Aviseringar
Rensa alla

UM-Träff i Göteborg 29/8 - Infotråd!


Ämnesstartare

Då var allt i princip spikat för UM-Träffen! Det enda som återstår är att se vilka som faktiskt dyker upp på träffen när den väl äger rum. Tänkte sammanfatta allt som planerats här nedan:

Tid & Plats
Den 29:e Augusti i vackra staden Göteborg kommer träffen att äga rum, närmare bestämt i Slottskogen. Jag (och troligen ett par fler UM:are) kommer att möta upp folk som inte hittar i Göteborg (eller helt enkelt bara vill hänga på) klockan 14.00 utanför Pressbyrån på Drottningtorget. Drottningtorget ligger precis utanför centralstationen, men skulle ni vara osäkra så ring mig eller någon annan så att ni kan bli hämtade på centralstationen. Jag kommer att stå på Drottningtorget i en timme innan vi ger oss iväg.

Klockan 15.00 kommer vi att ta oss från Drottningtorget till Slottsskogen. Skulle du nu kommer till Göteborg lite senare så går det utmärkt att ringa mig (eller någon annan för den delen) så ser jag till att du blir upphämtad någonstans. Om vi går eller tar spårvagn/buss beror lite på vad folk orkar, troligen spårvagn dock.

Vilka kommer?
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=266324 - De som säger sig vara intresserade.

Färdmedel
Vill man ta sig någonstans i Göteborg utan att spendera en halv månadslön så är det fötterna eller buss/spårvagn som gäller. Har du planer på att åka runt en del i staden så kan det vara bra att inhandla ett 1- eller 3-dygnskort som kan köpas på Pressbyrån. Mer information här: http://www.vasttrafik.se/sv/Priser--Produkter/Fardbevis-och-priser/Korttidsladdn...

TIPS! "Den som är 20 år eller äldre får utan kostnad ta med tre ungdomar under 20 år vid resa med laddningen."

Övrigt
Behöver ni sovplats eller har övriga frågor så får ni gärna spamma denna tråden!

Buddahs mobilnummer (om någon känner att det behövs): 0768-101209

ÄNDRAT 2009-08-28 09:38

ÄNDRAT 2009-08-28 09:38
När jag möter upp på Drottningtorget så kommer jag att ha en röd t-shirt och en svart ryggsäck på mig, så nu vet ni!


   
Citera
Ämnesstartare

JAAAG VIILL OOOOCKSÅ KOMMA TILL VACKRA GÖTEBORG[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Om vi går eller tar spårvagn/buss beror lite på vad folk orkar, troligen spårvagn dock.

Ofta man går från Drottningtorget till Slottsskogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill dit [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ofta man går från Drottningtorget till Slottsskogen.

Vissa människor (som jag) föredrar faktiskt att gå ;>

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Harpyja:

JAAAG VIILL OOOOCKSÅ KOMMA TILL VACKRA GÖTEBORG[sad]

Bara att komma då 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vissa människor (som jag) föredrar faktiskt att gå ;>

Jobbigt. Bara massa uppförsbackar (typ linnégatan). Lättare att ta ettan från drottningtorget.[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jobbigt. Bara massa uppförsbackar (typ linnégatan). Lättare att ta ettan från drottningtorget.[party]

Mjäkis [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Mjäkis [party]

Inte speciellt.

Vart i Slottsskogen hade ni tänkt er? Nedanför Björngårdsvillan finns ett rätt så nice ställe faktiskt att vara på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Bara att komma då 😉

Jag har åttio kronor i plånboken. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vart i Slottsskogen hade ni tänkt er? Nedanför Björngårdsvillan finns ett rätt så nice ställe faktiskt att vara på.

Tänkte man kunde se lite var det fanns folk osv. Eller överlåta de åt någon som kan Slottsskogen bättre, det stället du drog upp funkar säkert [y]

Harpyja:

Jag har åttio kronor i plånboken. [sad]

Lifta [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tänkte man kunde se lite var det fanns folk osv. Eller överlåta de åt någon som kan Slottsskogen bättre, det stället du drog upp funkar säkert [y]

Brukar finnas folk området runt Björngårdsvillan.

Sedan så finns det kiosk och liknande där, om det är så att det behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soft. Jag lär komma något senare dock. Men ah, kötta för fan. Det blir nice[party]
Dock jobbar min nk >_<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

TIPS! "Den som är 20 år eller äldre får utan kostnad ta med tre ungdomar under 20 år vid resa med laddningen."

Haha, wut? Vad knepigt... om de vill tjäna pengar.


   
SvaraCitera

Kommer kommer ommer[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Haha, wut? Vad knepigt... om de vill tjäna pengar.

varning för vargen han äter up dey lol

KOMMERU!?


   
SvaraCitera