Aviseringar
Rensa alla

Um-kamratstödjare.


Ämnesstartare

Eftersom det finns så många personer som mår dåligt här och liknande så vill jag föreslå en "kamratstödjargrupp".

Det ska helt enkelt vara vanliga umare som är beredda på att få PM, bli skrivna till i trådar och liknande. Jag vet att ni har vuxna såna "experter" och att "jourhavande kompis" finns, men i vissa fall kan det vara skönt att bara skriva till någon som inte har det som "jobb" eller är äldre. Utan skriva till en som är i ungefär samma ålder, som kanske mår/har mått likadant eller liknande.

Att vanliga umare ansöker till det och att det kanske är t.ex. moderatorer som utvärderar om dom kan bli det. Sen så får dessa personer en egen "status" som tex moderatorerna har.


   
Citera
Ämnesstartare

Hm, kan bli svårt att ha tystnadsplikt för ungdomarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan vara din kamratstödjare, för du är så söt [blush]

Känns dock som det finns en risk för att det blir oseriösa kamratstödjare som missbrukar sin position osv, litar ej på umare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bättre med personer som mår bra väl[confused]


   
SvaraCitera
Åtta

Rent tekniskt betvivlar jag att det är något som skulle införas innan UM6, som tidigast (vilket är planerat att släppas samtidigt som Duke Nukem Forever).

Mer generellt så tror jag i likhet med mopsen att det skulle vara problematiskt med säkerheten gällande det hela, eftersom inget skulle hindra dessa kamratstödjare från att sprida vidare det som sägs till dem. Sedan är det klart att om UM:are PMar varandra om sina problem så är det none of my business, men i någon officiell kapacitet tror jag inte att vi får se några kamratstödjare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tar emot pm från alla som vill skicka, om de än mår bra eller dåligt. [blush]

Nintendo:

litar ej på umare.

Åh! YOU GOT TO HAVE FAITH!


   
SvaraCitera

Åtta:

(vilket är planerat att släppas samtidigt som Duke Nukem Forever).

Är nedlagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Hm, kan bli svårt att ha tystnadsplikt för ungdomarna.

Ah, iofs. Men finns ju folk som faktiskt kan hålla tyst osv. + tror ej att ungdomarna anmäler till soc osv.

Nintendo:

Känns dock som det finns en risk för att det blir oseriösa kamratstödjare som missbrukar sin position osv, litar ej på umare.

Underlig:

t.ex. moderatorer som utvärderar om dom kan bli det.

köttfärssås:

bättre med personer som mår bra väl

Beror på, kan ju vara skönt att prata med någon som faktiskt FÖRSTÅR.

Nintendo:

Jag kan vara din kamratstödjare, för du är så söt

Du är! [blush]


   
SvaraCitera

skulle kunna tänka mig att bli, bara för att skicka dryga svar till folk om att de ska rycka upp sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Men finns ju folk som faktiskt kan hålla tyst osv. + tror ej att ungdomarna anmäler till soc osv.

Menade mer skvaller runt UMs korridorer. Vi är alla bara mänskliga. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Beror på, kan ju vara skönt att prata med någon som faktiskt FÖRSTÅR.

Jag förstår om det är snygga vilsna tjejer.[blush]

Dold text: nä så ska man inte säga[no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

My dreams are her:

Är nedlagt.

Exakt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Känns dock som det finns en risk för att det blir oseriösa kamratstödjare som missbrukar sin position osv, litar ej på umare.

Precis, risken är att en sådan som jag skulle kunna bli det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Rent tekniskt betvivlar jag att det är något som skulle införas innan UM6, som tidigast (vilket är planerat att släppas samtidigt som Duke Nukem Forever).

Men vad är det som är så svårt tekniskt? Det enda tillägget skulle ju bli en "status"...?


   
SvaraCitera
Åtta

Underlig:

Men vad är det som är så svårt tekniskt? Det enda tillägget skulle ju bli en "status"...?

Det är inte så enkelt som man kan tro, p.g.a. hur UMs permissionssystem är uppbyggt. Varje status har en unik user level. Denna user level bestämmer vad man får göra. T.ex. så skulle vanliga användare kunna ha user level 1, vip 2, moderatorer 3, skribenter 4, "U" 5 och administatörer 6. Detta innebär att man har tillåtelse att göra allt som nivån under en också har tillåtelse till. Det är därför skribenter kan göra allt som vi moderatorer kan göra, plus deras skribentgrejer.

Därför är det inte bara att "lägga till" en ny status.


   
SvaraCitera