Aviseringar
Rensa alla

UM:s Secret santa: 9/12 sista dagen att anmäla sig!


time
 time
Ämnesstartare

LYSTRING: Imorgon kväll (9 december) stänger jag tråden och lottar ut julklappsmottagarna! Lottningen sker mellan de användare som skrivit upp sig på listan och ingen annan - så kolla att du är med på den om du är intresserad! 

(André: Det här räknas som en förberedelsetråd och inte nödvändigtvis jultråd. Så jag tänker strunta i decemberregeln nu! Icke!)

Det har talats lite om att anordna Secret Santa, i en UM-version. För er som inte sett tillräckligt med populärkultur de senaste fem åren handlar Secret santa om att man lottar en person man ska ge en julklapp till. Detta går naturligtvis bättre om man är flera stycken...

Här är hur jag tänkt att det ska se ut:
1: Ni anmäler intresse. Tråden stängs den 9e för att folk ska ha tid att skicka paket innan jul.
2: Julklappen får inte kosta mer än 80 kr.
3: Jag lottar ut vem som ska ge åt vem. Det sker slumpmässigt. Det här innebär att någon kommer behöva lotta vem som ska ge åt mig, så jag kan behöva en opartisk vice-chef.
4: För att upprätthålla poängen med en hemlig jultomte, kommer de som vill vara med behöva PMa sina adresser till mig, vilket jag då vidarebefordrar till den som ska skicka er ett paket. 
5. Maximibeloppet är på 80: men för den sakens skull ska man inte ta alltför lätt på det. Tänk igenom din present, skicka inte vilket skräp som helst. Poängen är att försöka hitta något som du tror din mottagare kommer bli glad av! Det kan vara hemlagade grejer, men skicka inte skräp eller... tuggummipapper, eller något annat trams.

Vilka är på?


   
Citera

javisst


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Jaaaaaaaaa!


   
SvaraCitera

Ja jag är på!

Skickar man klappen sen eller?


   
SvaraCitera

Jag vågar inte, tänk så får man något man inte hade önskat sig. Rodnar


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

nöbby: Skickar man klappen sen eller?

Mm, jag tänkte att jag stänger ner tråden den 15e, lottar ut, och skickar ett PM där jag berättar vem ni ska skicka åt.


Det innebär alltså att för att upprätthålla poängen med en hemlig jultomte, kommer de som vill vara med behöva PMa sina adresser till mig, vilket jag då vidarebefordrar till den som ska skicka er ett paket. 


   
SvaraCitera

Vänta, vadå? Kommer alla som skriver här hamna i en stor pott där ett namn dras och så ska den köpa till ett annat namn som dras och så håller det på så? Fatta inte riktigt.

Hur som helst är jag på, verkar coolt Mycket glad


   
SvaraCitera

time:

Mm, jag tänkte att jag stänger ner tråden den 15e, lottar ut, och skickar ett PM där jag berättar vem ni ska skicka åt.


Det innebär alltså att för att upprätthålla poängen med en hemlig jultomte, kommer de som vill vara med behöva PMa sina adresser till mig, vilket jag då vidarebefordrar till den som ska skicka er ett paket. 

Okelidokeli, vad roligt!


   
SvaraCitera

Jag är fan på


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

patrick bateman: Kommer alla som skriver här hamna i en stor pott där ett namn dras och så ska den köpa till ett annat namn som dras och så håller det på så? Fatta inte riktigt.

Vi kan antingen göra så att alla får varsin, eller att jag drar två stycken som drar till varandra, men då blir det inget överraskningsmoment! 


   
SvaraCitera

time: Vi kan antingen göra så att alla får varsin, eller att jag drar två stycken som drar till varandra, men då blir det inget överraskningsmoment!

Hm. Kanske roligare med överraskning då? 

Aja, du kan ju fråga vad alla tycker men jag är på oavsett. Skulle du ha adressen i pm eller? 🙂


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Måste man avslöja vems tomte man är sen? 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

24/7: Måste man avslöja vems tomte man är sen?

Gärna, när alla fått sina paket, det vore ju kul om folk postade sina julklappar! 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

patrick bateman: Skulle du ha adressen i pm eller? 🙂

Ja, men ingen brådska, du har till den 15e på dig att komplettera Rodnar


   
SvaraCitera

jodå!


   
SvaraCitera