du för många spelar rollen av "Glädjespridare", med tanke på din kompetens på komplimangernas område

Åååh! Vad fint. Det är en jättebra roll. Tar den gärna. Rodnar


   
SvaraCitera
Paseo

Jag är här för att jag sällskapstörstar på kvällarna då jag bor ensam med min katt o brukar va jävligt pigg på kvällen. Men nuförtiden orkar jag nästan inte pga jobbig sida. O jag som var glad för den när jag först såg den nya designen. Jag älskade det men uhuhuhu nu fattar jag inget längre Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till slut så antar man  litegrand den rollen andra "gett" en, på gott och ont. Jag tror att jag har någon slags blandroll.

Jag har fått flera fina bekantskaper härifrån som jag antagligen annars aldrig skulle kommit i kontakt med, och um har blivit en stor vana för mig nu. Men jag funderar ibland på att avregga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lustigt, jag tänkte lite på det idag när jag tog mig en promenadjävel.  Jag tror att jag är här på grund av ett antal större och mindre saker. Dom två största är nog dels den mindre roliga, eskapismen. Att dra sig undan till detta universum istället för att städa, ta tag i saker, plugga eller vad nu har varit. Sedan har jag också här kunnat delta i och iaktaga debatter om politik och liknande på ett sätt som jag inte kan göra med mitt vanliga umgänge då dom helt enkelt inte är särskilt intresserade eller insatta.  Här har jag iaf historiskt sett kunnat få sådan stimulans.

Sedan finns några mindre saker så som ja... man loggar in av gammal vana, ibland när man lite tankspridd öppnar webbläsaren för att göra något annat tex kolla mailen så kan man komma på sig själv med att ha skrivit "ungdomar" i adressfältet utan man märkt det. Sedan har jag också på senare tid börjat närt en megalomanisk idé om att forumet kommer att förfalla om jag avreggar, utan mig som bärande vägg rasar hela bygget ihop eller något sådant. Grandios självuppfattning? - Ja.

Sedan finns det många här som jag har lärt mig att uppskatta som jag vill ha kontakt med.

Min roll verkar vara (har jag förstått genom alldeles för mycket forumlekande) att vara "mysgubbig" och försöka bidra med intressanta åsikter på ett humoristiskt vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guiden fungerar utmärkt för UM åxå! Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till viss del är jag kvar för att jag inte bryr mig tillräckligt för att avregga, samtidigt  som jag har en naggande ansvarskänsla. Mitt syfte är slå ihjäl tid, vägleda och diskutera, och min roll får jag nog överlämna åt andra att definiera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Vad gör du här? Vad är ditt syfte? Vad har du för plats och vad har just du för roll här på UM?

Jesus kristus skickade mig för att bekämpa the devil inside vissa användare. Uppdraget spårade ur, istället har jag testat användares försvarsmekanismer kan man säga. Jag ser mig själv som härskare över er andra här. Andra ser mig nog som en socialt missanpassad person med sjukt många personligheter.. En bråkdel ser mig som ett troll och en annan liten del är i hemligt kär i karaktären S3ON. 
Pretty fucked up, men ganska underhållande! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

sjukt många personligheter

stryk den biten


   
SvaraCitera